voel me zo ziek

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
jgfilarski
Lid

voel me zo ziek

Berichtdoor jgfilarski » Za 28 Nov 2009 13:23

hallo allemaal ik heb nu 3 weken chemo en bestralingen gehad vind het erg zwaar elke dag 5 keer in de week moet er nog 2 weken ik heb erg veel pyn aan me slokdarm en kryg ook verbranding plekken ik kan nu niet meer eten en drinken heb morfine voor de pyn maar dat helpt niet zo goed ik zit er af en toe erg door heen dan denk ik ik stop er mee ik hoest als een zeehond en heb de heledag pyn me huid droogd uit en voel me nu zo niets meer waard kan niet eens meer boodschappen doen daar ben ik te moe voor is er iemand die dit ook zo heb mee gemaakt gr jo

liddy
Senior Lid

Re: voel me zo ziek

Berichtdoor liddy » Za 28 Nov 2009 13:38

Bij mijn buurman heb ik vergelijkbare bijwerkingen gezien.
Chemo legt een zware belasting op het lichaam. En daardoor ook op je incasseringsvermogen.
Je bent bezig met het lopen van een series marathons. Dan verwacht je ook niet dat jij nog energie hebt voor iets anders.
Je ondergaat een zware behandeling en daarnaast is er heel weinig mogelijk.
Gelukkig is het einde in zicht.
Overleg met je arts of er toch nog iets is, waardoor drinken mogelijk is, want dan kun je ook aan vloeibare voeding denken.
Probeer je huid iets soepeler te houden door veel te smeren.
En misschien helpt het iets als je bedenkt dat een dag maar 24 uur heeft en geen seconde meer.
Hopelijk reageert er ook nog iemand die het zelf meegemaakt heeft.
Sterkte,

Eset
Lid

Re: voel me zo ziek

Berichtdoor Eset » Za 02 Jan 2010 17:11

Ik heb 6 chemokuren gehad vorig jaar, ik weet, althans, ik herinner het me nog, hoe je je voelt. Mij heeft geholpen om te proberen het ruimer te zien. Als het eenmaal voorbij is, en je waarden dalen en je hoeft niet meer, dan ga je allemaal dingen doen die je nu alvast bedenkt. Je haar groeit weer aan, heus dat gebeurt echt! En je lust weer wat dingen, het slikken gaat dan beter. Bij mij lukte het slikken ook niet meer, er werd een z.g."peg" sonde geplaatst in mijn maag. Daar moest ik door een slangetje vloeibaar voedsel in spuiten. Het ging weer over. daarna wilde het eten niet meer zakken. Allemaal ellende. Wat ook geholpen heeft is mooie muziek op mijn I-pod. Die had ik speciaal gekocht voor het kuren. heerlijk, dat leidde mij af, ik weet niet hoe het bij jou is? Ik wens je heel veel sterkte.
Eset

Terug naar “Lotgenoten oproepen”