Mijn arme vader

Ineens heeft degene die je liefhebt niet meer lang te leven ...
Een moeilijke periode van afscheid nemen breekt aan ...
moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor moonmoon » Vr 24 Jun 2011 12:45

Kan even niet meer dan je zeggen dat ik heel aan je denk en jou en je familie heel veel sterkte wens !!

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor riaw » Vr 24 Jun 2011 15:39

Dus het einde is in zicht,gelukkig hoeft hij het niet bewust mee te maken,ik denk aan je en brand een kaarsje voor je.
Sterkte

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor stoffeltje » Vr 24 Jun 2011 16:11

hallo jada,
heel veel sterkte,
goed dat jullie vader er weinig van meemaakt.
ook van hier veel kracht toegewenst.
stoffeltje.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Za 25 Jun 2011 22:16

Mijn lieve dappere vader die heeft gevochten als een leeuw is vandaag om 17.40 heel rustig overleden. Mijn moeder, broer, man en ik waren erbij. HEt is ondanks dat je het weet niet te bevatten. We zijn ontzettend verdrietig maar ook dankbaar dat hij op een hele rustige manier is overleden. Geen fatale bloeding geen keuze om maar gesedeert te worden waar hij zo bang voor was maar pats boem zonder dat hij het besefte. Ik zal hem ontzettend missen. :cry:

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor stoffeltje » Za 25 Jun 2011 22:40

jada van harte gecondoleerd met het verlies van je vader!
het is goed dat hij zo heen gegaan is,zo rustig.
het zal nu langs je heen gaan.
ik wens je nu en in de komende periode"s veel sterkte.
stoffeltje.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Za 25 Jun 2011 22:45

ook ik wil je natuurlijk heel veel sterkte toewensen.
Ik ben blij dat het op een rustige manier gegaan is.
We even niet goed wat ik moet zeggen,
alleen dat ik erg met je meeleef en aan je denk.
Ook heel veel sterkte voor de aankomende periode,
voor jou en je familie en vrienden van je vader.
liefs van mij

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor liddy » Zo 26 Jun 2011 00:25

Gecondoleerd met het verlies van je vader, Jada.
Wat is dat een mooie herinnering dat hij zo rustig is in mogen slapen.
Probeer alles over je heen te laten komen en laat vooral je emoties toe.
Er brandt hier een kaarsje voor hem.

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor moonmoon » Zo 26 Jun 2011 00:53

Lieve Jada.,gecondoleerd met het overlijden van je vader.goed om te lezen dat jullie bij hem waren. Wens jou en je familie sterkte en kracht voor de komende tijd!

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor riaw » Zo 26 Jun 2011 15:35

Lieve Jada het is voorbij voor je vader en gelukkig op een rustige manier,gecondoleerd en sterkte voor de komende tijd voor jullie.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Zo 26 Jun 2011 17:49

lieve allemaal,

heel hartelijk bedankt voor het meeleven. Ben nu emotioneel heel erg gesloopt en doodmoe. Vannochtend de uitvaart besproken zoals we nog maar 2 weken geleden ook al met mijn vader erbij hadden gedaan. Daarna direkt zijn kamertje leeggehaald in het hospice. Lijkt wel of er jaren hebben rondgelopen ipv slechts 6,5 weken. Gisteravond was mijn vader direkt verzorgd en opgehaald. Hij zag er eerlijk gezegd vreselijk uit, afschuwelijk. Hij leek totaal niet meer op zichzelf, net of ze een man van 99 stiekem in zijn bed hadden gelegd. Ik hoop dat dat nog een beetje verandert. Donderdagavond is condoleance avond en vrijdagmiddag om half 2 wordt hij gecremeerd. Wordt een lange dienst want er zijn maar liefst 7 mensen die wat willen zeggen. Uiteraard ikzelf ook.

Binnenkort horen jullie me zeker weer. Verder iedereen veel sterkte. Ik hoor nu bij de club van Sonjas, Angelique en vele anderen. Diegenen die dit nog te wachten staat kan ik alleen vertellen dat je je absoluut niet kunt voorbereiden op iemand zijn of haar dood. Het blijft onverwacht, het blijft niet te bevatten en het blijft ontzettend verdrietig. Opluchting heb ik nog niet gevoeld,misschien komt dat nog.

liefs jada

lmdehaan
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011 12:09

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor lmdehaan » Zo 26 Jun 2011 22:42

Heel veel sterkte Jada.. Probeer zoveel mogelijk bewust mee te maken van deze week, hoewel je zult merken dat er ontzettend veel op je af komt.. Ik hoop dat de crematie helemaal wordt zoals jullie van tevoren besproken hebben... Laat alle emoties toe, wat je ook voelt!
Sterkte, ook hier brandt weer een kaarsje..
Dag lieve mama.. Ik ben zo verschrikkelijk trots op je!!

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor sonjas » Ma 27 Jun 2011 14:32

Jada, heel erg gecondoleerd met je vader.
Wel fijn dat hij op deze manier gestorven is, zo rustig..
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!!

Liefs Sonjas

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Di 28 Jun 2011 21:35

Bedankt Sonjas en Im de haan. Schrijf weer even kort want zoals jullie wel zullen weten zijn dit hele rare dagen. Enerzijds zo druk met regelen, je wilt de uitvaart perfekt hebben, anderzijds kun je je nergens op concentreren. Vandaag mijn verstand even op nul gezet want ik moest echt een dag even heel erg doorwerken, had immers bijna 3 dagen al niet gewerkt. Met een eigen zaak kan dit maarmoeilijk dus vandaar. Daardoor vandaag zeg maar haast geen gevoel. Zijn nog bij mijn vader wezen kijken maar ik voelde er vrijwel niets bij. Heel vervelend vind ik dat, heb toch liever gewoon een verdrietig gevoel dan dat ongevoelige. Herkennen jullie dit?

liefs jada

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor moonmoon » Di 28 Jun 2011 22:34

hoi las net even je berichtje , heb in mijn leven meer sterfgevallen meegemaakt, maak je geen zorgen over dat ongevoelige gevoel dat je had. Ik herken het wel in mijn geval is dat om jezelf even te beschermen voor je verdriet omdat er zoveel geregeld moet worden en , omdat alles gewoon doorgaat. Mijn ervaring is dat na de begrafenis het verdriet terug komt , minder heftig maar meer als een soort constante pijn.

Vandaag vroeg iemand me hoe het kwam dat ik zo gemakkelijk over mijn broer kon praten heb toen uitgelegd dat ik al vanaf diagnose en zeker sinds de laatste 8 weken elke dag heel verdrietig ben en ben geweest en dat het potje met verdriet niet meer overloopt,

Voel je niet schuldig over het gevoel dat je vandaag had , echt herkenbaar en ook heel fijn dat je dat dan ook zo eerlijk opschrijft !

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Di 28 Jun 2011 23:28

heel herkenbare dat gevoeloos zijn,
maar je gevoel komt wel weer terug met de tijd,
dat weet ik zeker.

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor moonmoon » Do 30 Jun 2011 10:04

Sterkte vandaag! Zal vast niet makkelijk zijn. Maar denk dat de komst van mensen je ook weer steun zal geven. Ook morgen zal ik in gedachten bij zijn.nogmaals kracht en sterkte voor jou en je familie

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor riaw » Do 30 Jun 2011 15:41

Sterkte vanavond en morgen, ik denk aan je

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Do 30 Jun 2011 17:45

ik denk aan je vanavond en brand een mooi kaars!

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Vr 01 Jul 2011 09:51

Gisteravond was erg mooi geregeld allemaal. Er waren heel veel mensen. Mijn vader zag er een stuk beter uit dan net na zijn overlijden, weer een beetje herkenbaar als zichzelf. Ik kon me erg rustig houden omdat ik duidelijk zag dat mijn vader niet meer in zijn lichaam is, er lag zeg maar een leeg lichaam. Meer verdriet doet het me als ik bv denk aan dat we nog maar 2,5 week geleden alles wat gister en vandaag gaat gebeuren hebben besproken en nu gaan meemaken, zonder hem dit keer. Ook zie ik hem nog zo voor me in zijn stoel met zijn ipad en altijd blij lachen als ik binnenkwam.

Vanmiddag om 13.30 vertrekken we vanaf mijn ouders huis. Ben toch wel zenuwachtig voor mijn toespraak. Wel heel fijn dat er zo veel mensen komen en dat er nu inmiddels 8 sprekers zijn. Mijn vader had heel veel vrienden en was heel sociaal. Dat is nu te merken, iedereen is verdrietig en wil graag komen.

Laat jullie weten hoe alles is gegaan

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Vr 01 Jul 2011 09:57

Ik wil je heel veel sterkte wensen vandaag.
ik zal aan je denken.
Het word vast een prachtige dienst.
Dat er zo veel willen spreken dat is zo mooi.
Kan me voorstellen dat je een beetje zenuwachtig bent,
maar ik weet zeker dat je het kunt,
en een traantje erbij hoort nou eenmaal.
Fijn dat je vader er gister een stuk beter uitzag.
Dat geeft weer een beter gevoel.
de dag waar je het een paar weken geleden over gehad heeft gaat nu gebeuren,
hopelijk om de manier zoals jullie het allemaal besproken hebben.
Dat het maar een mooi afscheid word van een bijzondere man.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor riaw » Vr 01 Jul 2011 16:56

Wat zal dat fijn zijn dat er zo veel mensen spreken willen,dat moet een steuntje in de rug zijn,hopelijk is het jou gelukt om ook jouw woordje te spreken,en is alles verder naar wens verlopen.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Za 02 Jul 2011 21:00

Nu is alles achter de rug. Het was schitterend, ongeveer 150 mensen zijn geweest en alles ging heel erg netjes. Mijn toespraak ging ook goed, ik was heel rustig. Daarna kon ik toen rustig wat tranen laten lopen. Iedereen was zo vol lof en liefde voor mijn vader, ik was zo trots op hem. Allerlei soorten mensen ook.

's avonds afgesloten met een etentje, dat wilde mijn vader graag. En toen ineens viel het kwartje, hij is er echt niet meer. Direkt voelde ik zo'n steek van verdriet en zo'n gevoel van gemis. Dit is eigenlijk nu al de hele dag zo, loop continu te huilen. Nou is ook wel lekker, ga het maar per dag bekijken.

liefs jada

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor liddy » Za 02 Jul 2011 21:54

Wat knap van je dat je een toespraak hebt gehouden.
Tja, en nu is het echt.
Goed dat je emoties er nu uitkomen.
Jouw wereld is nu anders, daar moet je mee om leren gaan.
Verwacht niet te veel van jezelf. Neem tijd voor jezelf, je zult het hard nodig hebben.

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor moonmoon » Za 02 Jul 2011 23:52

Hoi Jada, wat fijn dat er zoveel mensen waren en dat die met zoveel liefde aan je vader terug denken. Mooi dat je toespraak hebt gehouden, ik heb geen idee of ik dat kan/zou kunnen.
Denk dat de echte verwerking van zijn overlijden maar ook van de hectische periode daarvoor nu begint, denk ook hierbij goed aan jezelf ! Denk aan je en wens je sterkte !

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Zo 03 Jul 2011 00:21

gewoon een hele dikke knuffel van mij voor jou~!


Terug naar “Omgaan met terminale patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten