Borstkanker

Heb jij goede ervaringen met alternatieven?
Hier mag je ze delen. Let op: reclame voor personen, diensten en/of bedrijven is NIET toegestaan.
Abrikozenpit
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 01 Okt 2009 15:11

Borstkanker

Berichtdoor Abrikozenpit » Za 03 Okt 2009 23:45

Bij mijn vriendin is ongeveer drie maanden geleden (begin juni) kwaadaardige borstkanker vastgesteld door middel van een mammografie/echografie/MRI/biopsie. De oncoloog/chirurg drong erop aan zo snel mogelijk een mastectomie uit te voeren, gevolgd door chemo en bestraling. Een 'second opinion' bevestigde dit advies.

Puur toevallig ontdekten we, een dag voor de geplande operatie, een theorie over kanker: German New Medicine (GNM). Schoorvoetend besloten we de operatie uit te stellen om dit spoor uit te diepen.

Eind juli besloten we het conventioneel traject te verlaten en verder te gaan met GNM, aangevuld met een speciaal dieet dat onder andere bestond uit Amygdalin, 10gr vitamine c per dag, algen, enzovoort, en vertrouwen in de Kracht/Intelligentie die ervoor zorgt dat in elke cel van ons lichaam (50-70 triljoen in totaal) 100.000 processen per seconde gelijktijdig plaatsvinden - beter bekend onder de naam 'God'.

Officieel luidde het dat we de klassieke behandeling afgewezen hadden en dat we de voorkeur gaven aan een 'watch and see' aanpak.

Ondertussen hebben we heel wat achtergrondinformatie over kanker opgespoord. Zo is ondermeer bekend dat grootschallig onderzoek uitgewezen heeft dat 22% tot 33% van vroegtijdig ontdekte borstkanker, zonder behandeling (dus zonder operatie, chemo, bestraling) vanzelf weer verdwijnt.

Dit sterkte ons in de overtuiging dat de GNM-theorie klopt. We hebben trouwens ook een 7 uur durende lezing hierover bijgewoond en mensen bezocht die de werking van GNM aan de lijve ondervonden hebben (een ervan was een vrouw bij wie zich in de loop van ongeveer 2 1/2 jaar een tumor onwikkeld had in haar rechterborst, van 8 cm x 4 cm. Ondanks (of beter, doordat) zij en haar man tientallen jaren in de gezondheidssector gewerkt hadden, wilden ze niets weten van een conventionele behandeling. Eerst later kwamen ze in contact met GNM en herkende hierdoor het ontstaans- en genezingsverloop van haar tumor).


Drie maanden later (op donderdag 24 september 2009) toonde een follow-up echografie aan dat de beelden van de eerste echografie niet meer terug te vinden zijn. De dokter/radioloog kon zijn ogen niet geloven toen wij hem de cd's van de eerder genomen echografies toonden en stond er op zijn onderzoek over te doen. Dit keer ging hij nog grondiger te werk (hij wist nu precies waar de tumors zich bevonden - een van 11mmx9mm en een van ongeveer 5mmx5mm). Na wat een eeuwigheid leek haalde hij echter zijn schouders op en zei: "Tja, dan is't weg hè...".

We hebben het volledige, door onze huisdokter uitgeprinte, dossier in ons bezit (inclusief het resultaat van de biopsie).

Wij beseffen terdege dat ons verhaal moeilijk te bevatten is, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen dit te verzinnen en daarmee mensen in gevaar te brengen. De beslissing om 'alternatief' te gaan moet grondig afgewogen worden en kan iemand enkel zelf nemen.

Toen ik aan de man die de lezing over GNM gaf, vroeg (smeekte, bijna): "raadt u ons echt aan met GNM verder te gaan?" antwoordde hij dat wij dit enkel zelf konden beslissen en dat we er dan wel echt moesten in geloven (omdat het enorm moeilijk is de levenslange conditionering te doorbreken die bijna iedereen doodsangst bezorgd bij het aanhoren van de diagnose: "KANKER".)

Wij wensen iedereen hier nog veel succes en sterkte toe.

r.vandevijver
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 23 Jan 2009 09:01

Re: Borstkanker

Berichtdoor r.vandevijver » Zo 11 Okt 2009 23:38

Ik hoop toch zeer dat u niet doelt op deze meneer Hamer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ryke_Geerd_Hamer
Dit is een zeer gevaarlijke therapie die ik u ten stelligste afraad. Ik gebruik niet graag het woord onzin, maar de theorie van de heer Hamer is dat zeker.

De percentages met betrekking tot spontane remissie die u noemt, kloppen helaas niet. Ik ken het betreffende onderzoek zeer goed en het kent helaas nogal wat tekortkomingen. Dan is er natuurlijk ook het probleem dat we op dit moment niet in staat zijn om te zeggen welke kankers spontaan zullen verdwijnen en welke niet. Wacht men af of de kanker tot de vanzelfverdwijnende behoort en dit blijkt niet het geval, dan heeft men een groot probleem.

Het nut van abrikozenpitten eten kan ik ook niet inzien. Er is nog nooit aangetoond dat deze een kankergenezende werking hebben. En bepaald smakelijk zijn ze nu ook niet bepaald, dus als het dan helemaal niet helpt, waarom zou men zichzelf dan aan zoiets onderwerpen?

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: Borstkanker

Berichtdoor Marer » Wo 14 Okt 2009 17:15

Als het inderdaad die meneer Hamer is, nog een waarschuwing.

http://www.ariplex.com/nmwiki/index.php ... w_medicine
"The total number of victims of this method in and outside Germany exceeds 140 (148 according to the Aribert Deckers - List at the beginning of 2008). Alone 11 patients died in Italy."

Waarschuwing: er staan afschuwelijke foto's bij dit artikel over de zeer gevaarlijke kwakzalver Hamer.

r.vandevijver
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 23 Jan 2009 09:01

Re: Borstkanker

Berichtdoor r.vandevijver » Do 15 Okt 2009 18:00

En die meer dan 140 doden dienen te worden afgezet tegen nul genezingen. Voor het geval dat iemand weer gaat roepen dat er in de reguliere geneeskunde nog veel meer mensen sterven aan kanker. Niet dus.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Borstkanker

Berichtdoor liddy » Do 15 Okt 2009 19:03

Doordat er geen reactie komt van de oorspronkelijke schrijver durf ik te stellen dat het hier inderdaad om Ryke Geerd Hamer gaat.
Ik laat de berichten expres staan, met de waarschuwing dat er zeer zeer veel vraagtekens bij deze therapie zijn.

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: Borstkanker

Berichtdoor Marer » Di 20 Okt 2009 22:57

Meneer Abrikozenpit heeft hetzelfde verhaal ook op een Engelstalig forum gezet onder een andere naam. Hij maakt "slechts" reclame voor Hamer. De verklaringen zijn vals.

Abrikozenpit
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 01 Okt 2009 15:11

Re: Borstkanker

Berichtdoor Abrikozenpit » Zo 17 Jan 2010 17:25

Een update (26 oktober 2009) van het artikel in The New York Times van 24 november 2008 over het feit dat heel wat kanker vanzelf weer verdwijnt, zonder behandeling dus:

http://www.nytimes.com/2009/10/27/health/27canc.html

en een artikel i.v.m. screening:

http://www.nytimes.com/2009/10/21/healt ... ref=health

Wat B17 betreft, daar is inderdaad heel wat onderzoek naar gedaan. Hieruit blijkt dat deze stof (die in grote mate voorkomt in bittere abrikozenpitten) werkelijk kankercellen vernietigt. In het boek 'World without cancer' van Edward Griffin wordt dit op een zeer verhelderende manier uitgelegd. Het argument dat B17 van de markt gehaald is omdat het giftig zou zijn is pure onzin; wij nemen het al ruim een half jaar (ongeveer 14 pitten per dag, mijn vriendin neemt daarbij nog elke dag 2 x 500 mg Amygdalin - B17 in poedervorm). Binnen enige tijd gaan we dit afbouwen naar 10 pitten per dag (en geen Amygdalin meer) omdat dit voor kankerpreventie voldoende is.

Over het succes van B17 zijn enkele filmpjes beschikbaar op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=ZFnP9sU1 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=ON1CUSJjZL0

http://www.youtube.com/watch?v=V5RW6hHN ... re=related

Op Amazone.com vind je trouwens nog een hele reeks boeken van dokters die de werking van B17 (of 'Laetrile', zoals het ook genoemd wordt) bevestigen. Onder andere 'Laetrile Case Histories' van John A. Richardson, M.D. en 'Alive and Well' van E. Binzel, Jr., M.D.

Ook het boek 'Cancer, Why We're Still Dying To Know The Truth' van Phillip Day is zeer informatief.

Mijn vriendin voelt zich trouwens nog steeds uitstekend en is uiteraard zeer dankbaar dat we net op tijd deze kostbare informatie gevonden hebben.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Borstkanker

Berichtdoor liddy » Zo 02 Mei 2010 16:45

Nogmaals een waarschuwing aan een ieder, deze therapie is zeer zeer omstreden. Volgen van deze therapie moet dan ook afgeraden worden, omdat er absoluut niet bekend is wat de meerwaarde van deze therapie, laat staan wat de bijwerkingen zijn.


Terug naar “Goede ervaringen met alternatieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten