natuurgeneeskunde (voedingstherapie) en kanker

dorothea
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Do 13 Okt 2005 15:35

natuurgeneeskunde (voedingstherapie) en kanker

Berichtdoor dorothea » Za 15 Okt 2005 17:00

Hallo lieve mensen,

Zijn er mensen op dit forum, die positieve resultaat hebben gehad door behandeling met natuurgeneeskunde, voedingstherapie? Ben zeer benieuwd.
Zelf heb ik deze ervaring namelijk wel.
mvrgr
Didy
didyvandev@yahoo.com
www.levendvoedsel.nl
Levend voedsel is mijn beste medicijn.

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Re: natuurgeneeskunde (voedingstherapie) en kanker

Berichtdoor sjelly » Ma 17 Okt 2005 12:20

dorothea schreef:Hallo lieve mensen,

Zijn er mensen op dit forum, die positieve resultaat hebben gehad door behandeling met natuurgeneeskunde, voedingstherapie? Ben zeer benieuwd.
Zelf heb ik deze ervaring namelijk wel.
mvrgr
Didy
didyvandev@yahoo.com
www.levendvoedsel.nl


Sinds m,n kanker eet ik wel goed
m,n hulp maakt m,n eten klaar dus altijd vers en ik eet zowaar fruit
ik heb het idee dat het wel helpt gezonde voeding
vroeger was ik afhankelijk van tafeltje dekje en de thuiszorg Apetitio
niet te eten !!
maar heb ook attrose handen buiten m,n kanker dus kan zelf niet koken
:?
Ik heb de pagina ook doorgestuurd aan andere zieke kennissen

groetjes en bedankt voor de tip
Elly
begin de dag met een lach

blink
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 09 Aug 2006 14:47

Re: natuurgeneeskunde (voedingstherapie) en kanker

Berichtdoor blink » Ma 14 Aug 2006 16:06

Hoi,

Mijn vader heeft nierkanker met uitzaaiingen naar de longen. En zeker zijn we zorgvuldiger met voedsel. Veel verkeerde stoffen eten we zelf naar binnen, niet nadenkende hoe slecht ze kunnen zijn. Mijn vader is naar een vrouw gegaan met een praktijk in Bioresenantie. Zij heeft hem bepaalde voedingssupplementen gegeven die voor hem goed zijn. Dit doet ze door op een bepaalde manier te meten. Zelf ga ik daar ook naar toe. Want we krijgen veel te weinig goed stoffen binnen en ieder mens heeft andere dingen nodig.

Succes
Blijf erin geloven!!

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Berichtdoor Marer » Ma 18 Aug 2008 11:13

@Blink: bioresonantie is valse hoop. Bekijk eens de website van IOCOB. Alternatieve kankerbehandelingen kunnen alleen complementair soms iets bijdragen. Maar veelal wordt alleen HOOP verkocht. Het stoplicht betr. bioresonantie staat op rood.

Quote:
"Kanker niet behandelen of diagnosticeren met bioresonantie
Veel patienten benaderen IOCOB met de vraag wat bioresonantie kan betekenen voor hen. Helaas is het antwoord: niets. Kanker kan niet gediagnosticeerd worden met bioresonantie. En kanker kan niet BEHANDELD worden door bioresonantie. Bioresonantie en electroacupunctuur volgens Voll, en tevens de VEGA test zijn allemaal ondeugdelijke methoden die patienten om de tuin leiden. En nog erger: valse hoop geven. IOCOB raadt patienten af zich te laten behandelen met bioresonantie, met name als het om kanker gaat. Waarom?"

De rest van het artikel is te vinden op de site van IOCOB

Ik hoop dat jij en je vader jullie geld aan een goede complementaire behandeling zullen uitgeven en niet aan kwakzalverij.
Ik wens jullie heel veel sterkte in de strijd.
MaRER

station
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Za 26 Sep 2009 14:52

Re: natuurgeneeskunde (voedingstherapie) en kanker

Berichtdoor station » Wo 30 Sep 2009 01:25

Ha beste mensen,

eigenlijk is alle voeding die we eten deel van therapie als we dat zo willen noemen. Het gaat dus om een gezond dieet.
Uit de forum discussie maak ik op dat er blijkbaar op orthomoleculaire basis op vrije radicalen is gestuurd. Recent onderzoek heeft echter geleerd dat de vrije radicalen zelf ook een kankerpreventieve functie kunnen hebben.
Als veilige basis voor voeding, zeker na kanker, is de keuze voor voeding om verzuring van het lichaam tegen te gaan. Ergo veel voeding die base is en de base van het lichaam bevorderd. Kortom, veel groente. Maar eigenlijk wisten we allemaal toch al dat snoepen ongezond is, en groente gezond zijn. Met of zonder kanker. Overigens, met een goede keuze van voedingssupplementen en de juiste kruiden kan ook de base van het lichaam gestuurd worden. Meestal zijn het de complementair werkende artsen, zoals arts-acupuncturisten die ook kruidentherapie aanbieden, en de homeopathen, die hierbij het beste kunnen helpen.

Groetjes, Station


Terug naar “Vragen over alternatieve methodes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten