Slokdarmkanker vader en schoonmoeder

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
NataschaDess
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 17 Sep 2006 17:11

Slokdarmkanker vader en schoonmoeder

Berichtdoor NataschaDess » Zo 17 Sep 2006 17:21

Ik zal me eerst ff voorstellen ik ben Natascha ben 32 jaar en getrouwd met marcel en we hebben een zoontje van 7 genaamd Keanu.

Verleden jaar maart is er bij mijn vader slokdarmkanker geconstateerd. Hij is verleden jaar april geopereerd en dat was op zich goed gegaan doordat hij slechte longen en hart heef, heeft hij wel 8 weken op de IC gelegen maar heeft ervoor geknokt en heeft het gered om bij ons te blijven.

Dit jaar februari is mijn moeder op 53 jarige leefttijd plotseling overleden aan alvleesklierontsteking, we zijn daar nog steeds kapot van en zijn dit verlies nog aan het verwerken, maar daar wordt helaas geen rekening mee gehouden want 2 weken hebben we te horen gekregen dat mijn schoonmoeder dus ook slokdarmkanker heeft en we weten nog niet of het te opereren is.

Alsof deze ellende nog niet genoeg is hebben we afgelopen donderdag te horen gekregen dat er bij mijn vader uitzaaiingen gevonden zijn in de linkerkwab van zijn lever en in zijn long. Er werd ons gewoon hard gezegd dat er zoals t er nu uitziet geen behandeling voor ons, dit zei ons de zaalarts omdat me pa was opgenomen vanwege afvallen en moe zijn. NU hebben we een vrijdag een gesprek gehad met mijn vader zijn eigen dokter en die gaat a.s woensdag een bespreking houden met andere doktoren van andere ziekenhuizen de OWG groep en dan horen we een vrijdag of er toch misschien iets van een soort behandeling is.

Mijn leven is totaal verwoest en ik zit momenteel in de ziektewet want ik trek het allemaal niet meer. Heb al een aantal verhalen hier gelezen en zie dus dat ik nie de enige ben met zoveel verdriet maar zo voelt t wel.

Heeft er iemand hier ervaring met slokdarmkanker met uitzaaiingen.

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Ma 18 Sep 2006 06:33

beste natascha,

pffff dit is wel erg veel om de verwerken, als ik eerlijk ben is dit onmogelijk alleen te doen, heb je hulp? of ben je van plan die te zoeken?
je schrijft dat je ook een zoontje hebt, hoe verwerkt hij dit bijv.
Soms lijkt het wel of bij sommige mensen alles te gelijk komt aan ellende.

Op je vraag of er ervaring is met slokdarmkanker, kan ik je alleen meedelen dat dit een ongunstige prognose is, helaas want je zou wel een opkikker kunnen gebruiken.
Als behandeling is er nog te weinig voorhanden om deze soort kanker aan te pakken. Vaak zijn er nog zogenaamde fase 1 studies bij ddeze tumoren, maar de vraag is of dat men daar aan mee moet doen, dit zijn vaak experimentele behandelingen.
Laat u in ieder geval goed voorlichten en zet de voor en nadelen op een rijtje.
ik weet dat er vorig jaar dit gepubliceerd is, misschien hebben jullie er iets aan
http://www.kanker-actueel.nl/index.asp? ... ieuws=9133

heel veel sterkte!!!!!

NataschaDess
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 17 Sep 2006 17:11

Berichtdoor NataschaDess » Ma 18 Sep 2006 09:50

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb niet echt hulp voor het verwerken van deze gebeurtenissen, ik slikte zelfs als zenuwtabletten dus deze heb ik nog steeds en 1x per maand komt de huisarts langs. Ik heb een hele goede hartsvriendin waar ik mijn verhal bij kwijt kan.


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten