Mijn arme vader

Ineens heeft degene die je liefhebt niet meer lang te leven ...
Een moeilijke periode van afscheid nemen breekt aan ...
riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor riaw » Zo 03 Jul 2011 19:38

Wat fijn dat jij je toespraak hebt kunnen houden en ook dat je emoties nu loskomen,van mij ook een dikke knuffel.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Wo 06 Jul 2011 22:18

Vandaag 2 weken geleden raakte mij vader in coma. Wat gaat de tijd snel. Ik mis hem ontzettend, heb nog nooit echte rouw gekend maar weet nu hoe het voelt. Was wel verdrietig toen mijn opa overleed en ook toen onze hond werd afgemaakt had ik veel verdriet maar niet te vergelijken met dit. Ben sinds afgelopen vrijdag al 2 x langs het crematorium geweest met een smoesje en ook al 2 x langs het hospice gereden en naar zijn raam zitten staren. Ga hier mee stoppen want anders wordt het ziekelijk. Ik kan met het gewoon nog steeds niet voorstellen dat hij nu weg is. niets kan je hierop voorbereiden, ook geen maanden van lijden en het aanzien komen. In het echt is het zo heel anders dan je je had kunnen voorstellen. Liep net met de honden buiten in natuurgebied en dacht ineens: wat is het hier mooi en wat erg dat hij dat soort dingen nou nooit meer kan zien, dat ik hem nooit meer zal zien, het is zo vreemd allemaal.

Heel gek om te bekennen maar mijn vader zei dat hij zou proberen een teken te geven. Mijn broer heeft wel iets heel vreemds meegemaakt maar toch twijfel ik nog of het echt is. Zelf heb ik nog niets gemerkt.

Ben gelijk maandag weer naar de zaak gegaan en als een bezetene gaan werken, heerlijk even afleiding. Afgelopen zondag was ik jarig en dat was best moeilijk zo kort na de crematie. Een envelop van mijn moeder te krijgen met alleen: "van mama"erop is heel contronterend.

Nog 1,5 week en dan 2 weken naar Italie, we nemen mijn moeder mee. Ze wilde ons neit tot last zijn maar wij zeiden dat we anders ook niet zouden gaan. We gingen al met mijn broer en zijn gezin dus we zijn dan lekker allemaal weer bij elkaar om bij te komen en uit te rusten.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor liddy » Wo 06 Jul 2011 23:34

Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Dat er op een of ander manier contact kan zijn met iemand die er niet meer is, daar ben ik van overtuigd.
Wat een goed idee om je moeder mee te nemen. Lief en leed samen delen.
Ik stel me zo voor dat jij weinig rust zou hebben op vakantie als jouw moeder hier alleen achter bleef.
Ik wens je een heel fijne vakantie toe.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Wo 06 Jul 2011 23:54

ik begrijp je volledig.
zo herkenbaar....
wat fijn dat mama mee gaat naar italie!
de tijd gaat snel he..
ik weet ff niet zo goed wat ik moet zeggen,
alleen dat ik aan je denk en ik hoop dat je strakjes toch even lekker kan genieten.
liefs van mij

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor moonmoon » Zo 10 Jul 2011 00:16

hoi zag in de reacties dat je jarig bent geweest, alsnog van harte gefeliciteerd !
Wat fijn dat je moeder ook mee op vakantie gaat, en dat jullie ook dat als familie met elkaar doen.
Stort je niet teveel op je werk en denk goed aan jezelf !

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor riaw » Zo 10 Jul 2011 16:20

Nog een weekje en dan met vakantie met z'n allen,even in een andere omgeving even tot rust komen.Fijn dat jullie dat samen kunnen doen.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Zo 10 Jul 2011 16:55

allemaal hartelijk bedankt voor de felicitaties en medeleven. Kijk zeker naar de vakantie uit want ben nog steeds heel erg moe. Komt ook dat ik een soort dwangmatig bezig wil blijven.
om maar niet te hoeven denken, kan op dit moment alles even niet op een rijtje krijgen.
Hoe kan het toch dat een levend en ademend mens met zijn hebbelijkheden en onhebbelijkheden helemaal weg is, ik besef het nog steeds niet helemaal denk ik.

Iedereen weer heel veel sterkte. Voor alle facebookers en hyvers zet het navolgende op je prikbord:

We willen allemaal een nieuwe auto, een nieuwe smartphone, gewicht verliezen, mooie kleding... Een persoon die kanker heeft wilt maar één ding... Vechten voor zijn of haar leven... Ik weet dat 97% van jullie dit niet op jullie prikbord zullen zetten. Maar 3% van mijn vrienden zullen dat wel doen... Zet het op je prikbord ter ere van iemand die overleden is aan kanker of iemand die er nu tegen vecht
Laatst gewijzigd door jada op Vr 15 Jul 2011 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor riaw » Ma 11 Jul 2011 15:52

Ik heb geen prikbord,dus kan het er ook niet op zetten,maar ik ben een van die vechters.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Ma 11 Jul 2011 17:34

Klopt Riaw, en een super dappere en positieve vechter. :D

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor moonmoon » Di 12 Jul 2011 17:03

heb je tekst gekopieerd en zal het op face book zetten !

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Di 12 Jul 2011 18:18

heel goed, dat er velen mogen volgen.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Vr 15 Jul 2011 18:34

Lieve Allemaal, ga morgen op vakantie dus tot over 2 weken. Ben er wel aan toe na al die helle maanden, even e.e.a verwerken want na de crematie is het weer erg druk met werken geweest. Af en toe dan ineens zo'n steek door je heen van: hoe is het mogelijk dat papa er nou niet meer is, waar zou hij nu zijn, heeft hij nog wat gemerkt enz enz.

Nou tot over 14 dagen dus.

Allemaal heel veel sterke

liefs jada

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor liddy » Vr 15 Jul 2011 18:42

Fijne vakantie.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Vr 15 Jul 2011 18:57

HELE FIJNE VAKANTIE GEWENST!
IK BEN NU OOK LEKKER 2 WEKEN VRIJ!

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor riaw » Vr 15 Jul 2011 19:03

Ook ik wens je een heel fijne vakantie en kom uitgerust en gezond weer terug.

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor moonmoon » Vr 15 Jul 2011 19:25

Ik wens je een hele fijne en zonnige vakantie samen met je familie!

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Ma 01 Aug 2011 22:19

Zo ik ben weer terug in het regenachtige Nederland (behalve vandaag dan). Vakantie was wel leuk maar toch minder dan ik had verwacht. Had er zo naar uitgekeken dat de werkelijkheid toch iets minder was. Mijn moeder erbij was wel heel fijn, geen moment irritatie. De eerste week heeft ze alleen maar geslapen en gehuild en de 2e week zag je haar bijkomen, heerlijk om te zien.

HEt dubbele was natuurlijk het verdriet dat mijn vader er niet bij was, zeker als je ineens zo ver weg bent dan lijkt het helemaal zo onwerkelijk. Ik kon ook niet verder denken wat steeds blokeerde er dan iets in mijn hoofd. Heb toen bewust besloten er 2 weken zo min mogelijk aan te denken, wat natuurlijk maar gedeeltelijk lukte.

Nu weer terug en er lagen weer zoveel problemen op me te wachten op de zaak dat ik nu echt een beetje moet vechten om niet weg te zinken in een depressie. Enerzijds slaat nu ineens het besef aan dat mijn vader echt dood is, dat ik hem nooit meer zal zien, nooit meer met hem praten, lachen, mailen enz enz. Anderzijds moet ik gedwongen weer een aantal grote problemen oplossen. Een ziektegeval wat niet klopt, klanten die niet tevreden waren over de geregelde vervanging, klanten die niet hebben betaald, onderaannemers en leveranciers die wel betaald willen worden, en dan last but not least: de afwijzing van de bank op een getekende hypotheek offerte omdat mijn vader nu overleden is.

Tijdens zijn ziekte heb ik nog het oversluiten van de hypotheek voor hem geregeld zodat hij daar rust over kon hebben. Net voor zijn dood was de acceptatie rond tegen een aanzienlijk lagere rente dan hij nu heeft. Eerlijk gemeld dat mijn vader terminaal was en wel 4 x gevraagd of het inkomen van mijn moeder na zijn dood voldoende zou zijn om alleen de hypotheek te krijgen. Was geen probleem werd ons verzekerd. Nu is het zover en nu krijg ik dus te horen dat mijn moeder net wat inkomen tekort komt, ze willen 15.000 euro niet dekken. Heb het nog niet over mijn hart kunnen krijgen om het haar te vertellen, ze waren toen zo blij dat alles geregeld was en ze heeft wel 100 x gezegd dat ze zo dankbaar was dat ze zich hier geen zorgen meer over hoefde te maken, en dan nu dit!

Ga morgen even een stapje hoger klagen en hopen dat het helpt maar ondertussen ben ik dus helemaal gestressd van alles en zie het niet meer zitten.

Had eerst zelfs geen zin meer om hier nog te reageren maar toch bleef het trekken om mijn verhaal even te kunnen opschrijven.

liefs jada

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Wo 03 Aug 2011 00:03

Hoi Jada,
ik herken dat van dat niet willen reageren.
Als ik er geen zin in hebt doe ik het ook ietsje later,
want vind het wel fijn om over mijn gevoel te kunnen schrijven.
En ik toch ook op de hoogte wil blijven van ons clubje hier.

Kan me voorstellen dat je de vakantie iets anders had voorgesteld.
maar jullie hebben de laatste tijd zoveel moeten meemaken dat je toch een behgoorlijke bagage mee neemt op vakantie.
met bagage bedoel ik niet de tassen he.
Fijn dat je moeder de tweede week een beetje bijgekomen is.
maar het is natuurlijk ook gelijk zo definitief weer zo op vakantie zonder haar man jouw vader,
dat is niet niets.
Maar jullie zijn even hier uit de hectieck geweest.

helaas zijn er nu weer andere problemen en ik hoop dan ook dat die snel opgelost zullen zijn,
waarom kan alles nou niet even gewoon gewoon gaan als je snapt wat ik bedoel...
sterkte met alles en hoop dat het qua hypotheek alles op orde komt voor je moeder
en natuurlijk ook met je zaak.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor riaw » Wo 03 Aug 2011 17:27

Hallo Jada ik begrijp je gevoel hoor, maar wij hebben hier zo veel samen al gedeeld dat ook jouw zorgen om je moeder er nu bij horen, dus laat maar komen ,je moet het toch ergens kwijt,
en als je geen zin hebt om te reageren begrijpen we dat ook best, ik heb dat ook af en toe.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Do 18 Aug 2011 18:57

Een hele dikke knuffel vandaag speciaal voor jou!

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Za 20 Aug 2011 10:15

Dank je angelique, heel lief van je. Hebben niet veel gedaan eigenlijk, lag nog allemaal te gevoelig. Ben even bij mijn moeder langsgeweest waar ook een neef en nicht op bezoek waren. Wel veel mailtjes gehad van familie en vrienden die aan ons dachten dus dat deed wel goed. Heb vorige week samen met mijn moeder het boekje over mijn vader aan iedereen gegeven en iedereen was hier heel erg blij mee.

Tot horens.

liefs Jada

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor moonmoon » Zo 21 Aug 2011 17:04

Hoi Jada, was hier ook een tijdje niet geweest , maar had vandaag weer de moed om even weer van jullie allemaal de updates te lezen. Het gewone leven hervat zich weer een beetje , maar ik ben het met Angelique eens , we waren en zijn een mooi clubje dat in ieder geval voor mij heel veel betekend heeft en nog steeds eigenlijk !
Ik blijf af en toe even kijken /lezen hoe met jou en Ria en Angelique gaat .
groetjes Monique

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor jada » Za 10 Sep 2011 11:02

Beste allemaal, in het bijzonder Angelique, Monique, Ria, Sonjas en Liddy,

Ik merk dat ik het niet meer kan opbrengen nog veel hier te schrijven. Kijk af en toe nog wel en zie dan de ellende bij anderen waar wij ook allemaal in hebben gezeten. Zomaar verdwijnen is ook niet mijn opzet dus vandaar hier nog even een laatste update en een afscheid.

Inmiddels is mijn vader ruim 2 maanden dood. De meeste dagen kan ik het nog steeds niet bevatten. Er is zo'n lege plek ontstaan en het doet heel veel pijn. Veelal blijf ik doorjagen om maar niet te hoeven denken, vooral niet aan al dat lijden, verdriet en moment van sterven. En dan komt er weer eeen dag dat je er toch door wordt overvallen en hele dagen misselijk en beroerd rondloopt. Het leven gaat door, de eerste verjaardagen zijn geweest, de eerste nieuwe plannen zijn gemaakt, inmiddels weer een aantal nare berichten over familieleden/kennissen en de meeste mensen denken dat ik er wel al overheen moet zijn. Ze vragen dat ook ronduit: heb je nog verdriet of ben je er al overheen. Ik neem het ze niet kwalijk want ik dacht vroeger ook een beetje zo, nu weet ik dat er pas na maanden het besef een beetje komt en dat dan pas het echte schrijnende verdriet en gemis gaat beginnen.

Ik heb hier heel veel steun ondervonden, lotgenoten als Angelique en Monique hebben er voor gezorgd dat je toch je ellende kon delen met mensen die hetzelfde meemaakten. Nu maken we weer hetzelfde mee, je leven oppakken na maanden van stilstand.

Ik wil iedereen hier bedanken voor de steun en vriendschap en wens jullie allemaal een goed en vooral gezond leven toe.

Liefs Jada

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor anspatje » Za 10 Sep 2011 11:55

Lieve Jada,
Ik kan alleen maar zeggen dat ik je volkomen begrijp.
Ik wil je bedanken voor alle steun van de afgelopen maanden.
Ik wens jou ook al heel veel goeds toe.
liefs van mij

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Mijn arme vader

Berichtdoor sonjas » Za 10 Sep 2011 21:07

Je verhaal is voor mij heel herkenbaar.. Ik dacht dat alles bij mij uitbleef, maar de verdoving begint uit te werken en nu pas komt echt het verdriet en de pijn..
Het was fijn om je verhalen te lezen en telkens een reactie van je te krijgen..
Het gaat je goed!

Liefs Sonjas


Terug naar “Omgaan met terminale patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten