Baarmoederhalskanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
roos
Lid

Baarmoederhalskanker

Berichtdoor roos » Wo 04 Feb 2004 15:21

In november 2003 werd naar aanleiding van onze (2e) kinderwens en de normale voorafgaande onderzoeken baarmoederhalskanker (PAP IV) bij me vastgesteld. Een week na de diagnose werd er via een chirurgische ingreep een deel van mijn baarmoederhals verwijderd. Nu in februari moet ik terug voor een nieuwe biopsie opdat uitzaaiingen uitgesloten kunnen worden. En daar wringt het schoentje. Indien er toch uitzaaiingen gevonden worden sta ik voor de verschrikkelijke beslissing alles te laten verwijderen of niet. Ik had graag geweten of er onder jullie lotgenoten zijn en vooral hoe jullie dit een plaats in jullie leven hebben kunnen geven. Ik ben 32 jaar
roos

andre65
Lid

Berichtdoor andre65 » Ma 14 Jun 2004 22:35

roos,

Zelfde probleem hier.
Mijn vrouw kreeg in februari te horen dat ze borstkanker had en een uitzaaiing in de lymf.
Nu is ze geopereerd. Borst geamputeerd en lymfklier verwijderd.
We zitten nu vol in de chemokuur.
we hebben een dochter van 1,5 en wilde nog zo graag een tweede. Maar door de chemo en de hormoonkuur zal dat niet meer gaan. Mijn vrouw is nu 37 en als de hormoonkuur klaar is 42.
Na dit alles is het niet verstandig om dan nog aan kinderen te beginnen, als dit nog kan. Want al die kuren brengt je versneld in de overgang.

Wij zijn ook op zoek naar mensen die iets vergelijkbaar hebben door gemaakt en hoe ze daar mee omgaan.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een kind te adopteren.

Andre

Terug naar “Lotgenoten oproepen”