Mijn moeder heeft leverkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
jeannine
Lid

Mijn moeder heeft leverkanker

Berichtdoor jeannine » Wo 25 Aug 2010 15:35

Hallo iedereen,

Ik ben nieuwe hierop het forum, omdat ik toch graag lotgenoten wil in deze moeilijke tijd.

Gisteren hebben wij de uitslag gekregen dat mama leverkanker heeft en dat het kwaadaardig is en ongeneeselijk :(

Het ging al een tijd slecht met haar maar steeds werd er gezegd dat het psychisch was. Maar de laatste paar weken is ze zo veel afgevallen, echt zo dun. Haar buik is heel bol en ze eet niets meer en ze slaapt halve dagen.

Ze gaan as vrijdag onderzoeken waar het vandaan komt. Ze gaan haar darmen onderzoeken en haar borsten. En als ze weten waar het vandaan komt, gaan ze het proberen te stoppen. En dan kan het niet verder uitzaaien. Alleen haar lever is al bijna helemaal zwart....Het is gewoon uitstellen...

Het zo onwerkelijk nog, je wilt het gewoon niet geloven! Niet wij ! Niet mama! En voor men vader is het ook verschrikkelijk! Men moeder gaat dan ook allemaal dingen opnoemen die ze waarschijnlijk allemaal niet meer mee gaat maken, en dat is zo vreselijk om te horen.
Ze had zo graag oud willen worden met papa, alles hadden ze zo goed voor elkaar, papa zou minder gaan werken en samen gaan genieten. Maar 24 augustus 2010 heeft alles veranderd.

Natuurlijk, is het nog niet duidelijk hoe lang ze nog heeft maar ze is zo snel achteruit gegaan! Ze is niet de moeder meer zo als ik haar ken, en dat doet zo zeer.

Ben blij dat ik even in het kort mijn verhaal kwijt kan, en natuurlijk ben ik ook benieuwd of er meer mensen zijn die mensen kennen of zelf leverkanker hebben, want ik heb ook gelezen over levertransplantatie?!

Lief,Jeannine

stoffeltje
Lid

Re: Mijn moeder heeft leverkanker

Berichtdoor stoffeltje » Wo 25 Aug 2010 18:17

hoi jeannine,
natuurlijk kan je hier je verhaal kwijt!
wat een schrikken zal het geweest zijn toen jullie het hoorden en onwerkelijk!
goed dat ze nu verder onderzoek gaan doen.
je verwacht het niet, en toch plots heeft ze kanker!
vragen over levertransplantatie kan je het best bij de arts stellen.
voor je moeder is het ook plotseling dat ze het gehoord heeft, ze zal best door de war zijn.
op internet zoeken nu is erg verwarrend en je leest meestal de ergste dingen!
schrijf de vragen op papier die je hebt, en stel deze aan de arts.
je zal nu geen raad weten met je gevoel.
probeer deze wel te uiten, praat en huil.
er zijn hier lotgenoten die soortgelijke situatie"s meemaken of gemaakt hebben.
je kan hier ook altijd langskomen als je vragen hebt of je hart even wilt luchten.
zal duimen voor vrijdag, zoek wat afleiding dan gaat de tijd wat sneller voorbij.
sterkte stoffeltje..

Terug naar “Lotgenoten oproepen”