Lotgenoten & vrienden gezocht

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
PatriciaS
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 07 Aug 2007 10:02
Locatie: Almere

Lotgenoten & vrienden gezocht

Berichtdoor PatriciaS » Di 07 Aug 2007 10:07

Ik ben 23 jaar en heb een hersentumor. Hiervoor ben ik 3 jaar geleden bestraald, na deze bestraling is de tumor gelijk gebleven, gelukkig.
Mijn normale leven oppakken lukt niet, werken gaat niet, dat is te vermoeiend.
Dat is nog niet het ergste, eenzaamheid dat is het probleem.
Vlak voordat de tumor is ontdekt ben ik verhuisd naar een hele andere plaats, dus kon daar helemaal niemand.
Ik ging wel redelijk goed met mijn buren om en had een paar vrienden, maar nadat ik vertelde wat er met mij was, was het contact minder of weg. Vrienden heb ik niet meer en met de buren is het niet meer dan hoi en doei.
Contact maken gaat ook moeilijk, want het lijkt wel of mensen niks van me moeten hebben, dat er met grote letters op mijn hoofd staat: pas op, besmettelijk!!!
Omdat mijn vriend wel werkt en ik niet voel ik me soms heel erg eenzaam. Daarom zoek ik via deze weg lotgenoten en vrienden die me wel accepteren en waardoor ik me niet meer zo eenzaam voel.

Gebruikersavatar
mimi
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 11 Aug 2007 16:59

Berichtdoor mimi » Za 11 Aug 2007 17:22

:wink:
Laatst gewijzigd door mimi op Zo 09 Dec 2012 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FlamingStar.nl
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 17 Sep 2007 16:10
Locatie: Driebergen
Contact:

Hallo PatriciaS

Berichtdoor FlamingStar.nl » Di 18 Sep 2007 23:01

Hallo PatriciaS

Het doet me pijn te lezen hoe ook jij door mensen in de steek wordt gelaten. Veel mensen kunnen niet omgaan met dit soort verdriet. Ze weten gewoon niet hoe ze erop moeten reageren en daarom doen ze maar niets, wat ik persoonlijk fout vind maar toch wel kan begrijpen. Volgens mij lopen ze er gewoon voor weg. Ik merk ook veel mensen om me heen, tot in mijn familie aan toe die totaal niet reageren op het feit dat ik waarschijnlijk tussen nu en 5 a 10 jaar zal overlijden aan een Primaire Hersentumor. Van sommige heb ik inmiddels wel via via gehoord dat zij mijn verhaal huilend aan anderen hadden doorverteld, maar tot op de dag van vandaag hebben ze me zelf nooit wat laten weten, of er totaal omheen gepraat.

Veel mensen zijn bang voor de dood en de confrontatie daarmee maakt hun bang en lam. De meeste steun heb ik aan mensen die zoiets al eens meegemaakt hebben maar die zijn er niet zoveel en aan de andere kant is dat maar goed ook.

Gelukkig heb ik een geweldige vrouw die zelfs recent de Stichting STOPhersentumoren.nl opgericht heeft. Die stichting wil als dienstverlening ook lotgenoten contact gaan organiseren. Ik ga daar zeker aan meedoen, want zo'n hersentumor is erg ingrijpend en zet je leven totaal op zijn kop. Veel mensen kunnen zich dat niet voorstellen en ik denk dat je van lotgenoten een hoop kunt leren.

Misschien is het wat om je daar ook voor aan te melden via een email aan die stichting. Daarnaast wil ik zeggen meisie, kop op. Laat je niet van de wijs brengen.

Ik wens je heeeeel veeeeeel sterkte en je kunt me altijd emailen op nfaaij@FlamingStar.nl
!
Groetjes, Nico
When the going gets tough, the tough get going.
Zie mijn persoonlijke site: www.FlamingStar.nl of mijn favoriete site www.STOPhersentumoren.nl
Er moet een oplossing zijn voor Primaire Hersentumoren en ik ga er alles aan doen om die te vinden!!!


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten