Zelf kritisch blijven w.b. de diagnose en behandeling

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
roby
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Vr 03 Mei 2002 17:10
Locatie: arnhem
Contact:

Zelf kritisch blijven w.b. de diagnose en behandeling

Berichtdoor roby » Wo 08 Mei 2002 21:27

::) Sinds 1 1/2 week weet ik dat ik borstkanker heb (zie paar berichtjes geleden) en heb sindsdien héél veel zelf uitgezocht. Mijn oproep aan jullie is: blijf kritisch! Van mijn chirurg ik Arnhem kreeg ik het advies om een amputatie te ondergaan omdat ik zo jong ben. Gisteren was ik voor een 2e opinie in Duitsland. Daar vertelde de chef-arts dat al lang geleden middels onderzoek is bewezen dat de kans op genezing in gevallen zoals bij mij even hoog is bij een sparende als bij een amputatie. In duitsland gaan ze alleen veel heftiger te werk; een operatie, straling, chemo en een hormoon kuur van 2 jaar. Vrijdag hoop ik in de Daniël den Hoed kliniek nog meer te horen waarna ik een goede beslissing kan nemen. Voor meer specifieke info moet je me even mailen, ik probeer het nu kort te houden.
Nog wel een vraag: heeft iemand gehoord over de studie naar een alternatief voor chemo, waar de academische ziekenhuizen (ook in Nederland) sinds een half jaar practisch onderzoek naar doen. Het gaat om een hormoon therapie ,anders als de hiervoor genoemde, i.p.v. chemo met tot nog toe zeer goede en misschien wel betere resultaten dan de chemo. Het Radboud zou daar koploper in zijn. Ik wil dit graag uitzoeken.
Groetjes Roby

Marja 1962
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Za 12 Jul 2003 14:45
Locatie: Nijverdal

zelf kritisch blijven w.b. de diagnose en behandeling

Berichtdoor Marja 1962 » Wo 23 Jul 2003 03:46

Hallo Roby,

Hoe is het nu met je en heb je de antwoorden en behandeling gekregen waar je naar zocht?

(Zelf borstsparend geopereert mei 2001, bestraling, 4 keer AC en hormoonkuur bestaande uit 5 jaar Arimidex, 5 jaar Zoladex en Fosamax tegen botontkalking.
Inmiddels cystes in l. eierstok, dus een verwijdering zit er aan te komen.
In elk geval kan dan de Zoladex geschrapt worden. Nu 41 jr)

tot lezens,
groetjes Marja 1962


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten