myxoid liposarcoom

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Els45
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 03 Mar 2008 19:22

myxoid liposarcoom

Berichtdoor Els45 » Ma 03 Mar 2008 19:37

Ik ben eind 2006 geopereerd aan een myxoid liposarcoom aan mijn linker knie. Het duurde lang voordat de wond dicht was en nog steeds gaat dit niet helemaal goed. Verder heb ik geen bestralingen gehad. Ik ben geopereerd in het Radboudziekenhuis in Nijmegen. Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad of hebben en of het bekend is hoe groot de kans op een recidief is.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Ma 03 Mar 2008 21:59

De kans dat er een recidief ontstaat, heeft alles te maken met het stadium waarin de kanker gevonden wordt.
Bij een tumor die goed begrenst is, is er veel minder kans dan bij een tumor die al doorgegroeid
naar andere organen of zelfs al uitgezaaid is.
In hoeverre is men in staat de tumor te verwijderen, wat kan men bereiken met chemo/bestralingen?
Dan krijg je nog wat is de conditie, zijn er nog andere ziektes.
Kortom kansberekening van een recidief is zeer moeilijk en van zoveel factoren afhankelijk
dat er geen goed antwoord mogelijk is.
Wat ook niet onderschat mag worden is de invloed van je eigen houding. Hoe ga je ermee om?
Een positieve houding geeft altijd betere kansen.
Dat dit niet altijd makkelijk is, zal ik beamen, echter niet onmogelijk.
Sterkte

Liddy

Mia
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 12 Jul 2006 08:44

controle

Berichtdoor Mia » Di 13 Mei 2008 13:46

Dag, bij mij zijn na operatie en bestraling helaas een aantal recidieven ontstaan, die operatief zijn verwijderd en afgelopen jaar heb ik 6 chemokuren gehad. Ik werd alleen op mijn longen gecheckt, dat is bij ML niet voldoende, 't kan de longen overslaan. Verder gaat 't goed met me. Groeten


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten