Hoi,
Wat fijn dat ik dit forum heb gevonden. Twee jaar geleden in januari voelde ik een knobbeltje net onder mijn kaaklijn. Ik ben direct naar de huisarts gegaan omdat ik het niet vertrouwde.
Deze nam mij echter niet serieus en ik heb twee maanden moeten zeuren om uiteindelijk doorverwezen te worden naar een KNO arts in het Martini Ziekenhuis te Groningen.
Hij voelde en heeft direct een punctie genomen. Een week later terug voor de uitslag, waaruit bleek dat er afwijkende cellen waren gevonden. Ik moest direct voor een MRI en een echo.
De radioloog gaf aan dat hij geen afwijkingnen op de foto's zag. De KNO arts wilde voor de zekerheid het knobbeltje toch operatief verwijderen, wat in juni 2012 plaats vond.
Een week na de operatie bleek het helaas toch om speekselklierkanker te gaan. Ik werd doorverwezen naar het UMCG, waar een vooraanstaand KNO oncoloog werkzaam is.
Het bleek om een lage gradatie kanker te gaan, waardoor nabehandeling niet nodig was.
Sindsdien heb ik elke drie maanden een MRI scan gehad, waar nooit iets verontrustends uitgekomen is.
Nu, precies twee jaar later heb ik wederom een knobbeltje in mijn hals,in een lymfe net onder het geopereerde gebied. Direct naar mijn oncoloog gegaan,
die na het gevoeld te hbben een MRI liet maken en een echo met eventueel een punctie. De radioloog gaf tijdens de echo aan dat ze niets verontrustends op de foto's zagen.
Mijn man was gerustgesteld, maar ik niet... Twee jaar geleden zagen ze ook niets verontrustends op de foto, en toen bleek het uiteindelijk toch om speekselklierkanker te gaan.
Een week na de echo moest ik terug komen bij mijn oncoloog die inderdaad aan gaf dat er niets verontrustends te zien was op de foto's. Ik heb toen aangegegven dat ik absoluut niet gerustgesteld ben,
gezien mijn voorgeschiedenis, dat ik de foto's simpelweg niet vertrouw. Hij zei toen direct: dan halen we het eruit.