keelkanker en geen stem

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
tara
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 26 Jun 2012 22:49

keelkanker en geen stem

Berichtdoor tara » Do 28 Jun 2012 14:04

beste mensen
wie heeft net als ik keelkanker -bij mij aan de supraglottisch larynxcarnicoom - en heeft na de bestraling ook geen stemgeluid meer? De bestraling - 36 keer- is gestopt in sept 2011. vanaf mei tot heden heb ik geen stemgeluid meer. ook is bij mij mijn schildklier aangetast. Helaas zag de kno-arts weer onrustige cellen eergisteren waarvoor ik nu ontstekingsremmers krijg. het kan ook de voorfase zijn van opnieuw kanker. zij dacht bovendien ook nog aan maagzuur maar daar slik ik al 3 mnden pillen tegen. (zonder dat ik het idee had dat ik aan maagzuur leed.) Later bedacht ik me dat het ook nog schimmel kon zijn -dankzij dit forum- en na een bezoek aan de huisarts werd dit bevestigd. nu maar hopen dat het de schimmel is wat die onrustige cellen veroorzaakt. ik moet er niet aan denken dat ik de hele toestand weer opnieuw moet gaan doen.
Ik ga voor mijn stem naar prof de Jong in Veghel voor een second opinion heeft iemand hier ook ervaring mee?
Wie heeft er nog tips om mijn stem weer terug te veroveren?
Alvast Dank

Peetjepetra
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 28 Aug 2012 17:21

Re: keelkanker en geen stem

Berichtdoor Peetjepetra » Di 28 Aug 2012 18:16

Hoi hier met Petra ook ik heb 36 bestralingen had in mei 2011 de laatste.ongeveer een week na de lAtzte bestraling was ook ik me stem kwijt . Heb hem in middels nog niet terug loop ook al ee. Jaar naar de logopedie ook ik word er helemaal hopeloos van de kno arts zegt dat me keel slijm lied nog steeds opgezet is en er word teveel en te dik slijm aangemaakt ik heb nu een afspraak met iemand die met kruiden werkt wie weet . Ps ik zal je op de hoogte houden Mvg Petra

tara
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 26 Jun 2012 22:49

Re: keelkanker en geen stem

Berichtdoor tara » Vr 09 Nov 2012 14:46

Beste Peetjepetra

Ik heb inmiddels wel weer meer stem. Zij het beperkter als vroeger maar hij doet het weer.
Ik heb ook via een kijkoperatie en een stroboscopisch onderzoek gezien waar de oorzaak ligt van mijn matige stem.
Door de bestralingen zijn er littekens in het weefsel rondom mijn stembanden gekomen waardoor 1 stemband stijf is en bijna niet meer trilt.
Tevens zit er onderaan mijn stembanden een verkleving ook tgv de bestraling.
Een operatie om de littekens en verkleving te verwijderen lijkt mijn Kno arts onverstandig ivm de kans op nieuwe kankercellen En dat is wel het laatste wat ik wil natuurlijk.
Ik krijg nu oefeningen van de logopediste met een soort blaasrietje
Daardoor resoneert de stemband sneller. Ik heb het idee dat dit iets helpt. Dank voor je reactie destijds.
groetjes


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten