Ouder verloren 18+

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Klasina
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 17 Dec 2003 15:39
Locatie: frl.
Contact:

Ouder verloren 18+

Berichtdoor Klasina » Wo 17 Dec 2003 15:40

Enkele maanden geleden heb ik een oproep geplaatst. Mijn vraag was of er meer mensen van 18 jaar en ouder waren die steun van lotgenoten wilden en konden gebruiken. Ik was zelf tot de ontdekking gekomen dat er voor deze groep weinig bestaat op het net. Als je volwassen bent wordt er vaak geacht dat je jezelf wel kan redden, ook met 1 of geen ouders. Maar feit is dat veel vaders en moeders véél te jong sterven. Ik opperde het idee om hier zelf iets voor op te richten en heb daar enorm veel reacties op gekregen. Intussen ben ik zelf zo ver dat ik er aan kon beginnen. Al die reacties per email waren soms zo emotioneel dat ik in huilen uitbarste, daarom heb ik het nog even uitgesteld. maar nu wil er graag mee verder in de praktijk.

Ik kan natuurlijk geen website voor lotgenoten maken, zonder hulp van de bezoekers. Indien je zelf in de situatie zit dat je een (jonge) volwassene bent en een ouder verloren hebt, en je zou een dergelijke website en forum willen bezoeken, lees dan svp de volgende verzoeken eens door:

- Als iemand zijn of haar persoonlijke verhaal zou willen vertellen op de website, dan mag je dat mij alvast mailen. Als je wil mag er ook een fotootje bij (stuur die dan mee als jpg in een bijlage).

- Kom je vooroordelen tegen? Herhalen mensen dezelfde opmerkingen waar je eigenlijk helemaal niet mee overweg kan? Mail het me (plus evt de reden waarom je je aan die opmerking stoorde). Bijvoorbeeld dingen als "het is toch al even geleden dus je moet vooruit kijken" of "gelukkig heb je nog 1 ouder over". Ik wil een verzameling maken van dergelijke reacties zodat het misschien duidelijk wordt voor anderen dat het zo niet werkt.

- Toepasselijke liedjes, gedichten, teksten, citaten....alles is welkom.

- Ook welkom zijn tips voor gerelateerde boeken en andere media (internet, film, tv)

- Heb je tips over wat zou bijdragen aan een goede website? Is er iets wat je zelf graag zou zien op de website? Laat het me dan weten.

- Uiteraard mag je dit doorsturen aan mensen die er iets aan kunnen hebben, of mij kunnen helpen hier iets zinvols en blijvends van te maken.

Verder heb ik nog het volgende verzoek, misschien dat iemand mij kan helpen: Omdat ik in de bijstand zit kan ik helaas geen hosting of domeinnaam bekostigen. Iemand op een forum bood het mij aan via zijn bedrijf maar helaas heb ik geen antwoord gekregen op de email die ik hem naar aanleiding daarvan stuurde. Mochten jullie iemand kennen met een bedrijfje die hosting en/of domeinnamen biedt...het zou geweldig zijn mocht iemand dit steunen. De ruimte die ik nu heb is zeer beperkt.

Het doel is om een mooie community op te zetten, met informatie, persoonlijke verhalen en begrip en respect voor elkaar.

Het forum wil ik binnenkort al online zetten. Wil je op de hoogte gehouden worden van onder andere de vorderingen, stuur mij dan emailtje.

Het adres is:
k.lourens(at)chello.nl
>>>(at) veranderen in een @, ivm spam

Liefs en veel sterkte aan iedereen, zeker in deze tijd van het jaar.
Klasina.

marielle Lips
Administrator
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 26 Apr 2002 10:32

Berichtdoor marielle Lips » Wo 17 Dec 2003 16:23

hoi Klasina,

een goed initiatief denk ik. Maar hier op de site, bestaat ook al een soortgelijk iets misschien. Zowel op het forum, zie; rouwverwerking, en rouwverwerking jonge volwassenen. Hoewel een forum misschien wat algemeen is, het is wel perfect om met anderen in contact te komen. Maar er is ook een mailgroep, waar je een heel persoonlijk en goed contact kunt opbouwen met lotgenoten en elkaar kan steunen en gesteunt kan wórden in een groep. Deze vind je bij mailgroepen, (op de voorpagina) onder het kopje rouwverwerking ;
Rouwverwerking-KvOOBZ
moderators;
Christel Pelzer
Deze groep is voor jonge volwassen van een overleden ouder, vriend of vriendin.
Leeftijd 18 jaar en tot 35 jaar

Ik hoop dat mensen hier alvast steun kunnen vinden,

groetjes Marielle

Klasina
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 17 Dec 2003 15:39
Locatie: frl.
Contact:

Berichtdoor Klasina » Wo 17 Dec 2003 17:13

Dankjewel Marielle. Ik ben op de hoogte van de mailgroep daarom wil ik even voor alle duidelijkheid vermelden dat het niet enkel om een forum gaat. De bedoeling is dat het uiteindelijk een complete webite wordt.

Gast

Geenkindmeer.nl

Berichtdoor Gast » Wo 21 Jan 2004 00:01

Hallo Iedereen.. Dit berichtje is niet bedoeld om te spammen, maar misschien dat iemand er iets aan kan hebben..


Een website gericht op jong-volwassenen die een ouder verloren hebben. Net zoals ik.

Toen dat idee ongeveer een half jaar geleden voor het eerst bij me opkwam , was ik angstig dat ik me zelf heel wat op de hals ging halen. Dat had ik goed gedacht.. Na wat rondvraag kreeg ik enorm veel reacties, en heb ik het maar weer van me afgezet, ik was nog niet zo ver om een ander z'n verhaal erover aan te kunnen horen.

Inmiddels heb ik het dan tóch gedaan, en dat voelt goed; Een website, met inhoud die steeds aangevuld zal worden, en een forum.. Nog niet alle info die ik erop wil hebben staat er al op, maar ik vond 'm goed genoeg om er al mee online te gaan. Naast de 'standaard' info is het de bedoeling regelmatig nieuwe onderwerpen toe te voegen of al bestaande onderwerpen uit te breiden met nieuwe hoofdstukken.. Kortom; het werk eraan is bij deze niet opgehouden, maar hij is wel officieel 'geopend' (en laat er gerust iets achter in het gastenboek):

www.geenkindmeer.nl

Vriendelijke groeten,
Klasina.

maup
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 10 Feb 2004 14:20
Locatie: houten
Contact:

Berichtdoor maup » Di 10 Feb 2004 14:48

hallo ik wil wel een oproep plaatsen. ik ben maureen 30 jaar en allebei mijn ouders zijn overleden aan kanker. mijn vader toen hij 32 was en ik 7, mijn moeder toen ze 53 was en ik 29. mijn vader had de ziekte van hodgeking en mijn moeder longk,met uizaaiieng naar lymfe en hoofd. ik zou heel graag in contact komen met mensen die zoiets hebben meegemaakt. ik wil graag van gedachten wisselen over dingen wat me bezighoud. ik krijg, wat ik ook probeer wat ik ook voel weinig respons van mensen om me heen. en ik zou het wel van de daken af willen schreeuwen hoe rot ik me voel. mijn hotmail is maup01@hotmail.com je mag me toevoegen aan je msn lijst.


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten