Hersentumor bij moeder.

Ineens heeft degene die je liefhebt niet meer lang te leven ...
Een moeilijke periode van afscheid nemen breekt aan ...
miu
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 19 Nov 2011 17:37

Hersentumor bij moeder.

Berichtdoor miu » Za 19 Nov 2011 17:40

Hallo,

ik ben 22 jaar en mijn moeder heeft al een hele tijd een hersentumor.. nu komen we te weten dat ze maar 2, 3 weken meer gaat leven. ze stopt met de chemo het haalt toch niets uit.
enige tips om zichzelf voor te bereiden?... ze kan niet meer communiceren.. praten lukt amper nog en ze kan niet uit bed. ik heb er altijd al voor weggelopen. zou nu zo graag weer gewoon er niet zijn.. en later zien.. danku

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Hersentumor bij moeder.

Berichtdoor liddy » Za 19 Nov 2011 20:51

Wat spijtig om te horen dat je moeder terminaal is.
Als praten niet meer lukt, dan nog kun je contact hebben bijv. via muziek.
Mocht ze nog eten, maak dan haar lievelingseten en presenteer dat in een heel kleine hoeveelheid op een schoteltje.
Dat nodigt meer uit om wat te proeven dan een heel bord vol eten.
Verzorgen met lekker geurende producten als ze dat verdraagt. Handen inwrijven, nagels lakken, voeten inwrijven.
Probeer toch bij je moeder te zijn, want nu kan het nog. Loop er niet van weg, dikke kans dat je daar spijt van gaat krijgen.
Je hoeft er ook niet gelijk urenlang te zijn. Al begin je met 5 minuten, bekijk hoe dat bevalt en ga vandaar uit verder.
En hoe gek het ook op je over mag komen, er zijn momenten mogelijk waarop jij en je moeder genieten van het samenzijn.
Is je moeder thuis? Zo ja, is er thuiszorg, zo nodig kan dit ook 's nachts.
Stel gerust vragen hier, je bent hier welkom.

aim85
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 05 Sep 2011 14:59

Re: Hersentumor bij moeder.

Berichtdoor aim85 » Ma 21 Nov 2011 21:38

Lieve Miu,
Wat erg dat je je moeder al op zo een jonge leeftijd moet verliezen. Ik ben 4 jaar ouder dan jij, en ook dat is veel te jong.
Ik snap dat je het eng, moeilijk vind om bij je moeder te zijn maar als je wegloopt nu weet ik zeker dat het erna aan je gaat knagen.
Ondanks dat je moeder nu slecht is, niet kan communiceren ze kan wel je aanwezigheid voelen en je liefde.

Ook jij kan haar liefde voelen. Samenzijn helpt.

Ik wens je heel veel sterkte.

Demona
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 18 Mei 2011 20:46

Re: Hersentumor bij moeder.

Berichtdoor Demona » Wo 23 Nov 2011 23:57

je kunt het nooit meer overdoen..het is zwaar ik weet het maar het help wel voor je verwerking als je met een goed gevoel op terugkijkt..ik ben blij dat ik het op mijn manier heb kunnen doen..wel raar dat je je eigen moeder verzorgt met alles..de rollen waren omgedraaid..dat was moeilijk voor m,n moeder te accepteren (ik begreep haar wel) ik zei ma ik doe het graag voor je geen probleem dat is het minste wat ik terug kan doen..jij hebt ooit al zoveel voor me gedaan je was er altijd en nu ben ik er voor jou..gelukkig legde ze zich daar bij neer en heb er zoveel dankbaarheid voor terug gekregen..voelde heel vertrouwd in dr eigen huis wilde ze blijven ik zei dan doen we dat daar hebben we vrolijke maar ook hele emotionele momenten gehad om nooit te vergeten..
Meid heel veel sterkte & kracht toegewenst


Terug naar “Omgaan met terminale patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten