mijn oma leeft niet meer lang

Ineens heeft degene die je liefhebt niet meer lang te leven ...
Een moeilijke periode van afscheid nemen breekt aan ...
judith1983
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 04 Aug 2006 14:15
Locatie: heerlen
Contact:

mijn oma leeft niet meer lang

Berichtdoor judith1983 » Vr 04 Aug 2006 14:48

hallo allemaal.

Ik wil even mijn verhaal kwijt. Ik heb het erg moeilijk op dit moment. Op 14 april 2006 is mijn opa gestorven. Nog geen twee weken later krgen we te horen dat oma weer kanker heeft en ze er niks meer aan kunnen doen. Dit kwam allemaal erg hard aan. Gister is mijn oma al bediend geworden en wordt nu in slaap gehouden totdat ze sterft zo heeft ze geen pijn meer. Het gaat nu allemaal ook niet meer lang duren. Ik ga haar zo missen. :cry: :cry:

judith

judith1983
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 04 Aug 2006 14:15
Locatie: heerlen
Contact:

Berichtdoor judith1983 » Di 15 Aug 2006 13:40

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. Afgelopen zaterdag is oma gestorven. Ze is rustig ingeslapen. Ik heb haar nog mee verzorgd en mooi aangekleed. Woensdag wordt ze begraven. Nu ligt ze thuis opgebaard en kan ik naar haar toe wanneer ik wil. Het is allemaal erg hard zeker als je weet dat ze nog maar 61 jaar is. Er sterven toch veel mensen veel te jong. Het is allemaal erg moeilijk. Ik mis haar nu al zo. Ik ben blij dat ze geen pijn meer heeft en terug met opa samen is.

Ik hou van jullie!!!!
Ik mis jullie!!!!

:cry: :cry: judith :cry: :cry:

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 15 Aug 2006 19:17

hoi Judith,
sterkte met dit verlies. Ik zou lekker vaak gaan kijken als ik jou was. Dat heb ik ook gedaan bij mijn oma, toen was ik nog wel jonger, maar 2 jaar terug, bij mijn schoonopa ook, ik heb het idee dat je dan toch nog wat rustiger afscheid neemt.
Fijn al dat je haar nog mee aangekleed hebt en verzorgd. Erg mooi. Nu is het vooral vasthouden aan het feit dat dit goed is nu. Dat ze weer samen is met haar geliefde.
Hiermee gaat het gemis en de pijn echter niet ineens weg.. heel veel sterkte dan ook meid

liefs
jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

judith1983
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 04 Aug 2006 14:15
Locatie: heerlen
Contact:

Berichtdoor judith1983 » Wo 16 Aug 2006 20:40

hoi jodyi

Bedankt voor je reactie. Vandaag is de begrafenis geweest. Nu ben ik erg moe maar ook heel blij dat ik toch nog zoveel voor haar heb kunnen doen. Het moeilijkste was nog toen ze nog goed was en ze wist dat ze ging sterven begon ze al allemaal spulletjes te verdelen en weg te geven. Dan sprongen telkens de tranen in mijn ogen. Ze heeft zelf wel al veel kunnen en willen regelen voor haar begrafenis. Nu weten we wel zeker dat ze een begrafenis heeft gehad zoals ze die zelf graag gewilt had. Het is een mooie dag geweest.

:) :cry: :) judith :cry: :) :cry:

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 16 Aug 2006 22:16

hoi Judith,

logisch dat je nu zo moe bent.. zoveel emoties op een dag... Zo verdrietig, maar ook zoveel mooie herinneringen... die dan toch ook weer verdriet oproepen om het gemis.
Fijn dat je oma nog zoveel zelf heeft kunnen regelen. Het lijkt me ook moeilijk om aan te zien hoe ze alles verdeelde. Zo confronterend. Maar voor haar moet dat prettig geweest zijn. Dat ze het kon doen zoals zij het wilde.
Fijn dat het in elk geval een mooie dag was, hoe verdrietig ook. Sterkte verder.. wat zul je haar missen..

liefs
jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

judith1983
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 04 Aug 2006 14:15
Locatie: heerlen
Contact:

Berichtdoor judith1983 » Zo 20 Aug 2006 17:07

hallo allemaal,

Gister was oma een week geleden gestorven. Telkens als ik iets zie op tv ofzo denk ik van dat heb ik ook met haar gedaan. Het geeft me zo'n raar leeg gevoel. Ik kan nu niks meer met haar doen en ik had haar graag nog wat langer bij me gehad. Ik had altijd gedacht dat ze nog bij me zou zijn als ik eens zou gaan trouwen en als ik kinderen kreeg maar daar zal ze niet meer bij zijn. Bah wat een naar gevoel!
:( :( :(
Nu haar flat nog leeg maken. Die had ze ook nog maar van 20 maart 2006. Ze was er zo blij mee maar heeft er niet lang van kunnen genieten. Nu zal ze het ook wel goed hebben maar het is toch niet zo fijn.

groetjes judith :(


Terug naar “Omgaan met terminale patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten