mijn broer van 32 heeft alvleesklierkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Erwin01
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 09 Okt 2008 22:17
Locatie: Utrecht

mijn broer van 32 heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor Erwin01 » Do 09 Okt 2008 22:25

Sinds 6 weken weet mijn broer dat hij alvleesklierkanker heeft. Helaas is het niet meer te behandelen/genezen. Erg heftig, vooral voor hem en ook voor de mensen om hem heen. Ik zou graag in contact komen met andere mensen die deze ziekte hebben of iemand in hun omgeving hebben met deze pijnlijke ziekte.

groet,
Erwin

MarijkeZ
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 02 Okt 2008 15:22

Berichtdoor MarijkeZ » Vr 10 Okt 2008 14:32

In een woord afschuwelijk en wat is jouw broer nog jong.
Bij mijn vader (64 jaar) werd vorig jaar in maart vastgesteld dat hij alvleesklierkanker had en ook hij hoorde onmiddellijk dat er voor hem geen behandeling meer mogelijk was.
Een week na de diagnose kreeg mijn vader echt problemen, tot dan toe merkte hij eigenlijk niets van zijn ziekte.
Hij kreeg een stent en vanaf dat moment was eten ook voorbij en kreeg hij alleen nog maar sondevoeding.
Mijn vader heeft gelukkig heel weinig pijn gehad en alleen medicijnen tegen de misselijkheid gebruikt.
Op 1 augustus vorig jaar is hij na bijna 5 maanden ziek zijn overleden nadat er 2 dagen voor zijn dood palliatieve sedatie was toegepast.

Het is echt een vreselijke ziekte, omdat zodra deze vorm van kanker ontdekt wordt, je bijna altijd te laat bent om dit te kunnen overleven.

Ik wens jou en jouw broer en de rest van jouw familie heel veel sterkte.

Marijke

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Berichtdoor stoffeltje » Ma 13 Okt 2008 16:06

hallo erwin,
wat zwaar en onwezelijk en moeilijk om dit zo te horen voor je broer en jullie.
de alvleesklier is net een moeilijk of bijna niet te genezen orgaan ,klinkt hard.
mijn broer kreeg hetzelfde te horen ,ook gelijk met er is geen behandeling mogelijk.
probeer zoveel mogelijk er voor hem te zijn en hou het bespreekbaar als dit mogelijk is.
deel ook verdriet met je familie,en blijf er niet alleen mee lopen.
zo mogelijk nog prettige dingen samen ondernemen.
met mijn broer deden we het met kleine dingen.
tussendoor waren er ook stabiele tijden.
is hij getrouwd,heeft hij kinderen?
je hoeft niet te antwoorden hoor.
het verloop is bij iedereen anders dus hou je niet vast aan tijden of verloop van andere .
medische vragen aan de oncoloog duidelijk stellen ,laat een twweede persoon met je broer meegaan.
zn. vragen op papier zetten.
want jullie hebben recht op zo een duidelijk mogenlijk antwoord.
ook over wat je broer te wachten kan staan of wat voor een medicatie hij krijgt.
ik hoop voor je broer en jullie dat hij zo min mogelijk pijn heeft of krijgt.
veel sterkte en liefs anita

nicky-30
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 19 Nov 2008 08:39

hoi erwin

Berichtdoor nicky-30 » Za 29 Nov 2008 09:20

wat verschrikkelijk dat je broer zo jong is en deze vreselijke ziekte heeft.mijn vader weet het ook sinds kort en het is in 1 woord verschrikkelijk.ook hij is uitbehandeld.
hoe gaat het nu naar omstandigheden met je broer?is hij thuis?

groetjes nicole
nicole 30 jaar,samenwonend en moeder van 2 jonge kinderen

nathalieelisabeth
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 17 Jul 2007 10:54

Berichtdoor nathalieelisabeth » Vr 05 Dec 2008 21:16

hoi hoi

jeetje niet weer sorry maar zoals je waarschijnlijk zult weten is er voor alvleesklierkanker geen hoop echter heeft mijn partner na diagnose toch nog bijna 2 jaar geleeft en heeft geen chemokuren enz gehad wel morfine

ik wens je heel veel sterkte de komende tijd het zal zwaar worden, belangrijk is dat jullie nu praten over alles wat je maar wilt vertel hem alles hoe je je voelt

groetjes nathalie
OP 25-08-2008 MIJN LIEVE MAN EN VADER VAN MIJN KINDEREN VERLOREN AAN DE VRESELIJKE ZIEKTE DIE ALVLEESKLIERKANKER HEET MJIN SCHAT MOCHT 40 JAAR WORDEN


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten