hersentumor

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
red devil
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Vr 15 Jun 2007 01:02
Locatie: Enschede
Contact:

hersentumor

Berichtdoor red devil » Vr 15 Jun 2007 01:16

ik wil graag met mensen in contact komen die ook een hersentumor hebben gehad.
ik ben een 41 jarige vrouw die met haar 29 ste is begonnen,
ik heb de eerste operatie in 1995 gehad en daarna bestraling voor de zekerheid(en daar hield ik daar een hele grote kale plek boven op mijn hoofd aan over en daar groeit nooit weer haar ) maar in 2000 zat die erweer en weer een operatie en weer bestralingen maar in 2003 was die erweer dus weer een operatie maar nu kreeg ik na die tijd een chemokuur die ik na een half jaar gestopt ben op advies van mijn arts.
dus in 7.5 jaar tijd 3 keer een hersentumor.
nu heb ik te horen gekregen dat die tumor voor de 4de keer terurg is
Laatst gewijzigd door red devil op Di 21 Aug 2007 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Inge H
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: Do 17 Nov 2005 13:13
Locatie: helmond

Berichtdoor Inge H » Ma 06 Aug 2007 14:03

hallo,

ik las je verhaal en dacht meteen aan mijn man zijn ziekteverloop. Mijn man heeft in 2004 te horen gekregen dat hij een hersentumor had astrocytoom graad 2. Hij werd direct geopereerd, want de tumor zorgde voor epileptie. De operatie was een succes, maar na 1,5 jaar was de tumor weer aangegroeid en was hij ookal weer net zo groot. Dus weer operatie. Omdat mijn man geen klachten had besloot hij geen preventieve bestraling te doen en maar te hopen dat de tumor nu langer weg zou blijven. Nu, weer 1,5 jaar later, is de tumor weer gaan groeien en zelf nu verder het gezonde hersenweefsel in. Er werd meteen een bestraling geadviseerd, maar we zijn ook naar rotterdam geweest voor een second opinion. Hun zeiden ook bestralen, maar er was ook een studie gaande over de werkingen van bestralen en themodal. Mijn man heeft besloten om hier aan mee te doen en krijgt over ongeveer 4 weken te horen of hij uitgeloot is voor een bestraling of een chemobehandeling. ( Deze studie staat op de site van Daniel den Hoedkliniek. Studie 22033-26033 ) Dan is het maar weer afwachten wanneer de tumor terugkomt. Gewoon klote allemaal.
Ik wens jou heel veel sterkte en misshien heb je wat aan deze informatie, want het is inderdaad moeilijk om mensen te vinden die het zelfde meemaken, want het is niet niks om te leven met deze aandoening.

groetjes inge


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten