in de overgang na chemo!

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Kristina

in de overgang na chemo!

Berichtdoor Kristina » Zo 22 Dec 2002 11:40

hallo,
vier jaar geleden ben ik voor Hodgkin II a behandelt met 6 MOPP_ABV en ~20 bestralingen. Naar 2 jaar hebben wij nog een dochter gekrijgen en nu ben ik (met 32 jaar) in de overgang!
Het is voor mij heel zwaar, wij wilden nog kinderen, het is weer een klap in het gezicht, weer word een beslissing buiten mijzelf om genomen, er is niemand in mijn omgeving met wie ik mijn gevoelens kan deelen!
Steeds krijg ik te hooren, hoe blij ik moet zijn dat ik nog leef, dat wij twee gezonde kinderen hebben. Maar mijn gevoel is : zo wat! Het is zo makkelijk van "gezonde"mensen te vertellen hoe je je moet voelen!
Wie heeft deze ervaring ook?
Groeten Kristina

Gast

Re: in de overgang na chemo!

Berichtdoor Gast » Ma 06 Jan 2003 19:47

Kristina schreef:hallo,
vier jaar geleden ben ik voor Hodgkin II a behandelt met 6 MOPP_ABV en ~20 bestralingen. Naar 2 jaar hebben wij nog een dochter gekrijgen en nu ben ik (met 32 jaar) in de overgang!
Het is voor mij heel zwaar, wij wilden nog kinderen, het is weer een klap in het gezicht, weer word een beslissing buiten mijzelf om genomen, er is niemand in mijn omgeving met wie ik mijn gevoelens kan deelen!
Steeds krijg ik te hooren, hoe blij ik moet zijn dat ik nog leef, dat wij twee gezonde kinderen hebben. Maar mijn gevoel is : zo wat! Het is zo makkelijk van "gezonde"mensen te vertellen hoe je je moet voelen!
Wie heeft deze ervaring ook?
Groeten Kristina

San
Lid

Berichtdoor San » Zo 19 Jan 2003 13:36

Hallo Kristina,

Ik kan me je gevoelens heel erg goed voorstellen. Iedereen kan makkelijk dingen roepen maar ze moeten eens een dag met je ruilen. Ik ben een lotgenote en daarom begrijp ik je extra goed. Ik ben 31 jaar en zit ook in de overgang doordat ik bestraald ben. Ik had baarmoederhalskanker met uitzaaiengen naar de lymfeklieren. Ik heb 27 bestralingen gehad, 2 inwendige en 3 hypertermiebehandelingen. Wij wilden heel graag kinderen maar dat kon helaas niet. Wij hebben hier veel verdriet van. Ook ik moet maar blij zijn dat ik leef. Maar dat die rotziekte voor mij allemaal beslissingen neemt vind ik vreselijk. Ook ondervind ik dagelijks veel ongemakken van de bestralingen. Last van extreme moeheid, blaas en darmen. Toch probeer ik positief te blijven. Het contact met lotgenoten helpt me daar ook goed bij. Voor de gevolgen van de overgang slik ik hormonen waardoor ik geen last meer heb van bijv. opvliegers.

Ik wens je ontzettend veel sterkte. Misschien is het een idee om je aan te melden bij een mailgroep van deze site. Ik zit zelf bij de algemene groep. Denk er eens over na. Het is goed om met lotgenoten te mailen.

Groeten van San

Terug naar “Lotgenoten oproepen”