Mijn man heeft alvleesklier kanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
lenie h
Lid

Mijn man heeft alvleesklier kanker

Berichtdoor lenie h » Zo 30 Dec 2012 22:56

Lenie,

Mijn man heeft 6 november 2012 de diagnose alvleesklier kanker gekregen.
Hij is nog maar 46 en ik 42.
We hebben 4 kinderen en een eigen bedrijf.
Hij heeft op dit moment de derde kuur achter de rug van het folfirinox schema,dit is een pittige chemo.
Na de vierde kuur krijgt hij een scan en dan kijken ze wat het gedaan heeft en dan krijgt hij als het goed is nog vier kuren.
Elke twee weken krijgt hij drie dagen chemo één dag lang in het ziekenhuis en nog twee dagen thuis via zijn Picc,dit is een soort infuus in de arm die er wel zes maanden in kan blijven.
Het is voor mij heel onduidelijk wat ik kan verwachten,alles wat ik lees over alvleesklier kanker is dat het heel snel kan gaan.
Maar hoe snel, zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen wat ik eventueel kan verwachten.
Mijn man en ik doen alles samen we werken samen doen de kinderen samen en doen zelfs samen boodschappen,ik kan me geen leven zonder hem voorstellen.
en hoe vertel ik het aan de kinderen wie ho wie weet hoe of dit gaat aflopen.

groetjes lenie.

Job de Boer
Lid

Re: Mijn man heeft alvleesklier kanker

Berichtdoor Job de Boer » Wo 23 Jan 2013 22:11

Beste Lenie,

Kan u man geopereerd worden, waarbij ze een deel van de alvleesklier weghalen? Of is chemo de enigste optie op dit moment?
Dat het snel kan gaan is zeker waar en op dit moment hebben ze nog geen medicijn voor alvleesklierkanker,behalve de operatie. Dit is mij verteld. De chemo (heeft mijn vader niet voor gekozen) schijnt zwaar te zijn, al zal niet iedereen hier evenveel last van hebben.
Ik hoop echt dat u nog vele jaren kan genieten van uw man en dat de chemo goed aanslaat. Echter is mij verteld dat deze chemo alleen uitstel is, waarbij de resultaten wel beter zijn dan het verleden, maar genezing is nog niet voorgekomen.

Mijn vader was afgelopen zomer geconstateerd met alvleesklierkanker en er werd aangegeven dat hij geopereerd kon worden. Uiteindelijk bleek tijdens de operatie dat er uitzaaiingen waren in de lymfen.
Dat het snel kan gaan bleek wel bij mijn vader, afgelopen oktober werd hij geopereerd en net na de kerst kon hij opeens niets meer binnen houden.
Na verschillende onderzoeken bleek dit aan de kanker te liggen. Inmiddels is mijn vader dinsdag 15 januari overleden.

Dit is niet het verhaal dat u wilt horen, maar is wel realistisch. Ik heb de laatste maanden nog intens genoten van mijn vader en heb goed afscheid van hem kunnen nemen.
Probeer de mooie momenten te koesteren en zoals mijn vader zei: liefde overwint alles, zelfs de dood.

Ik wens jullie allemaal erg veel sterkte en kracht in deze zware tijd en hoop dat u nog vele jaren samen krijgen.

Met vriendelijke groet,

Job de Boer

lenie h
Lid

Berichtdoor lenie h » Zo 27 Jan 2013 21:36

Beste Job,

Mijn man kan niet geopereert worden omdat hij al uitzaaing heeft in de lever.
Hij heeft nu vier chemo,s gehad en krijgt 1 februarie een scan en 7 februarie de uitslag en eventuaal de vijfde kuur als de eerste vier iets gedaan hebben,en hij er voor kiest om door te gaan.
De kuur is echt zwaar dus het zal wel wat gedaan moeten hebben wil hij er mee door gaan.

Hij is niet geel en voelt zich buiten de chemo om best goed dus mischien is hij wel een uitzondering op de regel.
We geloven nog steeds in wonderen en bliven dus positief,ook al vind ik het positief blijven moeilijker dan hij.

Ik ben nu aan het onderzoeken of warmte therapie iets is voor alvleesklier kanker ik dacht dat het alleen in duitsland werd gedaan maar dat is dus niet zo, ze doen het ook al in nederland,dus mischien gaan daar weer nieuwe deuren open.

Zijn er mischien mensen die ervaring hebben met deze warmte therapie en dat met mij willen delen ik wil heel graag weten wat de ervaring is en of het te doen is bij alvleesklier kanker.

Job bedankt voor je reaktie ook al is het niet met een mooi verhaal maar het is de waarheid en dat wardeer ik enorm.
Het zal voor u ook niet makkelijk zijn om er over te praten het is nog niet zo lang geleden voor u.
Veel sterkte en mischien tot horens,

groetjes lenie.

Elin
Lid

Berichtdoor Elin » Ma 28 Jan 2013 00:10

Beste Lenie, las jouw verhaal op dit forum en hoewel ik geen ervaring heb met hyperthermie wil ik reageren.
De zus van mijn vader heeft ook de diagnose alvleesklierkanker met uitzaaiingen gekregen.
Gezien haar leeftijd, 78 jaar kreeg zij geen behandeling meer en een prognose van drie maanden.
Inmiddels zijn we twee jaar en vier maanden verder en gaat het nog steeds goed met haar.
Nu zal zij bij de gelukkigen horen die meer tijd krijgen, maar het kan dus wel.
Wens jullie heel veel sterkte en kracht toe in dit proces.

Terug naar “Lotgenoten oproepen”