bij mijn moeder is alvleesklierkanker en uitzaaiingen naar de lever ontdekt,dani
ongeveer 3mnd geleden,en sinds die tijd is er al veel gebeurd met haar lichaam,wat je aan de buitenkant ziet,maar wat gebeurd er van binnen met haar.ze heeft al trombose,accute suikerziekte en klysma vanwege naar het toilet gaan,maar betekent dat dan dat haar darmen er dan straks mee ook uitscheiden dan..?
het viel me nu ook al op dat haar nagels strepen en geel werden,waarvan is dat?van de medicijnen of vergiftigt mijn moeder zichzelf door de kanker.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
alvast dank je wel.
alvleesklierkanker,wat richt dat van binnen aan?
alvleesklierkanker,wat richt dat van binnen aan?
mij naam is danielle,en sind 3mnd geleden hebben we te horen gekregen dat mijn moeder alvleesklierkanker heeft met uitzaaiingen naar de lever.je wereld stopt op het moment dat je dat bericht hoort,want er is geen hoop meer.
Beste Daniëlle,
Helaas, ik kan het niet mooier maken. Het geel worden van de nagels is een teken dat de lever niet goed werkt.
Als je lever niet goed werkt, word je langzamerhand geel.
Je nagels, je huid, het oogwit. Zelfs de urine kan heel donker worden.
Vaak zie je dat door de medicijnen de werking van de darmen minder wordt.
Morfine is een van die middelen waarbij je beslist een laxeermiddel moet gebruiken, omdat dit eigenlijk altijd een bijeffect op de darmen heeft.
Veel sterkte met je moeder.
Liddy
Helaas, ik kan het niet mooier maken. Het geel worden van de nagels is een teken dat de lever niet goed werkt.
Als je lever niet goed werkt, word je langzamerhand geel.
Je nagels, je huid, het oogwit. Zelfs de urine kan heel donker worden.
Vaak zie je dat door de medicijnen de werking van de darmen minder wordt.
Morfine is een van die middelen waarbij je beslist een laxeermiddel moet gebruiken, omdat dit eigenlijk altijd een bijeffect op de darmen heeft.
Veel sterkte met je moeder.
Liddy
dank je wel voor het snelle antwoord.
mijn moeder heeft al een een buisje gekregen in de alvleesklier gekregen,vanwege dat ze geel werd,betekend dit dat ze er nu ook nog een in de lever kan krijgen,maar kan het lichaam van mijn moeder dat nog wel aan,of heeft het geen zin meer?
ik wil nog wat anders zeggen,ik ben blij dat jullie forum bestaat,en dat jullie andere net als mij helpen.dank jullie wel hiervoor.
liefs dani
mijn moeder heeft al een een buisje gekregen in de alvleesklier gekregen,vanwege dat ze geel werd,betekend dit dat ze er nu ook nog een in de lever kan krijgen,maar kan het lichaam van mijn moeder dat nog wel aan,of heeft het geen zin meer?
ik wil nog wat anders zeggen,ik ben blij dat jullie forum bestaat,en dat jullie andere net als mij helpen.dank jullie wel hiervoor.
liefs dani
mij naam is danielle,en sind 3mnd geleden hebben we te horen gekregen dat mijn moeder alvleesklierkanker heeft met uitzaaiingen naar de lever.je wereld stopt op het moment dat je dat bericht hoort,want er is geen hoop meer.
Re: alvleesklierkanker,wat richt dat van binnen aan?
Hallo ik ben Erika en sinds 3,5 weken weet ik dat me moeder alvleesklierkanker heeft met uitzaaiingen in de lever bij toeval ontdekt want ze had al een tijdje buikpijn na 4dagen heeft ze morfine pleisters gehad en 8aug word ze 83 maar voor haar opname struinde ze nog alleen door amsterdam naar de thaise toko ze mankeerde niks misschie warrig mijn verhaal want ik kan er niet mee omgaan want het is niet eerlijk ik snap het net ben boos en verdrietig ik durf eigenlijk te schrijven omdat ik zie dat je ook in denhelder woont maja let maar niet op me maar ze ligt thuis en ben hele weekend bij haar geweest ze werd wat geel en kan alleen op een zij liggen opgezette buik benauwd ze zal 8aug toch wel halen tuurlijk wens ik iedereen veel sterktedanielle6 schreef:bij mijn moeder is alvleesklierkanker en uitzaaiingen naar de lever ontdekt,dani
ongeveer 3mnd geleden,en sinds die tijd is er al veel gebeurd met haar lichaam,wat je aan de buitenkant ziet,maar wat gebeurd er van binnen met haar.ze heeft al trombose,accute suikerziekte en klysma vanwege naar het toilet gaan,maar betekent dat dan dat haar darmen er dan straks mee ook uitscheiden dan..?
het viel me nu ook al op dat haar nagels strepen en geel werden,waarvan is dat?van de medicijnen of vergiftigt mijn moeder zichzelf door de kanker.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
alvast dank je wel.
sterkte
lieve erica..
ik ken je niet maar ik wil je sterkte toewensen,want dat heb je nodig.
zoals je gelezen hebt had mijn moeder het ook,ik zeg had,want na 4mnd was mijn moeder helemaal op..mijn moeder heeft de laatste 2wk in de hospice gelegen en dat was nog een beetje waardig mijn moeder was 58jr en een week na mijn verjaardag is ze overleden,ik weet hoe je voelt je ziet iemand veranderen in een hele snelle periode en dat kan je niet rijmen,van iemand gezond naar iemand die heel ernstig ziek is.
en het is juist goed om te schrijven..ik vond het juist prettig om te schrijven en je krijgt op deze site heel veel steun.
liefs danielle
ik ken je niet maar ik wil je sterkte toewensen,want dat heb je nodig.
zoals je gelezen hebt had mijn moeder het ook,ik zeg had,want na 4mnd was mijn moeder helemaal op..mijn moeder heeft de laatste 2wk in de hospice gelegen en dat was nog een beetje waardig mijn moeder was 58jr en een week na mijn verjaardag is ze overleden,ik weet hoe je voelt je ziet iemand veranderen in een hele snelle periode en dat kan je niet rijmen,van iemand gezond naar iemand die heel ernstig ziek is.
en het is juist goed om te schrijven..ik vond het juist prettig om te schrijven en je krijgt op deze site heel veel steun.
liefs danielle
Beste Erika,
Met jou hoop ik dat je moeder op een waardige manier haar verjaardag mag vieren.
Als je moeder erg naar deze dag toe leeft, kan het zijn dat ze daarna een inzinking krijgt.
Het zal je heel rauw op je dak komen, maar heeft je moeder al aangegeven aan jullie en de huisarts wat ze wil als het einde nadert?
Heeft de huisarts al uitgelegd hoe het einde waarschijnlijk zal zijn?
Praat er over, zodat je als het zover is een beetje voorbereid bent.
Zoek steun bij familie en vrienden.
Schakel voldoende hulp in, er is ook hulp mogelijk gedurende de nacht.
Zorg dat je jezelf niet vergeet. Ik heb zelf veel gehad aan gesprekken met de huisarts en later een psychologe.
Verwacht niet van jezelf dat je alles aankunt. Laat je gevoelens komen.
Wees welkom hier voor steun en om zomaar je verhaal van je af te schrijven.
Veel sterkte,
Liddy
Met jou hoop ik dat je moeder op een waardige manier haar verjaardag mag vieren.
Als je moeder erg naar deze dag toe leeft, kan het zijn dat ze daarna een inzinking krijgt.
Het zal je heel rauw op je dak komen, maar heeft je moeder al aangegeven aan jullie en de huisarts wat ze wil als het einde nadert?
Zorg dat je jezelf niet vergeet. Ik heb zelf veel gehad aan gesprekken met de huisarts en later een psychologe.
Veel sterkte,
Liddy
liddy schreef:Beste Erika,
Veel sterkte,
Liddy
tja............31juli vertelde ik over mijn moeder en op 1aug is ze om 21.15 overleden gwn opeens.precies 4weken nadat we het gehoord hadden dit is niet eerlijk en kan er niet verder mee omgaan....ze is 6aug gecremeerd en was 8aug jarig....
Terug naar “Lotgenoten oproepen”