ook mijn vader......

Ineens heeft degene die je liefhebt niet meer lang te leven ...
Een moeilijke periode van afscheid nemen breekt aan ...
arlinda
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 22 Mar 2003 21:49
Locatie: rotterdam

ook mijn vader......

Berichtdoor arlinda » Za 22 Mar 2003 22:18

Vorige week hebben wij te horen gekregn dat mijn vader kanker heeft, en ook dat er niets meer aan te doen is. Dit nieuws is zo ingrijpend en doet zo vreselijk veel pijn. Ik kan er niet mee om gaan......Ook mijn vader gaat een terminaal patient worden, maar hoe, wanneer??? er zijn zoveel vragen? Mijn vader zelf is geen prater denkt dathet allemaal wel meevalt, maar ondertussen eet ie al niet meer. Ook mijn partner praat moeilijk, is erg nuchter. Voor mijn gevoel kan je er alleen maar goed over praten met mensen als ze het zelf meemaken of meegemaakt hebben. De pijn die je hebt, de vragen..........

xxx

Berichtdoor xxx » Ma 24 Mar 2003 14:32

Hallo Arlinda

Wat moeilijk voor je als je vader en je partner er niet over praten en jij wilt dat wel.....Je hebt iemand nodig in je omgeving of misschien een lotgenoot.
Het is heel moeilijk om met je gevoelens om te gaan zeker als je er dan ook nog niet over kunt praten.
Ik wens je heel veel sterkte....

shaulin

Berichtdoor shaulin » Wo 07 Mei 2003 15:47

Hoi, ik zie u in mijzelf , echt waar. Ik kreeg 2 weken geleden te horen dat mijn vader longkanker heeft met uitzaaiingen naar de hersenen. Ze doen nu wel bestralingen maar heb er zoveel vragen bij. Operaties doen ze niet en stoppen met roken moet ook niet dus??? De grootste vraag is ook van mij : hoelang?? gaat hij afzien of stilletjes aan wegkwijnen? Ik snap het , je krijgt dit te horen en er zijn zoveel vragen waarop je geen antwoord krijgt. Zelf niet van de dokter want die heeft zwijgplicht en kan alleen iets zeggen mits toestemming van mijn vader en je kan begrijpen (mocht er iets van slecht nieuws zijn, mijn vader dit zal willen weten dan van mij) en dit krijg ik niet over mijn hart!! Als je zin hebt om erover te mailen en zo enkele woorden te wisselen doe maar gerust
groetjes "shaulin"

kuiserke
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Ma 29 Sep 2003 09:30
Locatie: Oostakker Gent
Contact:

Berichtdoor kuiserke » Zo 12 Okt 2003 08:19

hallo
jammer dat je zo een dr hebt ik heb mijn schoonma beleid in haar ziekte en ik kreeg alle informatie van de dr zowel het goed of het slechte zelf wist ze het niet alhoewel in den k dat ze dat aanvoelen ik zou toch eens aandringen bij die dr
vele groetjes kuiserke
NA IEDERE DONDERWOLK SCHIJNT DE ZON

Jonneke
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 06 Jan 2004 21:25
Locatie: Duiven
Contact:

Ik weet zo hoe je je voelt...

Berichtdoor Jonneke » Wo 07 Jan 2004 17:10

Ik zit in dezelfde situatie, met het verschil dat we al tien en halve maand met de ziekte van mijn moeder hebben gevochten, en nu al twee keer, leek ze weer helemaal beter te worden, en kregen we te horen dat ze kanker had, en de eerste keer isze geopereerd, en waren weZO blij en opgelucht, en dan komt het terug.
Ik voel mij precies als jij, zo'n pijn, angst, woede (waarom zij?) en nog veel meer.
Mijn moeder eet ook steeds slechter, ze word misselijk van bijna alles :cry:
Als je wilt praten, ik heb msn messenger en het email addres ervoor is" NSfan4ever@hotmail.com
Je bent vrij om mij te schrijven, ik ben er, we moeten elkaar erdoor helpen, iedereen die in zo'n situatie zit.
Allen met dezelfde pijn etc, veel sterkte!
Let's be kind to one and other, we never know when we loose someone.
Don't be sorry, be kind.

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 07 Jan 2004 17:27

hallo jonneke ik heb je toegevoegd aan mijn msn tot op de chat
vele groetjes Kuiseke


Terug naar “Omgaan met terminale patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten