zusje verloren aan kanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Gast

zusje verloren aan kanker

Berichtdoor Gast » Zo 22 Sep 2002 15:47

Hoi allemaal,

ik heb deze zomer een zusje aan kanker verloren en heb het daar heel moeilijk mee. Mijn andere zusje is 5 jaar jonger dan ik en kan er niet over praten. Ikzelf wil er juist wel graag over praten met mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.

Groetjes,
Hanneke

Laurens
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr 01 Mar 2002 14:18
Locatie: Ridderkerk

reactie op zusje verloren.

Berichtdoor Laurens » Ma 18 Nov 2002 11:30

Hallo Hanneke,

wat een vreselijke klap moet dat zijn om je zusje te verliezen aan kanker.
Ik zag dat er nog niemand had gereageerd op jouw oproep.
Ik kan je niet helpen door steun vanuit eigen ervaring, maar zou je willen wijzen op de mogelijkheid om bij mailgroups te kijken op deze site.
Er is een mailgroup over rouwverwerking. Dáár vind je hopelijk wel mensen die vanuit eigen ervaring met je mee kunnen leven.

Ondertussen heel veel sterkte gewenst in het proces waar je door moet.

Een hartelijke groet van Laurens

ebedijs
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 12 Dec 2002 20:16
Locatie: leidschendam

Berichtdoor ebedijs » Do 12 Dec 2002 20:58

ik heb 2 zussen verloren aan kanker.ineke is in 1996 overleden aan eierstokkanker zij was 46 jaar en mieke is 2 jaar geleden overleden aan alvleesklierkanker.zij was 56jaar.
ik vind het nog steeds heel moeilijk om het een plaatsje te geven in mijn leven.ineke was een tweede moeder voor mij.ik kon altijd bij haar tereecht en het was altijd een hele sterke vrouw.als je dan na aal chemokuren en bestralingen wat een schim het was,verschrikkelijk gewoon.al met al heeft het bij haar 2 jaar geduurd,waarbij zij op het laatst ook geestelijk niet meer helemaal bij was,waarschijnlijk door de zware dosis morfine.ik mis haar nog iedere dag.zij liet een gezin met 3 kinderen achter de jongste was 12.
bij mieke ging het sneller.vanaf het moment dat de diagnos kwam,5 december1999 heeft zij nog maar 6 maanden geleefd.ik ben toen heel veel bij haar geweest ,zij woonde in oldenzaal en ik woon in leidschendam,maar wij hebben op een goede manier afscheid kunnen nemen.de laatste keer dat ik bij haar was wisten we aalletwee dat wij elkaar in dit leven niet meer zouden zien.dat was heel erg emotioneel.ik kon haar niet loslaten maar zij zei dat het goed was.
de volgende dag is zij overleden.
dit alles heb ik al die jaren weg lopen drukken en nu ik sinds 3 maanden depresief thuiszit komt al het verdriet en angst naar boven.ik loop bij het riagg en slik antidepressiva maar ik wil liever proberen door er met lotgenoten over te praten het verlies een plekje tegeven in mijn leven.
ik heb nu nog 1 zus en 1 broer(hij wil geen contact) en mijn zus kan er maar heel moeilijk over praten,dus vandaar dat ik hier op zoek ben gegaan.
mischien kunnen wij elkaar steunen in ons verdriet .

ik wens je heel veel sterkte en kracht toe om het verdriet te verwerken.

liefs ellen

niko

Vriend verloren aan kanker

Berichtdoor niko » Do 02 Jan 2003 14:52

Hallo,

Een vriend van me is gisteren 01/01/2003 op 21-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van longkanker.

Hij heeft 2 jaar gevochten maar dat mocht niet baten.

Het ligt nog iets te vers in mijn geheugen om er meer over te praten.

Gelukkig nieuwjaar ? niet voor onze vriendenkring en de familie, dat is zeker... :cry:

Groetjes en sterkte !

Niko

m.lageman@raketnet.nl

Re: zusje verloren aan kanker

Berichtdoor m.lageman@raketnet.nl » Ma 06 Jan 2003 19:46

Anonymous schreef:Hoi allemaal,

ik heb deze zomer een zusje aan kanker verloren en heb het daar heel moeilijk mee. Mijn andere zusje is 5 jaar jonger dan ik en kan er niet over praten. Ikzelf wil er juist wel graag over praten met mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.

Groetjes,
Hanneke

Gast

Re: zusje verloren aan kanker

Berichtdoor Gast » Ma 06 Jan 2003 22:32

[quote="Anonymous"]Hoi allemaal,

ik heb deze zomer een zusje aan kanker verloren en heb het daar heel moeilijk mee. Mijn andere zusje is 5 jaar jonger dan ik en kan er niet over praten. Ikzelf wil er juist wel graag over praten met mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.

Groetjes,
Hanneke[/quote]

Inge Strijbos

Mailgroep voor overleden vrienden, zussen en broers

Berichtdoor Inge Strijbos » Vr 17 Jan 2003 13:02

Lieve mensen die al gereageerd hebben op dit onderwerp,

Ik wil jullie wel een stapje verder helpen.Er bestaat binnen de stichting diagnose kanker een mailgroep voor mensen die een zus, broer, of vriend of ouder hebben verloren.

Daar vind je zeker lotgenoten.

http://www.diagnose-kanker.nl/ Als je deze link volgt, zie je in de linker kolom staan: lotgenoten, mailgroepen lotgenoten.
Die klik je aan en dan kan je de mailgroepen bekijken.
Je gaat daar een groep KVOOBZ tegen komen, daar kan je je inschrijven, je vindt daar zeker steun en kan daar vrijuit praten over de dingen die jullie bezig houden.

Liefs
Inge

patriciabathoorn@hotmail.

Re: zusje verloren aan kanker

Berichtdoor patriciabathoorn@hotmail. » Di 04 Mar 2003 21:42

hallo Hanneke,

Ik las je berichtje en voel helemaal met je mee. ik heb zelf ook mijn zus verloren in december 2002 zij had ook Kanker. Ze heeft drie en een half jaar gevochten, maar het mocht niet baten. Ik wil graag met je praten hierover.

groeten Patricia

sonic1608
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 29 Apr 2003 16:41
Locatie: Eede

Een luisterend oor

Berichtdoor sonic1608 » Di 29 Apr 2003 16:48

Beste Hanneke,

Ik vind het heel erg van je zusje en wens je heel veel moed en sterkte toe.

Zelf heb ik mijn beide grootouders met wie ik een heel hechte band had verloren aan kanker. Ik ken de gevoelens die omtrent ziekte en overlijden spelen.

Mocht je een luisterend oor nodig hebben, Hanneke, je mag mij gerust altijd mailen op koenbl@zeelandnet.nl

Veel liefs van Wendy

Stephanie...

zus verloren

Berichtdoor Stephanie... » Wo 12 Nov 2003 12:10

Hoi Hanneke,
Ik ben ook op zoek naar jonge mensen die een broer of zus hebben verloren. Ik heb 3 weken geleden mijn zus van 25 verloren, zelf ben ik 23.
Het is al lang geleden dat je deze oproep hebt geplaatst, maar ik hoop dat je nog wil reageren...

Groetjes Stephanie

Miek
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 17 Apr 2003 23:13
Locatie: zuidholland

broer

Berichtdoor Miek » Zo 27 Jun 2004 10:16

Beste Hanneke,

Op drie september jl. overleed mijn broer. hij was 1,5 jaar ouder dan ik. hij is maar 22 jaar geworden.
Ik ken het gevoel om er over te willen praten. met mijn ouders kan dit wel (ik heb verder geen broers en zussen meer) maar ik wil hun niet te erg belasten met mijn verdriet. ook vriendinnen niet, zij hebben nooit zoiets mee gemaakt, dus ik kan niet van hen verwachtten dat ze ten diepste met me mee kunnen voelen. Met mijn beste vriendinnetje kon dit wel, maar die is begin dit jaar geëmigreerd naar Canada...

ik vertel mijn verhaal wel aan mensen, maar dit is eigenlijk meer het opdreunen geworden van feiten, zei weten niet hoe ze moeten reageren en wat kan ik verder zeggen dan dat mijn hart gebroken is van ellende, gemis en verdriet? soms is het meer dat ik een recencie oplees van een drama en tragediefilm. ik praat wel, maar enkel over de wat minder heftige dingen. over de gang van zaken omtrend het overlijden en hoe dat ging weten enkel mijn ouders, omdat ze er ook bij waren...

als je je verhaal wil vertellen van begin tot het einde, kun je me altijd mailen meiky_dijkje@hotmail.com

heel veel sterkte!!
liefs miek
De dood is als een horizon
en een horizon is niets meer
dan slechts een grens aan ons gezichtsvermogen

Miek
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 17 Apr 2003 23:13
Locatie: zuidholland

Berichtdoor Miek » Zo 27 Jun 2004 10:18

sorry, spelfout in email adres, moet zijn: mieky_dijkje@hotmail.com,
mocht je willen mailen, dan heb je iig. het goede adres
De dood is als een horizon

en een horizon is niets meer

dan slechts een grens aan ons gezichtsvermogen

Bas

Ik ken het gevoel.

Berichtdoor Bas » Do 30 Mar 2006 19:45

Hoi Hanneke,

Ik heb mijn zus van 20 een maand geleden verloren aan huidkanker. De doktoren hebben heel veel operaties en behandelingen uitgevoerd, maar het mocht niet baten. Ik heb ook een zusje van 14 waar ik het moeilijk mee vind om erover te praten. Ik ben zelf 19.

Groetjes,
Bas


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten