moeilijk dilemma

Ineens heeft degene die je liefhebt niet meer lang te leven ...
Een moeilijke periode van afscheid nemen breekt aan ...
herpen
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 07 Sep 2006 14:51

moeilijk dilemma

Berichtdoor herpen » Vr 15 Dec 2006 11:56

hoi ik ben angela moeder van 2 kinderen een van 6 en een van 3 jaar.
mijn vader heeft leverkanker en is terminaal zoals ze dat in dokterstermen zeggen.
dit bericht was in september al bekend en ik had met mijn ouders afgesproken mijn kinderen nog niet te vertellen want het kon misschien nog maanden gaan duren voordat het zover is.
nu komt het moeilijke... mijn moeder is afgelopen dinsdag naar de huisarts geweest om te vragen hoe het er voorstaat.
het bericht was maximaal 5 a 6 weken als er niets meer tussenkomt.
nu wil ik mijn kinderen eigenlijk meer gaan vertellen over opa en dat vind mijn moeder goed,het probleem is dat mijn vader niet weet dat hij nog zo kort te leven heeft en ben ik bang dat het helemaal verkeerd afloopt met de kinderen en zo.
ik zie het al voor me dat de kinderen binnen komen bij mijn ouders en dat de oudste zegt opa ga je snel dood???terwijl mijn vader van niets weet.die denk nog dat hij nog wel maanden te gaan heeft......
mijn moeder heeft hem daar niets over verteld.ook niet dat ik de kinderen wat meer duidelijkheid wil geven.
help ik weet niet wat ik moet niet,sterker nog ik weet het helemaal niet meer.....


groetjes angela

Jen_ny
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Di 24 Jan 2006 08:28
Locatie: noordholland

Berichtdoor Jen_ny » Vr 15 Dec 2006 18:31

Angela,

Ik wil je heel veel sterkte toewensen!! Je hoeft je kinderen niet te vertellen hoeveel weken opa nog te leven heeft toch? Opa is ziek en zal niet meer beter worden... als hij komt te overlijden is hij de mooiste ster aan de hemel en zal altijd op hen passen! Je vader weet ook dat hij zal overlijden, een paar maanden is ook erg kort nog als je eigenlijk nog geen afscheid wilt nemen. Vergis je niet, vaak voelen mensen het goed aan als het einde nadert, ga je niet in bochten wringen om zo'n uitspraak van de huisarts te verzwijgen voor je vader. Daarnaast is het altijd nog een richttijd, ieder mens is verschillend en sommige mensen zijn o zo sterk.

Nogmaals sterkte in deze moeilijke periode!

Jenny


Terug naar “Omgaan met terminale patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten