mijn vader heeft alvleesklierkanker

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
autimam
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 24 Mei 2011 21:20

mijn vader heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor autimam » Di 24 Mei 2011 21:36

Zoals de onderwerpregel al zegt, mijn vader heeft alvleesklierkanker. We weten dit sinds begin dit jaar. Eind vorig jaar ging mijn vader erg geel zien en hij viel veel af. Hij had erg veel last van zijn maag (dacht hij). Naar de huisarts gegaan, welke hem met spoed doorstuurde naar een internist omdat ze zijn situatie niet vertrouwde. Zo ging het balletje rollen en werd al snel duidelijk dat mijn vader alvleesklierkanker heeft. Begin dit jaar heeft hij een whipple operatie gehad. Op het oog leek het omliggende gebied schoon, maar na onderzoek in het lab bleken er toch tumorcellen in het omliggende gebied te zitten. Mijn vader is niet bestraald en hij heeft geen chemo gehad. Ik heb nooit begrepen waarom niet, want tenslotte bevinden zich nog losse tumorcellen in mijn vaders lijf. Op ons verzoek als naasten om een nieuw gesprek te krijgen werd door de arts negatief gereageerd, hij wilde niet aan dat verzoek voldoen en stond ons dus niet te woord. Al die tijd is het dus voor ons zeer onduidelijk hoe het nu met mijn vader gaat en wat zijn overlevingskansen zijn.

Mijn vader heeft een zwaar narcosedementie gehad en hij kan zich het gesprek met zijn arts niet meer herinneren, dit maakt het allemaal nog lastiger.

Mijn vader is nu nog steeds niet de oude, wat ook niet kan omdat hij natuurlijk een zware operatie achter de rug heeft en hier nog lang van moet herstellen. Nu heeft hij ook zwaar diabetes omdat zijn alvleesklier verwijderd is. Hij valt nog steeds af ondanks zijn dieet waarbij hij 6 maaltijden per dag moet gebruiken, veel vette dingen moet eten als kwark, taart, kaas, worst etc.

Nu zijn we drie maanden na de operatie en afgelopen donderdag heeft mijn vader voor het eerst een ct scan gehad om te kijken hoe het er bij hem van binnen aan toe is. Ontwikkelen de tumorcellen zich, zijn er nieuwe grote processen aanwezig... Komende donderdag krijgen we te horen wat de artsen bij hem binnen hebben aangetroffen en wij (de naaste familie) worden gek van de zenuwen..

Zijn er mensen die bovenstaand verhaal herkennen? Hoe groot is de kans dat die losse tumorcellen opnieuw tumoren maken? Ik ben wanhopig op zoek naar mensen die mijn verhaal herkennen. Sorry voor mijn lange bericht, maar deze periode van onzekerheid is zo zenuwslopend..

Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten