kanker vooronderzoek volop verrassing

Heb jij goede ervaringen met alternatieven?
Hier mag je ze delen. Let op: reclame voor personen, diensten en/of bedrijven is NIET toegestaan.
Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Berichtdoor Marer » Di 02 Dec 2008 14:39

Dat had Maarten v.d Weijden enkele jaren geleden moeten weten! Had hij niet die ontzettend zware kuren voor zijn leukemie hoeven te ondergaan.
Enkele weken?
Maar goed Maarten heeft er iets langer over gedaan, maar is door het volgen van reguliere therapie hersteld.
De reguliere therapie in Nederland kan nog niet alles maar er zijn sinds eind vorige eeuw goede resultaten geboekt. Ook bij leukemie.
Enkele weken????
Is het goed dat een kankerpatiënt jouw "gezwets" betr. genezing van een complexe ziekte als kanker niet geloofd?

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

Alvleesklierkanker

Berichtdoor josie » Wo 03 Dec 2008 10:47

Tim
Ik begrijp werkelijk niet wat je hiermee probeert te bereiken,maar er zijn geen mensen die alsvleesklierkanker overleven,wel zijn er mensen die er langer mee leven dan voorspeld was.
Als jou zogenaamde methodes zouden werken ,en het was aantoonbaar geloof je dan zelf niet dat de reguliere geneeskunde hier op zou in springen .
Ieder gered leven op wat voor manier ook is er een lijkt me.
Maar jij zaait niet alleen hoop,je denkt ook nog de reguliere artsen terrecht te kunnen wijzen.
Het lijkt mij dat je je mening moet kunnen geven ,maar laat iedereen in zijn waarde en vertel geen nonsens verhalen'
Ik zit hier in ieder geval niet op te wachten.
groeten josie

Tim
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: Ma 29 Okt 2007 22:59

bedankt

Berichtdoor Tim » Do 22 Jan 2009 15:50

Bedankt deze forum

Een Borstkankerpatiënt met uitzaaiingen zoekt 1 jaar lang naar een alternatief oplossing.
Pas vorige week begon met de begeleiding natuurvoeding supplement.

[noot Liddy, moderator]
Een gedeelte uit het bericht heb ik verwijderd.
Er stond namelijk een link naar een site die deels commercieel is.
Het is niet toegestaan te verwijzen naar commerciële sites.
Wie toch wil weten, welke site er stond, kan dat in een e-mail navragen bij Tim.

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor Marer » Do 22 Jan 2009 17:32

@Tim: Deze mevrouw heeft gekozen om geen enkele reguliere behandeling te ondergaan. Volgens eigen schrijven gaat zij liever dood aan borstkanker dan aan de behandeling. (fatalistisch?). Mevrouw schoffeert, waarschijnlijk uit angst, medekankerpatiënten. Zij noemt vrouwen die een borst missen, verminkt en zonder kwaliteit van leven. Met geen mogelijkheid kan ik begrijpen waarom zij ineens vertrouwen stelt in jouw brouwsels en gedachtes betr. "natuurvoeding" supplement. Heb jij de "genezende" werking allemaal uit die twee aangeschafte boeken gehaald?
En dat de tumor zou zijn geslonken is een regelrechte leugen. Mevrouw kan verwachten dat zij na 15 maanden ook uitzaaiïngen heeft, maar aangezien zij zich niet regulier laat behandelen is dat nog niet aangetoond. Voedingssupplementen kunnen een kankerpatiënt nooit, maar dan ook nooit genezen. Alleen complementair ter aansterking bij reguliere behandeling kan het nut hebben. Deze mevrouw weet zelfs niet welke behandeling zij zou hebben gekregen, direct bij de vaststelling van haar borstkanker. Zij is direct uit het reguliere circuit vertrokken. Misschien was chemo en/of bestraling niet eens nodig geweest.
Maar waar angst regeert is rede ver weg.
De grote lijdensweg die deze mevrouw willens en wetens over zich afroept is verschrikkelijk, maar zij heeft haarkeuze gemaakt. Ik hoop alleen dat er geen borstkankerpatiënten zijn die deze heilloze weg op willen gaan. En ik hoop dat jij uit de buurt blijft van anderen. Eén dwaas is meer dan genoeg!

r.vandevijver
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 23 Jan 2009 09:01

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor r.vandevijver » Vr 23 Jan 2009 09:13

@ Tim,

U durft nogal wat te beweren met betrekking tot het genezen van kanker, terwijl u geen enkele kennis van zaken heeft over het onderwerp.
U doet aan de lopende band totaal ongefundeerde beweringen,waarmee u angstige mensen ernstig kunt benadelen, als ze door u gemotiveerd worden om zich af te keren van reguliere behandelingen. De beloftes die u doet, die u volstrekt niet kunt waarmaken en het gemak waarmee u de ene na de andere ongefundeerde bewering doet vind ik buitengewoon kwalijk.

sitta
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 24 Mar 2009 15:04

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor sitta » Di 24 Mar 2009 15:15

@Tim. Bedankt voor alle informatie. Fijn dat je dit wilt delen.

Kanker is een rotziekte en de reguliere gezondheidszorg kan weinig doen, behalve agressieve middelen toepassen die veel doktoren niet eens op zichzelf zouden toepassen.
Natuurlijk kan voeding kanker genezen, voeding heeft invloed op zo ongeveer alle processen in het lichaam, helaas weten we hier nog niet zoveel van. De heksen zijn destijds verbrand en zo worden nog steeds 'alternatieve', lees natuurmiddelen op de brandstapel gezet.
Ik begrijp de boosheid van de critici maar dit lijkt voort te komen uit onmacht en onzekerheid. Kies bewust en in alle vrijheid , wat je ook kiest. En laat anderen in hun eigen vrijheid kiezen.

Ik persoonlijk begrijp al die weerzin tegen natuurlijke middelen niet zo. De weerzin tegen chemo, witte jassen en 'reguliere' werkwijzen wel. Kanker is nog steeds een groot raadsel binnen de wetenschap; dus waarom dit heilige geloof in de witte jassen? Onder de witte jassen zitten wetenschappelijk gerichte opleidingen; welke kennis bezitten de critici op dit forum hier nu precies zelf over?

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor Marer » Di 24 Mar 2009 19:39

@Sita: Natuurlijk kan voeding geen kanker genezen. Goede voeding en "gezond" leven kan helpen kanker te voorkomen, maar als je eenmaal kanker hebt kan je zo "gezond" en "natuurlijk" mogelijk eten, het helpt niets.
Als je huis in brand staat heb je er niet veel aan om nog brandblussers op te hangen. Er zal geblust moeten worden. En de reguliere behandeling kan tegenwoordig, zeker voor verschillende kankersoorten, heel veel doen.
Eén mevrouw was met Tim in zee gegaan. En heeft gedurende maanden papajasoep en -sap en één of andere vieze kip met sesam (volgens haar dan) gegeten en één hap rijst 100x gekauwd. Deze mevrouw is nog steeds niet genezen van haar borstkanker. Alhoewel meneer Tim haar had wijsgemaakt dat zij in twee maanden zou genezen. Zij kon haar "dieet" niet meer verdragen en is overgegaan op de zoveelste "natuurlijke" methode. Zij is nu hard op weg naar haar einde. Net zo'n einde als mevr. S. Millecam. Nou dat wens ik niemand toe!

Meneer Tim beweert veel, maar zijn zoon heeft gewoon reguliere behandelingen ondergaan en vader Tim heeft complementair wat eigen etensrecepten toegevoegd.

sitta
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 24 Mar 2009 15:04

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor sitta » Di 24 Mar 2009 22:51

@ Marer,

Ik zie aan jouw berichten dat je een groot tegenstander bent van niet door doktoren toegepaste methoden om met kanker om te gaan. Ik proef een felle vijandigheid tegen alles wat gaat over mogelijke genezing van kanker behalve dan door operatie of chemokuur. Nogmaals, eenieder is toch vrij om er mee om te gaan zoals hij/zij zelf wil? Een ieder is toch vrij om vertrouwen te hebben op basis van eigen kennis en intuitie? Geloof, hoop en liefde, de 3 levenselixers. Wie ben jij om dit weg te willen halen bij mensen? Ik vraag me af waar jij jouw zekerheden op baseert. Volgens mij is niemand echt zeker over deze onderwerpen. Zeker dokters niet. Jij wel? Is het niet meer een houvast dat je zelf zoekt?
Ik wil je niet aanvallen maar vind dat je behoorlijk ver gaat in het stellen richting anderen dat mensen met kanker echt alleen maar aangewezen zijn op de reguliere kant en in het aanvallen van alles en iedereen die er anders over denkt. Hun goed recht en misschien hebben ze wel gelijk! Misschien jij wel gelijk. Wie weet?

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor Marer » Do 26 Mar 2009 14:10

Lezen op de site van IOCOB. Dit is toch niet een clubje TEGEN natuurlijke geneeswijzen. Maar betr. kanker is toch de waarschuwing dat alternatief GEEN vervanging kan zijn voor regulier betr. behandeling van kanker. Er is geen enkele stand-allone behandeling met apparaten, kruiden, diëten etc. bewezen effectief om kanker te genezen. Wonderen bestaan niet. En natuurlijk mag een kankerpatiënt zelf kiezen. Maar als die keuze bestaat uit gebakken lucht en liever broodjes (die nog steeds niet gebakken worden) moet het strafbaar zijn zulke waardeloze therapieën aan te bieden. Het is naar ons, de kankerpatiënt, toe toch afgrijselijk dat wij geconfronteerd worden met allerhande (gemakkelijke) therapieën die niet bewezen zijn. Soms wordt er zelf gesproken van een ontsteking i.p.v. kanker.
Je "DNA goed kloppen met kosmisch ingestraalde stemvorken" is toch je reinste leugen?
Of http://www.natuurarts.com/biogeneeskunde.htm Een pyramide? Wartaal! Eerst maar eens een scheikunde boek lezen, zou ik denken.
Als je met je zieke rug tegen de muur staat is het verschrikkelijk dat je geconfronteerd wordt met een zogenaamde "keuze".
Keuze tussen niet genezende apparaten en niet genezende kruiden/middeltjes/diëten= NIETS.

http://www.iocob.nl/kanker/kanker.html
Quote:
Kanker
IOCOB beklemtoont dat alternatieve therapie geen vervanging moet zijn van reguliere therapie, maar complementair moet zijn. En dat er geen behandelingen bestaan waarvan het bewezen is dat kanker geneest. De reguliere geneeskunde kan veel bij kanker, maar nog lang niet genoeg. Vandaar dat velen verder zoeken. Er zijn veel (alternatieve) complementaire behandelvormen. Deze kunnen ingezet worden om patienten op meerdere terreinen te ondersteunen. We bespreken bij IOCOB de meest serieuze kandidaten daarvan.

http://www.iocob.nl/kanker/kanker-en-al ... kunde.html
Quote:
Duidelijk mag zijn dat al deze therapieën steeds een aanvulling kunnen vormen op de reguliere behandeling en nooit in plaats van reguliere behandelingen mogen komen!

sitta
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 24 Mar 2009 15:04

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor sitta » Do 26 Mar 2009 19:32

Dag Marer,
1 site, zoals de IOCOB, maakt geen enkele indruk op mij. Hier zitten altijd een handjevol mensen met hun meningen achter. Het is het totaalplaatje dat telt. Ik begrijp nog steeds jouw vijandigheid niet. Heb je ervaring met, wat jij noemt 'alternatieve geneeswijze'?

NB lees de site van IOCOB eens goed. Er staat tussen hier en daar wat zin ook een hoop onzin. Wees kritisch....niemand heeft de waarheid in pacht.

Het kaf van het koren scheiden in 'alternatief' land is lastig, dit ben ik met je eens. Maar slechts 1 ding helpt om dit te doen: zoveel mogelijk verdiepen in deze zaken en objectief zijn opdat je beoordelingsvermogen toeneemt. Het aannemen van enig zogenaamde autoriteit of het afwijzen van iets zonder deugdelijke gronden voor deze afwijzing helpt je verder weg van hetgeen eventueel waardevol is in niet-regulier land. Bedenk: revolutie en/of nieuwe waarheid zit altijd in de niet-reguliere kant. En het karakter van mensen bepaalt mede de mate van openheid voor nieuwe ontwikkelingen/waarheden. Alles heeft zijn waarde en nut, behoudendheid en vernieuwing, maar afkraken van hetgeen jouzelf niet licht helpt niemand. Het lijkt me prettig voor je dat je zelf zo goed weet in welke richting jij het wil zoeken. Dat moet enige rust en stabiliteit geven. Maar als jouw vijandigheid voortkomt uit onzekerheid (als !!), dan zul je deze rust niet voelen en is het misschien het beste dat je deze onzekerheid erkent en hier open mee omgaat naar jezelf en naar anderen? Wie weet heb je dan baat bij een verbreding van horizon, ongeacht jouw situatie (deze ken ik niet). Er zijn dan mensen die aan jou hun inzichten kunnen meegeven in zaken die voor jou (nog) onbekend zijn.

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor Marer » Do 26 Mar 2009 21:00

Ik heb de indruk dat jij zelf niet veel van kanker en eventuele behandelingen afweet. Dat het voor jou (gelukkig) een ver van mijn bed show is. Ik hoop dat dat zo blijft. En mocht je toch zelf getroffen worden wens ik je wijsheid toe en een goede keuze van behandeling.
Maar een stand allone alternatieve behandeling van kanker, waarvan er ongeveer een dikke duizend op internet gepresenteerd worden, werkt niet, heeft nooit gewerkt en zal nooit werken.
Jammer genoeg is operatie, bestraling en/of chemo de enige keuze. Maar er zijn hoopvolle ontwikkelingen zoals b.v. target therapy.

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/inde ... emid=21557

"Edinburgh, 25 maart 2009 - Steeds meer mensen in Europa genezen van kanker. Zij overleven niet alleen de eerste vijf jaar nadat ze 'schoon' zijn verklaard, maar hebben zelfs een levensverwachting die gelijk is aan die van iemand die geen kanker heeft gehad".

Hier zit geen "alternatief"genezen kankerpatiënt bij. Die zijn er namelijk niet.

sitta
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 24 Mar 2009 15:04

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor sitta » Vr 27 Mar 2009 11:04

@Marer

Je geeft geen antwoord op mijn vragen. Verkondigt algemeenheden. Zo kunnen we niet verder praten. Rest mij nog om je te verzoeken te stoppen met het continue negatief uitlaten over zaken waar anderen baat bij kunnen hebben met een stelligheid van heb ik jou daar die blijkbaar nergens op is gebaseerd en los daarvan onzinnig is in de wereld van realiteit. Je doet zeer jouw best om anderen te beïnvloeden, wees bewust van de gevolgen die dit kan hebben achter schermen waar jij niet komt.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor liddy » Vr 27 Mar 2009 13:02

Sita, dat kun je ook zeggen van de bijdragen van Tim.
Dit is een open forum waar eenieders mening welkom is.
Jij beïnvloedt net zo hard mensen in jouw richting, als Marer dat doet.
Als jij geen begrip voor Marer's standpunt kunt opbrengen, moet je jezelf vragen of dit forum wel geschikt is voor jou.

sitta
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 24 Mar 2009 15:04

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor sitta » Vr 27 Mar 2009 15:48

Liddy,
Meedoen aan het forum vereist geen begrip voor iemands standpunten, of wel? (ik mag hopen van niet :))
Ik gebruik dit forum even, sorry daarvoor, mijn opmerkingen richting Marer gaan over wat zij over het hele internet verspreid en verkondigt. Zoek op Marer en er ontstaat een beeld.
Ik ben verbijsterd over wat zij doet. En vindt dat hier een verantwoordelijkheid ligt. Ik stel dat de waarheid niet 1 waarheid is, en dat ieder het voor zichzelf moet weten/besluiten. Dat is heel wat anders dan mensen beinvloeden anti-bepaalde methoden. Dus Marer aanspreken op dit gedrag lijkt mij wel thuis te horen in een forum. En hier geldt : dit is mijn mening.
Je kan mij erom van het forum afgooien of zeggen dat ik niet welkom ben. Liever zie ik dat dit forum wel degelijk ruimte laat voor mensen om te proberen om mensen zoals Marer wat in te dammen. Of op zijn minst bewustwording neer te leggen als tegengas voor medelezers Het gaat hier om de informatievoorziening richting kankerpatiënten en omgeving. Als forum heb je hier toch ook enige verantwoordelijkheid (wb objectiviteit?). Als je zelf op het internet kijkt zie je dat Marer echt, met blijkbaar veel beschikbare vrije tijd, veel te ver gaat in haar uitlatingen. Ik vraag haar waar ze haar kennis vandaan haat. ben nieuwsgierig, maar geen reactie hierop. Als jij mijn bijdrage zou (!)afkeuren, is dit forum vooral een indoctrinatie-plek. Niet zo lekker bij een onderwerp als kanker. Er zijn veel mensen voor wie dit van levensbelang is (inclusief mij), niet alleen voor Marer.
En ja, Tim legt ook een mening neer. Maar valt anderen toch niet aan? Hij houdt het bij zichzelf en legt daarnaast feiten neer, dat is een groot verschil.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor liddy » Vr 27 Mar 2009 17:50

Meedoen aan een forum eist dat je begrip toont voor andermans standpunt.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn.
De 'feiten' van Tim zijn voor mij geen feiten.
Wat genezing van kanker betreft, zul je enkel door een dubbelblind onderzoek kunnen vaststellen of een behandeling werkt.
Ik wil je daarom ook verzoeken om geen persoonlijke aanvallen te doen.
Zoals jij verbijsterd bent over wat Marer doet, zullen er mensen verbijsterd zijn dat jij Tim bijvalt.

Dat jij een eventuele afkeuring van jouw bericht meteen indoctrinatie noemt, zegt meer over jou dan over de wijze waarop dit forum draait.

Dus bij deze verwacht ik van jou voortaan enkel inhoudelijke berichten.

Liddy (moderator)

sitta
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 24 Mar 2009 15:04

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor sitta » Vr 27 Mar 2009 20:03

Ik was eigenlijk klaar met reageren zoals uit mijn laatste reactie richting Marer blijkt. Jammer dat jij, als moderator, er dan nog net zo inspringt. Maar ook wel goed. Voor mij een eye-opener wb partijdigheid van dit forum en wellicht meerdere forums...nog steeds verbijsterd dat personen als Marer gewoon maar hun gang kunnen blijven gaan. Je probeert daarintegen wel mij 'terug te fluiten' terwijl ik echt geen bedreiging ben voor de massa. Wees niet bang; dit forum is voor mij verder niet interessant.

r.vandevijver
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 23 Jan 2009 09:01

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor r.vandevijver » Vr 17 Apr 2009 13:19

Aan meneer Tim en anderen die het zelfde gedachtegoed voorstaan,

Zojuist heb ik weer eens gekeken op het weblog van mevrouw W. Leuver, alias Diamental.
Hoewel ik steeds heb gevreesd dat dit zou gebeuren, ben ik niettemin zeer geschrokken van de situatie van dit moment. Het deed mij ook veel verdriet om te lezen hoezeer de conditie van mevrouw Leuver achteruit gegaan is in de afgelopen periode. Dit is mede te danken aan het krankzinnige dieet dat zij door meneer Tim kreeg aangedragen als geneesmiddel tegen kanker. Ik ben zelf werkzaam als medisch wetenschapper en ik vond het schokkend om te lezen wat een gevaarlijke onzin mevrouw kreeg aangepraat door meneer Tim. In plaats van smakelijk en voedzaam te eten en zo aan voldoende voedingsstoffen en calorieën te komen om haar conditie op peil te houden, wat een eerste vereiste is voor iedere kankerpatiënt, is zij schrikbarend achteruit gegaan. Ik ben erg geschrokken van de gevaarlijke verdwaasdheid van deze meneer. Ik vind het dieptriest en zeer verwijtbaar dat allerlei amateurs, die geen enkel inzicht hebben in wat kanker nu eigenlijk is en ook geen enkele moeite doen om zich bepaalde kennis daarover te verwerven, zich niettemin verbeelden dat zij kanker kunnen genezen en zonder enige remming hun zelfbedachte, gevaarlijke behandelingen uitventen aan bange, radeloze mensen, hetzij voor geld, hetzij ter bevrediging van hun overmatige ijdelheid. Het is te triest voor woorden wat hier is gebeurd en een aantal mensen zou zich ten diepste moeten schamen.

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor Marer » Za 18 Apr 2009 20:37

Mevr. Diamental heeft nu, 17 maanden na de diagnose borstkanker, uitzaaiingen door het gehele lichaam. Door uitzaaiingen in haar gezicht is eten en slikken moeilijk. I.v.m. uitzaaiingen in haar botten is haar onmiddellijk een botversterkend infuus toegediend.
Helaas heeft mevr. Diamental zich na de diagnose in dec. 2007, onttrokken aan de reguliere behandeling. Een borstkankerpatiënte met nog één borst (zoals ik) benoemde zij als "geen vrouw, geen kwaliteit van leven". Na waarschuwingen van andere borstkankerpatiënten naar haar toe, vond zij dat wij geen respect toonden voor haar beslissingen. Zij wilde laten zien dat haar lichaam in staat was/is zelf de kanker op te ruimen.
Via diëten, meditatie, energy healing, dragen van ingestraalde chip etc. probeerde zij haar lichaam optimaal in staat te stellen zichzelf te genezen. Meneer Tim, die hier op dit forum ook beweert kanker te genezen door een dieet heeft mevr. Diamental twee maanden "behandeld" met papajasoep en sesamkip. Zelfs het gedachtegoed van de uit zijn ambgezette antisemiet Hamer werd goedgekeurd. Mevr. Diamental heeft contact met het clubje Welzijn kankerpatiënten, die o.l.v. drs.(econoom) Trentelman en T. Claessen vrijheid voor de behandeling van kankerpatiënten predikt en daarbij o.a. de kwakzalver Simoncini, een uit zijn ambt gezette arts uit Italië, als goeroe aanbidt. Kortgeleden heeft Tros Radar opnamen gemaakt op een bijeenkomst van het clubje Welzijn waar als gastspreker aan aanhanger van Hamer was uitgenodigd. Daaruit bleek dat de kankerpatiënt geadviseerd werd zich niet regulier te laten behandelen. Als de Hamer theorie wordt gevolgd sterft de kankerpatiënt eenzaam en verlaten onder de meest erbarmelijke pijnen.
Een kankerpatiënt kan zo op het verkeerde been gezet worden door clubjes als Welzijn Kankerpatiënten en meneer Tim. Er was zelfs een behandelaar die haar kanker niet zo'n groot probleem vond, maar haar rug een zwakke plek noemde.
Alternatief van kanker genezen kan niet, ook al ben je nog zo positief. Mooipraters en meepraters zijn er genoeg onder het mom van vrijheid je kankerbehandeling te kunnen kiezen. Liever koekjes worden echter nog steeds niet gebakken, wel lucht.
Ik ben het meneer vd. Vijver eens dat velen zich diep, diep moeten schamen.

sitta
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 24 Mar 2009 15:04

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor sitta » Zo 19 Apr 2009 00:39

Het eerste schip dat om de wereld zeilde had van de wereld kunnen vallen. Men dacht nl. nog dat de wereld rond was. Veel schepen hebben het varen rond de wereld in eerste instantie niet gehaald zodat ze nog niet konden bewijzen dat de wereld rond was. Betekent dat dat zij geen gelijk hadden? Nee. Het betekent dat ze nog niet dat succes konden bereiken dat ze nastreefden.
De mensen en de wetenschappers op aarde wisten het wel….de wereld was plat.

Respect voor Willeke is wel op zijn plaats. Ik vind haar een moedig mens en ze was in vroegere tijden vast op een zeilschip gaan varen! Allesbehalve slachtoffer.

"hoe meer je weet hoe meer je weet dat je niets weet...."

r.vandevijver
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 23 Jan 2009 09:01

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor r.vandevijver » Zo 19 Apr 2009 11:31

@ Sitta,

Mevrouw - ik neem tenminste aan dat u een mevrouw bent,

Ik ga even mee in uw metafoor:

Het eerste schip dat om de wereld zeilde had van de wereld kunnen vallen. Men dacht nl. nog dat de wereld rond was.
Geen enkel schip had van de aarde kunnen vallen. De wereld is namelijk nooit plat geweest. Schepen vallen niet van de wereld omdat men denkt dat deze plat is. Schepen vallen sowieso niet van de wereld, ongeacht wat wie dan ook denkt over de hoedanigheid van de wereld.

Veel schepen hebben het varen rond de wereld in eerste instantie niet gehaald zodat ze nog niet konden bewijzen dat de wereld rond was.
Dat de aarde rond is, hoeft niet te worden bewezen door er omheen te varen. Men kan ondubbelzinnig aantonen dat de aarde rond is met een eenvoudig meetkundig experiment. Dit experiment is ontworpen door de Arabieren, reeds voor het begin van onze jaartelling en deze kennis is al in de vroege middeleeuwen door onze zeevaarders overgenomen. Onze zeevaarders waren namelijk verstandige mensen, die graag gebruik maakten van alle wetenschappelijke kennis die er beschikbaar was.

Betekent dat dat zij geen gelijk hadden?
Voor u bedoelt te zeggen dat 'zij' dachten dat de aarde plat was: ja, dan betekent dat inderdaad dat zij geen gelijk hadden.

Nee. Het betekent dat ze nog niet dat succes konden bereiken dat ze nastreefden.
U doelt hier waarschijnlijk op hun pogingen om de aarde rond te varen. Dat ze daarin geen succes hadden, had andere oorzaken dan het feit dat ze dachten dat de aarde plat was. Iemand die oprecht denkt dat de aarde plat is, gaat natuurlijk niet proberen deze 'rond' te varen. Zelfs de meest primitieve mens begrijpt dat zoiets niet gaat.

De mensen en de wetenschappers op aarde wisten het wel….de wereld was plat.
Ik moet u teleurstellen: men wist al heel vroeg dat de aarde niet plat was. Dit wist men door het bedrijven van wetenschap. Dat de gewone man dacht dat de aarde plat was of dat het de kerk beter uitkwam om dit zo te doen voorkomen, doet daar niets aan af.

Respect voor Willeke is wel op zijn plaats. Ik vind haar een moedig mens en ze was in vroegere tijden vast op een zeilschip gaan varen! Allesbehalve slachtoffer.
Ik kan me niet herinneren dat ik uitspraken heb gedaan met betrekking tot Willeke's karakter of dat ik haar niet zou respecteren.

Als mevrouw in vroeger tijden op een zeilschip was gaan varen, had ze met een verstandige kapitein, die zich liet leiden door de feiten en de toenmalige stand van wetenschappelijke kennis, die voor wat betreft de zeevaart op een zeer hoog peil stond, een goede kans gehad om heelhuids op haar bestemming te raken.

Ik denk dat het mevrouw in de afgelopen periode heeft ontbroken aan zo een goede kapitein. Allerlei lieden die het ontbrak aan de meest elementaire kennis over 'de toestand van de aarde' en de navigatie op volle zee, hebben zich opgeworpen om mevrouw op haar vaart te begeleiden en haar ingeblazen toch vooral niet te luisteren naar diegenen die daarvoor nu juist wél zijn toegerust. Ik ben van mening dat haar hiermee grote schade is aangedaan. Ik ben ook van mening dat mevrouw zichzelf geschaad heeft met hardnekkig afwijzen van aan andere weg. Mevrouw moet hiervan zelf nu de bittere vruchten plukken. Dat gaat mij bijzonder aan het hart.

In plaats van mij te verwijten dat ik geen 'respect' heb, zou u wellicht zelf uw eigen denkbeelden eens aan een kritisch onderzoek kunnen onderwerpen.

U kunt wel vinden dat ik geen 'respect' heb voor mevrouw. Dan zal ik u nu vertellen waar ik geen respect voor heb: het zonder enige kennis van zaken mensen met kanker wijsmaken dat zij daarvan heel goed kunnen genezen met alternative therapieën en hen zo de enige reeële kans op genezing van deze vreselijke ziekte onthouden. Dat is pas echt respectloos naar mijn mening.

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor Marer » Zo 19 Apr 2009 17:57

Mevr. Diamental is vooral slachtoffer van misleiding. En niet moedig, maar bang. Zag direkt al verminking en kaalheid voor zich. Zij heeft niet afgewacht wat het behandelplan zou zijn. Bij de eerste diagnose heeft zij zich uit het reguliere circuit onttrokken.
Als mede kankerpatiënt kan ik vertellen hoe moedig je moet zijn om te vechten tegen kanker. En dan niet op de makkelijke manier om je lichaam op te peppen of een extra vitamientje te nemen. Nee keihard vechten, de kanker afbreken en daarna je lichaam opbouwen.
Voor de zogenaamde "helpers" zoals clubje Welzijn en die meneer van Energy healing rest slechts een "Mea maxima culpa".

r.vandevijver
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 23 Jan 2009 09:01

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor r.vandevijver » Di 21 Apr 2009 19:40

Persoonlijk ben ik niet tegen aanvulling van de reguliere geneeskunde met complementaire behandelingen. Alles wat het welzijn van patiënten kan vergroten, moet gebruikt worden naar mijn mening. De alternatieve sector moet dan wel bereid zijn om behandelingen die bewezen niet-effectief dan wel nonsensicaal zijn, uit het aanbod te schrappen. Dit gebeurt normaal gesproken door het testen van behandelingen op de voorspelde werking. Is deze werking er niet, dan behoort men de behandeling niet langer aan te bieden. Ook behandelingen die gebaseerd zijn op natuurkundige onmogelijkheden zouden niet moeten worden aangeboden. Wat wordt aangeboden onder de naam 'energy healing' valt onder beide categorieën en zou wat mijn betreft dus nooit deel kunnen uitmaken van wat voor geneeskunde dan ook. Willen mensen hun geld verspillen aan dit soort onzinbehandelingen, dan moeten ze dat uiteraard zelf weten, maar betreurenswaardig blijft het. Droevig vind ik ook dat op de website van energy healing in anonieme testimonials allerlei insinuaties worden gedaan over de geweldige werking van energy healing bij bijvoorbeeld kanker, maar ook bij een enorme lijst van andere kwalen. Maar energy healing is en blijft een onzintherapie. Wat mij betreft is het zelfs kwakzalverij. De aanbieders van deze behandeling vallen op geen enkele manier serieus te nemen, behalve dan wellicht voor wat betreft hun zakelijk instinct. Triest om te lezen vind ik ook dat mensen die ziek zijn, aangeraden wordt vaker te komen. Terwijl de behandeling niets zal opleveren behalve een placebo-effect.

sitta
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 24 Mar 2009 15:04

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor sitta » Wo 22 Apr 2009 04:56

Beste R.
Ook ik ben voorstander van beide soorten behandeling toepassen voor zover effectief voor genezing of welzijn. Bewijsbaar effectief ja, maar dan zeker ook evidence based oftewel niet alleen op basis van theorie of onder invloed van farmaceutische industrie. Evidence based wordt wb alternatieve richtingen nog niet geaccepteerd laat staan voldoende onderzocht. Het is dus geen eerlijke strijd en hieruit ontstaat bij een deel van de mensen weerstand tegen regulier.
Nog steeds vind ik Willeke geen slachtoffer, integendeel. Ook ik heb haar site gelezen en las dat ze in aanvang koos voor geen ‘regulier’ omdat ze mensen omdat ze de aandacht in aanvang niet op haar eigen ziekte wilde richten voor mensen om haar heen. Een keuze voor alternatief vanwege jezelf wegcijferen is wat anders dan een keuze voor alternatief vanwege puur kennis, ervaring of vertrouwen. Nog steeds vind ik haar juist een moedig mens (en niet bang!) maar het is wel een hoge prijs die ze mogelijk betaalt in ruil voor het zichzelf wegcijferen. Hopelijk blijft ze zelf achter haar besluiten staan wat er ook gebeurt, dat lijkt me het meest belangrijk voor haar nu in het proces.

Energy healing is een breed toegepast begrip; er kan van alles onder vallen. Voor zover het gaat over frequenties (wetenschappelijk aantoonbare energieën zeg maar) zit er zeker potentie in de theorieën en toepassingen, althans naar mijn visie. Om dit te kunnen zeggen moet je je wel even verdiepen in natuurkunde en biologie. Ik vind het jammer dat juist op dit terrein onvoldoende verder onderzoek plaatsvindt omdat het buiten het hokje van de wetenschap valt, dwz buiten het hokje van medische wetenschappen. Het mysterie levensenergie is overigens ook nooit verklaard door de wetenschap; gek genoeg denken de meesten hier in het kader van wetenschap niet zo over na. Levenskracht, onze drijvende kracht is nog een mysterie. Toch vinden we onszelf heel wijs met de wetenschap…

Daarnaast wordt wetenschap verkracht door mensen die geen wetenschap zelf beoefenen, zij verheffen of beter gezegd degraderen wetenschap als een soort religie, waarmee ze zich geroepen voelen om, net als sektemensen of strenge gelovigen, de ‘waarheid’ te prediken, de waarheid die hen wordt verteld als een verhaal uit de bijbel. Allemaal onder het mom van ‘de wetenschap’. Ik vind dat je kankerpatiënten niet lastig moet vallen met religie; alleen op de hoogte moet brengen van objectieve informatie op basis waarvan ze zelf hun beslissingen kunnen nemen. Je kan vertrouwen op een dokter maar dit vertrouwen moet je dan wel zelf voelen. Je vertrouwt nooit op iets omdat een ander jou vertelt dat je erop moet vertrouwen. Neem bijv Willeke, een belangrijk iets is dat zij niet aan preventieve onderzoeken meedeed: ze had hier geen vertrouwen in. Haar niet kiezen voor regulier is meer dan angst voor regulier: ze had er geen vertrouwen in. Wat er ook gebeurt, als enig ‘schuld’ in de schoenen van alternatieve mensen wordt geschoven vind ik dat raar. Het gebrek aan vertrouwen in regulier is iets tussen Willeke en regulier. Zij moeten dat dus met elkaar oplossen. De reguliere kant kan hier iets mee doen: zorgen voor meer vertrouwen bij patiënten die dat nu niet hebben. Willeke kan daar iets aan doen: zorgen voor meer onderzoek of dit gebrek aan vertrouwen terecht is. je kan hier niet enig ‘schuld’ schuiven in schoenen van iemand die het anders doet en daarin gelooft. Als er in de maatschappij geen ruimte meer zou zijn voor ‘anders doen en daar in geloven’ is de maatschappij naar ten dode opgeschreven. Dan zijn we beland in een fascistische staat en ik denk niet dat iemand van ons dat zou willen als je bedenkt wat daar de gevolgen van zijn uiteindelijk.

r.vandevijver
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 23 Jan 2009 09:01

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor r.vandevijver » Wo 22 Apr 2009 10:38

Een keuze voor alternatief vanwege jezelf wegcijferen is wat anders dan een keuze voor alternatief vanwege puur kennis, ervaring of vertrouwen.
Dat mag u zo vinden. Het lijkt me echter dat je je naasten nooit een plezier doet met nodeloos overlijden. Ik kan u verzekeren dat de mededeling dat iemand kanker heeft, altijd ongelegen komt.

Evidence based wordt wb alternatieve richtingen nog niet geaccepteerd laat staan voldoende onderzocht. Het is dus geen eerlijke strijd en hieruit ontstaat bij een deel van de mensen weerstand tegen regulier.
Dit begrijp ik niet. Er is veel onderzoek verricht naar de werking van alternatieve geneeswijzen. Dat daar 9 van de 10 keer uitkomt dat de behandelingen onwerkzaam zijn, is heel wat anders.

Energy healing is een breed toegepast begrip; er kan van alles onder vallen. Voor zover het gaat over frequenties (wetenschappelijk aantoonbare energieën zeg maar) zit er zeker potentie in de theorieën en toepassingen, althans naar mijn visie.
Mogelijk zou daar potentie in kunnen zitten. De verklaring die de energy healers zelf geven raakt echter kant nog wal en er klopt helemaal niets van. Ze zeggen bijvoobeeld dit:
De Resonantietherapie gaat er vanuit dat de verschillende cellen in ons lichaam een eigen trilfrequentie hebben, waarbij ze het best functioneren. Door ziekte kunnen de cellen in frequentie af gaan wijken van hun ideale frequentie. Onze apparatuur is erop gericht om de lichaamscellen weer in hun eigen trilfrequentie te brengen.
Zelden in mijn leven heb ik zo iets onzinnigs gelezen. De resonantietherapie kan daar wel van uitgaan, maar het is niet zo. Het is ook niet zo dat cellen anders gaan 'trillen' als iemand ziek is. Ook communiceren cellen niet middels 'trilingen'. Er is veel bekend - nog niet alles - over de wijze waarop cellen communiceren, dit verloopt via receptoren, hormonen, cytokines en neurotransmitters. Daarnaast spelen soms verschuivingen in transmembraan-potentiaalverschillen een rol, zoals bij (hart)spiercellen en zenuwcellen, maar ook dat heeft niets te maken met trillingen of biofotonen. Kortom, het hele bioresonantie/energy healing verhaal is complete oliekoek.

Het mysterie levensenergie is overigens ook nooit verklaard door de wetenschap; gek genoeg denken de meesten hier in het kader van wetenschap niet zo over na.
Hoe komt u er bij dat de wetenschap hier niet over nadenkt? Overigens weet ik niet wat u bedoelt met 'levensenergie'. Natuurkundig gezien is alles energie. Energie bestaat uit vele vormen en daarover is wetenschappelijk zeer veel bekend, meer dan u beseft, leid ik af uit uw woorden. Wat bedoelt u eigenlijk met 'levensenergie'? Is dat nog weer een ander soort energie dan de soorten energie die we al kennen? Noemt u het een mysterie omdat niemand kan aantonen dat er een speciale energiesoort bestaat die we 'levensenergie' zouden moeten noemen? Als niemand dit kan aantonen, hoe weet u dan dat het bestaat? En hoe weet u dat de andere soorten energie, waarvan het bestaan wel is aangetoond, geen 'levensenergieën' zijn? Wat is eigenijk een 'levensenergie'?

Om dit te kunnen zeggen moet je je wel even verdiepen in natuurkunde en biologie. Ik vind het jammer dat juist op dit terrein onvoldoende verder onderzoek plaatsvindt omdat het buiten het hokje van de wetenschap valt, dwz buiten het hokje van medische wetenschappen.
Om wat te kunnen zeggen? En wat valt buiten de wetenschap? Onderzoek naar energie? Dat valt helemaal niet buiten de wetenschap, ik begrijp niet hoe u daarbij komt.

U zegt ook:
Je vertrouwt nooit op iets omdat een ander jou vertelt dat je erop moet vertrouwen.
Dat lijkt me ook niet. Maar het lijkt me toch wel dat je kunt vertrouwen op mensen die van het kennis verzamelen over een bepaald onderwerp hun beroep hebben gemaakt. U vertrouwt uw auto ook toe aan de onderhoudsgarage en dat mag u ook, omdat u ervan uit mag gaan dat zij er voldoende verstand van hebben en verantwoordelijk handelen. Om de zelfde reden vertrouw je je toe aan een oncoloog als je kanker hebt, vanwege zijn vakkennis en omdat er aantoonbaar meer mensen genezen van kanker met reguliere behandeling dan met alternatieve therapie.

Wat er ook gebeurt, als enig ‘schuld’ in de schoenen van alternatieve mensen wordt geschoven vind ik dat raar.
Ik vind het raar als mensen zeggen dat ze kanker kunnen genezen terwijl ze dit op geen enkele wijze kunnen aantonen of zelfs maar aannemelijk kunnen maken. Ik vind dat niet alleen raar, ik vind het onbegrijpelijk en onverantwoordelijk.

Als er in de maatschappij geen ruimte meer zou zijn voor ‘anders doen en daar in geloven’ is de maatschappij naar ten dode opgeschreven. Dan zijn we beland in een fascistische staat en ik denk niet dat iemand van ons dat zou willen als je bedenkt wat daar de gevolgen van zijn uiteindelijk.
Je mag best anders doen en anders geloven. Maar je mag mensen niet bedriegen.

r.vandevijver
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 23 Jan 2009 09:01

Re: kanker vooronderzoek volop verrassing

Berichtdoor r.vandevijver » Wo 22 Apr 2009 13:05

Toch vinden we onszelf heel wijs met de wetenschap…
Wie zijn 'we'? Wat heeft u eigenlijk tegen op wetenschap? U zegt voortdurend dat de wetenschap vooral niet moet denken dat ze 'het' weet. Dat zegt de wetenschap ook helemaal niet. De wetenschap onderzoekt voortdurend en verbetert zichzelf voortdurend op basis van dat onderzoek. Beide zaken zie ik alternatieven zeer zelden doen. Terwijl zij wel met grote stelligheid van alles en nog wat over bijvoorbeeld energie en kanker beweren dat feitelijk onjuist is. Als ze daar opmerkzaam op worden gemaakt, wordt gezegd dat de wetenschap toch eens dingen zou moeten onderzoeken die buiten 'het hokje' van de wetenschap vallen. Maar de wetenschap heeft geen hokjes. Wetenschap onderzoekt alles. Het zijn juist de gelovigen die niet onderzoeken. Bijvoorbeeld of de bewering dat elke cel zijn eigen 'trilling' heeft, eigenlijk wel klopt.


Terug naar “Goede ervaringen met alternatieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten