mn moeder heeft alvleesklierkanker [Lotus]

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
lotus
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 27 Jan 2011 22:48

mn moeder heeft alvleesklierkanker [Lotus]

Berichtdoor lotus » Do 27 Jan 2011 23:03

Wat fijn eindelijk een forum gevonden te hebben waar daadwerkelijk wat op geschreven wordt. Ik heb al veel forums bekeken maar daar komen bijna geen reacties op berichtjes.

Ik heb al andere pagina's gelezen. En wat een verdriet en toch ook velen mooie momenten allemaal.

Mijn moeder heeft ook alvleesklierkanker dus het was heel fijn (klinkt misschien raar) om ervaringen te lezen van mensen die hier ook ervaring mee hebben.
Het gevoel van machteloosheid,verdriet, en enorme boosheid herken ik heel erg. Ook de pieken en dalen zijn erg herkenbaar.

Wij zijn nu een ruim halfjaar op weg nadat de ze de prognose heeft gekregen. En het is afwachten hoe het verder zal gaan. En hoe lang we nog van elkaar mogen genieten.
Helaas wonen mijn ouders in het buitenland en zijn ze na maanden in Nederland geweest te zijn, weer terug naar huis gegaan. Mede omdat ze ook hier in Nederland niets meer voor haar kunnen doen. En mijn moeder heel erg heimwee had.

Dus ik heb haar helaas niet bij me, en kan er ook niet zo makkelijk heen (12 uur vliegen) Wat het er allemaal niet makkelijker op maakt. Want elke dag ben ik ongerust en mis ik haar.
Maargoed ze is taai en geeft nog niet op. Dus ik hoop snel die kant op te kunnen gaan,

Voor iedereen hier heel veel sterkte!

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker [Lotus]

Berichtdoor stoffeltje » Vr 28 Jan 2011 15:53

hoi lotus,
het komt redelijk vaak voor alvleesklierkanker.
het is een groot forum, bijna altijd wel mensen aanwezig.
idd. al het gevoel zal je terug vinden in andere verhalen, helaas.
probeer zoveel mogelijk contact te houden per telefoon of per internet.
als je steun zoekt of zomaar even wat kwijt wil kan je altijd hier aankomen hoor.
het lijkt me zo een verdrietig gevoel als je niet "even" langs kan gaan.
mijn broer had het nl.,maar woonde wel in nederland.
wens je veel sterkte,
stoffeltje.

lotus
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 27 Jan 2011 22:48

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker [Lotus]

Berichtdoor lotus » Vr 28 Jan 2011 23:11

Hoi Stoffeltje,

Erg bedankt voor je reactie. Ik kan je vertellen dat ik haar maandag weer kan zien. Want ik heb besloten toch voor een aantal weken die kant op te gaan.
We missen elkaar te erg. En gelukkig kon het allemaal geregeld worden met mijn werk en gezin thuis.

Dus morgen ga ik druk mijn koffer inpakken om zondag te gaan vertrekken. Dolblij ben ik echt waar!
Ik heb vandaag heerlijk een lieve vriendin om me heen gehad die heeft geholpen om alles rond te krijgen. Dus het was een goede dag vandaag. En een hoop stress is van me af gevallen. nu ik weet dat ik haar over een paar dagen weer lekker kan knuffelen.

Ik zal ook vanuit het verre azie zeker af en toe op het forum komen. Want het is toch wel fijn om af en toe even wat dingen van je af te kunnen typen....

Wat vreselijk naar om te horen dat je broer hetzelfde had!! Het is gewoon echt een rot ziekte, en frustrerend dat er gewoon helemaal niets voor is.
Ik kan me niet eens voorstellen hoe het moet zijn als je te horen krijgt dat je dood gaat. En je wil nog zoveel.

En ik en velen met mij kunnen haar nog helemaal niet missen.. Dus ik ga haar lekker vertroetelen en hopen dat ze zich wat beter gaat voelen.

Liefs Lotus...

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker [Lotus]

Berichtdoor stoffeltje » Vr 28 Jan 2011 23:28

hoi lotus,
wat fijn dat je toch een tijdje naar je moeder kan gaan!
maak er een mooie tijd van met goede herinneringen.
laat haar voelen dat je er voor haar bent.
harde vraag,heeft je moeder al kenbaar gemaakt hoe ze het wil hebben als ze heengaat?
het haalt de druk van je schouders ook wat af.
fijn als je tussendoor nog even langs kan komen hier..
verder veel sterkte en maak er een goede tijd van.
stoffeltje :wink:

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker [Lotus]

Berichtdoor janineb » Ma 31 Jan 2011 17:48

hoi Lotus,

Wat fijn dat je naar je moeder toe kunt! Lijkt me zo moeilijk als je zover van elkaar vandaan bent. Dit forum kan echt heel fijn zijn. Ik heb er erg veel aan gehad en nog steeds vindt ik het fijn om af en toe terug te gaan. De oprechte betrokkenheid en een plek hebben waar je echt alles gewoon kunt zeggen was voor mij onmisbaar. Ik zal je ook proberen te volgen als je er weereens bent. Ik ben er niet meer heel vaak maar toch regelmatig. Mijn moeder had ook alvleesklier kanker. Maar ja ieder verhaal is weer helemaal uniek.

Geniet van het samen zijn en tot schrijfs!
Janine


Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten