vader en moeder

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
orcidee
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 13:27

vader en moeder

Berichtdoor orcidee » Ma 11 Sep 2006 18:03

Ik moet zeggen ik heb met volle verbazing jullie site zitten lezen. Ik voelde me toch wel een beetje alleen maar nu niet meer. Iedereen heeft zoveel mee gemaakt en wil dat ook graag delen met anderen dit straalt zoveel warmte uit zodat ik besloten heb om zelf ook een stukje te schrijven. Ik zal het kort houden anders heb ik een aantal A4 tjes nodig . Mijn vader heeft CMML dit is een zeldzame vorm van leukemie we zijn hier in mei van dit jaar achter gekomen maar we hebben 1 geluk hij is nu stabiel. Nu hebben we vorige week dinsdag 5 september gehoord dat mijn moeder kanker heeft en niet meer te genezen is . Ze heeft longkanker en uitzaaiingen naar de klieren. Ze hebben haar chemo aangeboden voor verlenging. Ze gaat dit nu ook doen zodat ze langer bij ons kan blijven. Echter heb ik wel aan gedragen dat ik kwaliteit van leven ook belangrijk vind. En dat ik liever een mam heb waar ik nog leuke digen mee kan doen voor een halfjaar i.p.v een moeder dit 2 jaar ziek op bed ligt. We hebben samen nu nog 1 droom en dat is half november met z`n tweetjes 3 dagen naar Londen om daar te kerstfsfeer mee te maken. Ik hoop dat ze dat nog redt zowel voor haar als mij dat zou een echte droom zijn.
Ik ben nu boos en verdrietig en ga alles regelen voor beide ouders die niet meer te genezen zijn .
Ik stop nu met schrijven anders komt er geen einde aan en moet zo ook werken. Maar ik voel me nu al beter.

kusjes jolanda

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

vader en moeder

Berichtdoor liddy » Di 12 Sep 2006 12:56

Lieve Jolanda,

Wat een verhaal. Ik schrik ervan. Je krijgt wel heel veel op je pad.
Ik gun je zo die dagen in Londen. Ook mijn man zaliger heeft chemo ter verlenging gehad (longkanker met uitzaaiingen in de klieren) en dat heeft heel goed resultaat gehad. Zijn tumor was verkleind, zodat hij meer tijd kreeg. We hebben nog 7 maanden samen gehad. Ik wens voor jou minimaal net zo'n goed resultaat.

Liefs Liddy

orcidee
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 13:27

Berichtdoor orcidee » Di 12 Sep 2006 15:50

Hallo Liddy.

Bedankt voor je reactie fijn dat jij nog 7 maanden met je man heb gehad. Ik hoop dat jullie nog samen leuke dingen hebben kunnen doen en dat je hebt kunnen bepraten wat je wilde.
We komen nu net terug uit het ziekenhuis we zouden de chemo gaan bespreken. Echter kreeg het verhaal gelijk een andere wending. Gisteren hadden ze nogmaals de scan goed bekeken en daar bleek uit dat de uitzaaiingen zo groot zijn dat ze haar ader bij het hart dicht drukken. het bloed kan daar niet meer weg.En ze zijn nu bang dat het ook in haar hoofd zit. Er is nu weer overal spoed achter gezet en nu moet ze morgen voor haar hoofd door de mri scan en maandag krijgen we daar weer de uitslag van. Ze gaan nu eerst bestralen om te proberen dat gezwel daar bij haar hart kleiner te krijgen en eventueel haar hoofd bestralen omdat dat nu het gevaarlijkst is. Daarna gaan ze kijken voor chemo. Ik moet zeggen dat ik bang ga worden dat londen niks meer gaat worden ik hoop van wel dit is onze grootste wens.

liefs jolanda :cry:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

vader en moeder

Berichtdoor liddy » Wo 13 Sep 2006 00:05

Lieve Jolanda,

Dat is geen leuk nieuws om te horen. Je heb nauwelijks het een tot je door laten dringen of de volgende staat alweer klaar.
Wat ik als positief zie, is dat ze willen behandelen. De artsen denken nog niet aan stoppen met de behandeling. De artsen zien dus nog mogelijkheden om tot enige 'verbetering' te komen. Waardoor jullie nog wat meer tijd gegund wordt.
Kortom, probeer de positieve kanten te zien, hoe moeilijk dat ook is.
Sterkte,

Liefs, Liddy

orcidee
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 13:27

Berichtdoor orcidee » Za 23 Sep 2006 11:15

Nou ben er weer hebben de uitslagen weer gehad en wat blijkt in haar hoofd zitten toch ook 2 tumoren. Ze zijn al begonnen met de bestralingen om alles te laten krimpen.Hdoel van de behandeling is complicaties voorkomen en verlenning Mijn vraag is nu eigelijk wat zijn de vooruitzichten heeft iemand hier ervaring mee.

Gr Jolanda

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

vader en moeder

Berichtdoor liddy » Do 28 Sep 2006 22:11

Lieve Jolanda,

Dat je graag antwoord zou willen hebben op je vraag, kan ik me maar al te goed voorstellen.
Echter ik ben bang, dat niemand jullie kan vertellen wat de vooruitzichten zullen zijn.
Hoe goed reageren de tumoren? Hoe goed verdraagt je moeder de behandeling?
Probeer positief te blijven en te genieten van dingen die wel lukken.

Liddy

orcidee
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 13:27

Berichtdoor orcidee » Ma 02 Okt 2006 16:40

hoi liddy.

Bedankt voor je reactie. Ach ja ik weet het wel hoor dat je geen voorspellingen kan doen maar ja hoopt het altijd want die onzekerheid maakt je soms gek. Je voelt je machteloos en gaat antwoorden zoeken die mensen je niet kunnen geven. Maar ja je probeert van alles maar de antwoorden zullen op zich laten wachten. Ik denk dat dat het moeiljkste is voor iedereen zowel als voor kankerpatienten zelf als voor de omgeving. De onzekerheden en maar wachten slaat het aan?? Wordt je ziek van de behandelingen ja of nee. Wordt het kleiner , blijft het gelijk?? Noem maar op 1000 en 1 vragen spoken er door je hoofd. Wat moeten we gaan doen om het leven draagbaar te houden tot hoever ga je? Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar ja we willen allemaal antwoorden zelfs de medici kunnen die niet geven. Misschien is dat juist ook wel weer goed dat we niet alles kunnen wie zal het zeggen.

He toch bedankt voor je reactie want nu kon ik weer wat van mij aftypen.

Gr Jolanda


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast