Mijn vader heeft longkanker.

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Djezzie
Lid

Mijn vader heeft longkanker.

Berichtdoor Djezzie » Wo 24 Aug 2011 12:54

Mijn vader weet sinds eind mei dat hij longkanker. Het kwam bij toeval uit, want het begon met een slijmbeursontsteking. Nu heeft hij erg lang gerookt en zijn vrouw (mijn stiefmoeder) vertrouwde het niet en sprak dat uit. De fysio dacht dat het kwaad kon om even longfoto's te laten maken, en zo ging het balletje rollen.

Inmiddels is er meer bekend. Niet goed nieuws. Het zit in fase 5 en er zijn uitzaaiïngen in de botten gevonden. Op de longfoto van vorige week bleek dat er achteruitgang was. Had hij vorige maand nog weinig pijn 'het is te weinig om een paracetamol voor in te nemen', zo zei hij. Maar vandaag is hij voor de pijnbestrijding naar het ziekenhuis. Ze gaan eerst kijken wat ze kunnen doen en hij hoopt dat het vandaag ook gaat lukken. Dat maakt mij wel ongerust. Op de botscan van gisteren was alles hetzelfde gebleven. Dat laatste vat ik dan op als goed nieuws. Het is dus dubbel.

Zoals jullie je kunnen voorstellen komt er heel veel los. Niet alleen bij hem, ook bij ons. Ik heb bijvoorbeeld best wel vragen. Ook woon ik zo 200 km van ze af en ben ik er niet vlot. Dus ik heb een forum gezocht. Waar ik me even kan uitten en ook met vragen terecht kan.

Aankomend weekend ga ik naar ze toe. Ik heb al besloten om vaker te gaan. Maar o wat ben ik dit keer bang/nerveus. Hoe zal hij eruit zien? Dat is echt waar ik me het meeste zorgen over maak. En ik wil met ze praten. Maar de 1 raad aan om niet naar een euthanasiewens te vragen en de ander zegt doen. Tja wat moet je?

Wat me ook bezighoudt is of ik er goed aan doe om nu al info te vragen over zorgverlof en wanneer neem je dat op? Hij is nu nog goed ter been, dus nu is niet nodig. En ik begrijp de fases niet, ik dacht altijd dat er 3 fases waren. Als je dan hoort 5 komt dat als extra mokerslag aan. Ook lees ik nu voor het eerst over kleincellige en niet-kleincellige longkanker. Ik heb geen idee wat hij heeft. En is het raar om te vragen of ik mag praten met een arts of verpleegkundige hierover?

Tja, dat komt allemaal boven nu. En om zo ver weg te zitten is nu niet leuk.

riaw
Lid

Re: Mijn vader heeft longkanker.

Berichtdoor riaw » Wo 24 Aug 2011 22:03

Het is niet raar om te gaan praten met een arts of verpleegkundige,bij voorkeur met een arts,en ook zeker vragen naar hun/zijn wensen met betrekking tot euthanasie en wensen met betrekking tot de uitvaart.

Voor mijn operatie had ik dat zelf al aangegeven,gelukkig is dat tot nu toe niet nodig geweest,maar ze weten nu wel hoe ik er over denk.

Terug naar “Lotgenoten oproepen”