eierstokkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
aat

eierstokkanker

Berichtdoor aat » Ma 26 Apr 2004 20:31

Ik ben een vrouw van 45 jaar en in november 2003 zijn mijn beide eierstokken, blinde darm en vetschortje verwijderd. Volgens de arts zijn er geen uitzaaiingen gevonden, in het ascitesvocht was echter wel sprake van kankercellen, ook zijn deze op het buikvlies aangetroffen. Momenteel ben ik bezig met een chemokuur, een combinatie van taxol en carboplatin. Graag zou ik in contact komen met vrouwen die zich in eenzelfde situatie bevinden en die mij meer kunnen vetellen over het (mogelijke) verloop van deze ziekte.

Aat.

peggy

eierstokkanker

Berichtdoor peggy » Wo 16 Jun 2004 21:05

Hoi Aat,
Zelf ben ik geen kankerpatient, maar jammer genoeg word ik er wel alle dagen mee geconfronteerd. Mijn moeder heeft namelijk eierstokkanker.
Deze is in Februari 2002 vastgesteld. Operatief werden haar baarmoeder en eierstokken en vetschors verwijderd, daarna volgde een periode van 6 maand chemo. Toen was de ziekte onder "controle" :?: , maar jammer genoeg begonnen de klachten na 13 maand opnieuw. Na een ct-scan werden er uitzaaiingen vastgesteld en begonnen de chemokuren opnieuw; Nu 2jaar na vaststelling is mijn moeder nog steeds in behandeling.
Aat,ik wens je veel sterkte en succes in het verder verloop van je ziekte en de enige raad die ik je nog wil meegeven: praat erover zoveel mogelijk met je familie en krop je gevoelens niet op, want dit maakt het voor beide alleen nog maar moeilijker.

Terug naar “Lotgenoten oproepen”