goedenavond,
Mijn moeder werd een maand geleden opgenomen met spoed omdat ze geelzucht had. Na wat echo's, een endoscopie of 2 en een ct-scan bleek dat ze aan de kop van de alvleesklier een kwaadaardig gezwel heeft. Tot onze grote verbazing waren de uitslagen van het weefsel negatief. Dus daar is geen kanker in gevonden. Toch willen ze opereren. Er is 5 % kans aanwezig dat het een ontsteking is, maar ze vermoeden toch kwaadaardig. Natuurlijk houden we hoop!!!. Ze gaan de wipple operatie bij haar doen. Ze boft wat ze valt onder die kleine % waarbij het operabel is, zoals het er nu uit ziet kunnen ze alles verwijderen. Mijn moeder is begin 50 en ik ben er nog lang niet aan toe haar kwijt te raken. Ze wordt over een week of 2 geopereerd. Daarna krijgt ze als het inderdaad een kwaadaardig gezwel was en geen ontsteking een chemokuur na 6 weken na de operatie. Weet een van jullie hoe dit in zijn werk gaat? gaat het via een infuus? en word je altijd kaal? en hoe vaak moet zo'n kuur?
ik hoop nog altijd dat de artsen zich vergissen en t een ontsteking is. Daarnaast hoop ik dat, als het wel een kwaadaardig gezwel is, er geen uitzaaiingen zijn.. het is een onzekere tijd.. vol met stress.
groetjes D.
Mijn moeder heeft waarschijnlijk alvleesklierkanker
-
- Lid
Re: Mijn moeder heeft waarschijnlijk alvleesklierkanker
Dat is schrikken voor je.
Wat voor chemokuur je moeder krijgt, hangt af van de uitslag van het weefsel wat weggenomen wordt bij de operatie.
Of ze van de eventuele chemo kaal wordt, is dus nog niet te zeggen.
Het is heel moeilijk om geen duidelijke antwoorden te krijgen, je zou zo graag alles willen weten.
Echter je zult nog zo'n 3 weken moeten wachten voor je uitsluitsel hebt.
Twee weken tot de operatie en het onderzoeken van het weefsel kan vaak ook nog een week duren.
Natuurlijk ben je er nog lang niet aan toe om je moeder te missen.
Daarom hoop ik ook dat jullie een goede uitslag krijgen.
Succes.
Wat voor chemokuur je moeder krijgt, hangt af van de uitslag van het weefsel wat weggenomen wordt bij de operatie.
Of ze van de eventuele chemo kaal wordt, is dus nog niet te zeggen.
Het is heel moeilijk om geen duidelijke antwoorden te krijgen, je zou zo graag alles willen weten.
Echter je zult nog zo'n 3 weken moeten wachten voor je uitsluitsel hebt.
Twee weken tot de operatie en het onderzoeken van het weefsel kan vaak ook nog een week duren.
Natuurlijk ben je er nog lang niet aan toe om je moeder te missen.
Daarom hoop ik ook dat jullie een goede uitslag krijgen.
Succes.
Ik ben 1 juli vorig jaar middels een whipple succesvol geopereerd,
Als jullie vragen hebben, die ik kan beantwoorden, wil ik jullie graag helpen.
Bedenk wel het is voor eenieder een unieke operatie
Arnoud
Als jullie vragen hebben, die ik kan beantwoorden, wil ik jullie graag helpen.
Bedenk wel het is voor eenieder een unieke operatie
Arnoud
-
- Lid
arnoud,
wat zal dat een enorme opluchting voor je zijn geweest.
ik hoop dat mensen die hier vragen over hebben ze stellen .
al is het bij iedereen anders.
veel sterkte stoffeltje
wat zal dat een enorme opluchting voor je zijn geweest.
ik hoop dat mensen die hier vragen over hebben ze stellen .
al is het bij iedereen anders.
veel sterkte stoffeltje
Terug naar “Lotgenoten oproepen”