Iscador

Lindaatje

Iscador

Berichtdoor Lindaatje » Vr 21 Nov 2003 13:05

Ten tijde dat ikzelf werd behandeld voor huidkanker, kreeg ik ook steun van een antroposofieche arts. Hij injecteerde mij frequent met Iscador ofwel maretak. Dit middel zou de groei van kankercellen remmen en de afweer tegen kanker vergroten. Ik weet niet of het mij echt geholpen heeft. Ik ben wel genezen, maar misschien biedt het middel een optie om de eigen afweer tegen kanker enigszins te vergroten.
Het middel geeft ook extra energie.

Sterkte allemaal en lieve groeten van linda

Jenny
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 14 Okt 2004 18:54
Locatie: Rijen

Gebruik van Iscador

Berichtdoor Jenny » Zo 06 Mar 2005 18:00

:?: Heeft iemand ervaring?????
:?: Zijn er nog meer mensen die Iscador spuiten?
Ik spuit nu om de dag al 3 weken. Eerst 7 x 1 mg. en nu 7 x 5 mg.
Heb verder nergens last van maar voel ook geen verbetering. Over 3 weken moet ik beslissen of ik een chemokuur wil ondergaan. Zou Iscador dan al werken?
Groeten, Jenny.
Blijf positief en DOE NU .....

KjelddB

Berichtdoor KjelddB » Di 15 Nov 2005 23:28

Hallo Jenny,

Ik hoop dat alles goed gaat.
Ik heb zelf uitgezaaid melanoom, voor de derde keer helaas, gebruik al enige weken Abnoba Viscum, dat is eigenlijk hetzelfde als Iscador maar dan van een ander merk. Ook dit is door een antroposofisch arts voorgeschreven. Ik injekteer om de dag. Ik heb gemerkt dat de bijwerkingen van de chemotherapie stukken minder zijn dan voorheen toen ik nog niets inspoot. Helaas werkte de chemo''s niet en nu ben ik hard op zoek naar andere behandelingen. Men heeft mij ook verteld dat ik geen kans op genezing heb.

Weet iemand trouwens een antwoord op de vraag waarom maretak gevaarlijk zou zijn?

Groeten
Kjeld

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Berichtdoor sjelly » Wo 23 Nov 2005 22:27

KjelddB schreef:Hallo Jenny,

Ik hoop dat alles goed gaat.
Ik heb zelf uitgezaaid melanoom, voor de derde keer helaas, gebruik al enige weken Abnoba Viscum, dat is eigenlijk hetzelfde als Iscador maar dan van een ander merk. Ook dit is door een antroposofisch arts voorgeschreven. Ik injekteer om de dag. Ik heb gemerkt dat de bijwerkingen van de chemotherapie stukken minder zijn dan voorheen toen ik nog niets inspoot. Helaas werkte de chemo''s niet en nu ben ik hard op zoek naar andere behandelingen. Men heeft mij ook verteld dat ik geen kans op genezing heb.

Weet iemand trouwens een antwoord op de vraag waarom maretak gevaarlijk zou zijn?

Groeten
Kjeld


Hoi voor zover ik weet is dat een natuur produckt wat ook door vogel bebruikt word
zou eens intikken bij google maretak en kijken wat je vind

succes en sterkte met alles
groetjes Elly
begin de dag met een lach

Esthwila

Iscador

Berichtdoor Esthwila » Ma 15 Mei 2006 03:41

Hallo Jenny en KjelddB en anderen

Omdat jullie ervaring hebben met het gebruiken van Iscador, vraag ik jullie om jullie mening. Ik ben sinds kort gestard met de opbouw van 0.1 naar 10 mg. 2xper week. Nu heb ik gisteren de tweede 10 mg. ingespoten in mijn buik. Zoals bij de eerste van 10 mg. is de plek waar ik ingespoten heb zeer pijnlijk. Het wordt een eitje, niet groter dan een vuist en mijn temperatuur is licht gestegen, ik voel mij grieperig. Het maakt mij onzeker en wil graag van jullie horen of jullie deze ervaring ook hebben gehad. Hebben jullie ook paracetamols gebruikt? dit werkt koortsverlagend en ik begrijp dat temperatuursverhoging juist een goede reactie is wat niet gestopt moet worden.
Hartelijk bedankt.
Esther

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Iscador

Berichtdoor liddy » Ma 19 Jun 2006 22:49

Esthwila schreef:Hallo Jenny en KjelddB en anderen

Omdat jullie ervaring hebben met het gebruiken van Iscador, vraag ik jullie om jullie mening. Ik ben sinds kort gestard met de opbouw van 0.1 naar 10 mg. 2xper week. Nu heb ik gisteren de tweede 10 mg. ingespoten in mijn buik. Zoals bij de eerste van 10 mg. is de plek waar ik ingespoten heb zeer pijnlijk. Het wordt een eitje, niet groter dan een vuist en mijn temperatuur is licht gestegen, ik voel mij grieperig. Het maakt mij onzeker en wil graag van jullie horen of jullie deze ervaring ook hebben gehad. Hebben jullie ook paracetamols gebruikt? dit werkt koortsverlagend en ik begrijp dat temperatuursverhoging juist een goede reactie is wat niet gestopt moet worden.
Hartelijk bedankt.
Esther


Hoi Esther,

Weliswaar een laat antwoord, maar wie weet heb jij of iemand anders er toch iets aan.

Via Weleda is er de site http://www.aanvullendbijkanker.nl/. Hier kun je informatie over Iscador (maretak) vinden. Daar heb ik de volgende info gehaald.

Lichaamsreacties
Gewoonlijk treedt er kort na de injectie een zogenaamde plaatselijke reactie op: de huid rondom de plaats waar de stof is geïnjecteerd, wordt rood en kan een poosje jeuken, licht zwellen en warm aanvoelen. Maar niet bij iedere patiënt doen zich die reacties voor en evenmin treden ze na elke injectie op. Zijn ze echter te heftig, dan zal de arts bekijken of het verstandig is de dosis te verminderen.

Dát er een plaatselijke reactie optreedt, houdt in dat ons organisme antwoordt op de behandeling met de maretak. En dat antwoord kun je als een positief signaal opvatten, omdat het aantoont dat het maretakpreparaat het immuunsysteem activeert. Dit systeem bestrijdt in ons lichaam alle ‘vreemde’ cellen, ziekteverwekkers en tumorcellen, als het tenminste intact is. Een van de signalen waaraan je kunt merken dat het werkt, is koorts. In bijna alle gevallen loopt na de toediening van een maretakinjectie de temperatuur van de patiënt licht op – soms tot koortshoogte – om vervolgens binnen zes uur weer af te nemen. (Bijwerkingen als matheid, hoofdpijn en spierpijn, die vaak met koorts gepaard gaan, horen zich niet voor te doen.)

Doegie,

Liddy
Laatst gewijzigd door liddy op Di 27 Nov 2007 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Karen
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 02 Sep 2006 17:44
Locatie: Gentbrugge, België

Berichtdoor Karen » Za 02 Sep 2006 17:55

Hallo!
Mag ik even vragen of iemand van jullie misschien weet of Iscador
ook geschikt zou zijn voor dieren? Mijn poes heeft nl. een melkkliertumor
met uitzaaiingen in de lever en de dierenarts heeft haar opgegeven.
Alvast bedankt!
Groetjes, Carine.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re : Iscador

Berichtdoor liddy » Za 02 Sep 2006 21:53

Of het ook voor dieren beschikbaar is, ik zou het niet weten.
Mijn eerste gedachte is, stel deze vraag per e-mail aan Weleda Nederland [url]info@weleda.nl[/url] .
Als zij het zelf niet weten, kunnen ze je waarschijnlijk doorverwijzen.

Liddy

Karen
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 02 Sep 2006 17:44
Locatie: Gentbrugge, België

Berichtdoor Karen » Zo 03 Sep 2006 16:08

Bedankt voor de tip Liddy, zal ik zeker doen. :)

Lenron
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 28 Sep 2006 22:50

Iscador

Berichtdoor Lenron » Do 28 Sep 2006 23:14

We hebben ervaring met deze behandeling en wel degelijk positief
het ondersteunt de behandeling naast de chemo-Therapie en ook daarna
mijn vrouw kreeg Borstkanker in 2000 en is altijd stabiel gebleven en de uitzaaing onder controle gehouden ,haar zus op dezelfde moment in Portugal ook Borstkanker 6 jaar later is zij reeds 3 maal hervallen
niet dezelfde behandeling !
Maretak in geen Mirakel maar een ondersteuning voor wie daar natuurlijk ook gepast op reageerd niet iedere kanker is gelijk en niet ook iedere persoon ,het is belangrijk deze therapie te volgen vanaf men begint met chemo ! heel belangrijk !
Dat is een goede raad !
Sterkte ! maar er is altijd hoop mits er tijdelijk wordt opgetreden . :lol:

Theo Muller
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 12 Jan 2007 18:36
Locatie: Rozenburg

Berichtdoor Theo Muller » Vr 12 Jan 2007 18:55

Ga voor onafhankelijke informatie, gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek, naar www.fourfoldhealing.com/Iscador.htm en klik dan onder Selected Papers op Abstract Booklet.
Dan krijg je een uitgebreide studie over het effect van Iscador op melanomen waaruit blijkt dat het wel degelijk werkt, maar helaas niet bij iedereen. Ook blijkt dat het zeker niet schadelijk is.
In het onderzoek werd gebruik gemaakt van Iscador, van Weleda dus.
Maak het goed,

theo muller.

zitano
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 27 Nov 2007 18:29
Locatie: sint jansteen
Contact:

Berichtdoor zitano » Di 27 Nov 2007 19:13

ik gebruik nu bijna een jaar iscador, op voorschrift van een antroposofisch arts, maar ik heb geen idee of het wat doet bij mij.
ik voel me goed dat wel. maar of de kanker door de iscador minder hard groeit vind ik moeilijk te zeggen
blijf geloven in kansen voor jezelf

Solist
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Za 09 Apr 2005 21:23
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Solist » Wo 28 Nov 2007 20:44

Of het werkt kan ik niet bewijzen. wat ik wel heb gezien is dat mijn vrouw 5 jaar na het stellen van de diagnose baarmoederhalskanker nog steeds in leven is ondanks diverse uitzaaingen. Alle lotgenoten die zij in deze periode heeft leren kennen zijn inmiddels overleden. Dus voor ons heeft het gewerkt denk ik.
Willem
Recht is iets kroms dat verbogen is!

zitano
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 27 Nov 2007 18:29
Locatie: sint jansteen
Contact:

Berichtdoor zitano » Do 29 Nov 2007 09:27

eigenlijk weet je het gewoon nooit zeker of iets werkt of niet. maar dat is ook niet zo heel belangrijk denk ik, zolang je je goed voelt bij de therapie die je volgt. als jij voor jezelf de overtuiging hebt dat het uitmaakt dan is het oke.

voor mezelf vraag ik het me soms af of het ook maar iets doet, maar ik heb geen idee hoe ik eraan toe zou zijn zonder iscador.
blijf geloven in kansen voor jezelf

Helena
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 18 Feb 2008 15:55

Iscador

Berichtdoor Helena » Ma 18 Feb 2008 15:59

Hallo allemaal,

heeft iemand ervaring met Iscador en borstkanker? En, waar is Iscador verkrijgbaar?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Ma 18 Feb 2008 19:20

Hoi Helena,

Iscador wordt voorgeschreven door Anthroposofische artsen en is op recept verkrijgbaar via de apotheek.
Het wordt niet vergoed.

Liddy

Helena
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 18 Feb 2008 15:55

Iscador

Berichtdoor Helena » Ma 18 Feb 2008 19:25

Dank je wel voor je reactie, Liddy. Heb je zelf ervaring met Iscador?

zitano
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 27 Nov 2007 18:29
Locatie: sint jansteen
Contact:

Re: Iscador

Berichtdoor zitano » Ma 18 Feb 2008 19:44

ik heb ruim een jaar iscador gebruikt en heb het steeds vergoed gekregen van de zorgverzekering. hiervoor is het dan wel noodzakelijk dat je een zorgverzekering hebt waarbij alternatieve geneeswijzen worden vergoed.
blijf geloven in kansen voor jezelf

Helena
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 18 Feb 2008 15:55

Berichtdoor Helena » Ma 18 Feb 2008 19:54

Hallo Zitano,

ben je gestopt met Iscador en zo ja, waarom?

zitano
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 27 Nov 2007 18:29
Locatie: sint jansteen
Contact:

Berichtdoor zitano » Di 19 Feb 2008 09:19

ja, ik ben ermee gestopt, omdat het bij mij niet werkt. de antroposofisch arts gaf zelf ook aan dat iscador minder doet dan men aanvankelijk dacht/hoopte.

ik ben nu bezig met de voedingstherapie van houtsmuller. of dat beter zal werken moet nog blijken. ik heb gewoon een behoorlijk agressieve vorm van schildklierkanker.
blijf geloven in kansen voor jezelf

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 19 Feb 2008 12:02

Zelf heb ik geen ervaring met Iscador, ik ken er wel goede resultaten van.
Niet iedereen reageert op Iscador en sommige mensen reageren te heftig
en dan wordt de dosis aangepast.

Liddy


Terug naar “Vragen over alternatieve methodes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten