machteloos toekijken

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
ilonavanbeers
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Di 29 Apr 2014 14:21

machteloos toekijken

Berichtdoor ilonavanbeers » Di 29 Apr 2014 15:27

Hoi allemaal,

even voorstellen : mijn naam is Ilona 30 jaar jong en mijn lieve moeder heeft een ongeneesbare vorm van kanker waarbij 85 procent na een jaar is overleden. Van een sterke mooie moeder is ze in rap tempo achteruit gegaan en zit ze aan de morfine en heeft nog steeds heel veel pijn. Ze heeft uitzaaiingen naar haar borstholte vlak bij aorta en bekken en het ergste is nog dat ze de oorspronkelijke tumor niet vinden kunnen dus daar gaan we dan, in een sneltreinvaart omlaag. Als oudste van drie kids met de jongste nog maar 17 jaar oud vind ik het mijn taak om de zorg op me te nemen en heb ik al een second opinion geregeld enz Dat geeft voldoening maar veranderd niet aan het feit dat ze heel ernstig ziek is en niet meer te genezen. Met die wetenschap leef ik nu en zie aan hoe ze steeds meer klachten krijgt en dan ben ik bang dat die rotkanker weer verder aan het sluipen is naar andere plekken in haar lichaam. Mijn lieve moedertje zo ziek en dan nog met zoveel zorgen omdat ze mijn jongste broertje achter laten zal. Hoe verzacht je die pijn? Heeft iemand tips voor mij?

groetjes Ilona

dootje2012
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 04 Mar 2013 15:07

Re: machteloos toekijken

Berichtdoor dootje2012 » Ma 05 Mei 2014 10:00

Haai Ilona,

ik zat een beetje hier en daar te lezen op het forum en toen kwam ik jouw berichtje tegen.
Ik ben Dominique, 28 jaar en mijn moeder is al een hele tijd ernstig ziek.
Heeft 19 jaar geleden borstkanker gehad, 10 jaar kankervrij geweest en 8 jaar geleden is het weer terug gekomen maar dan uitgezaaid naar de botten.
De afgelopen tijd gaat het erg slecht met mijn moeder , we weten dat het niet te genezen is wat zij heeft en ze is nu begonnen aan een chemokuur door het infuus.
Ik heb haar in de afgelopen tijd ontzettend zien aftakelen.. ze is erg in de war en erg emotioneel.
Op dit moment zit het echt overal.. en ze is een beetje te vergelijken met een tikkende tijdbom.
Ik was donderdag jarig en besefte me dat het denk ik de laatste verjaardag is met mijn moeder.
Haalt ze de kerst nog wel dit jaar? kunnen we nog 1 laatste keer op vakantie etc..

Als je behoefte hebt om over jouw verhaal te kletsen , laat je het maar weten!

Groetjes Dominique

ilonavanbeers
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Di 29 Apr 2014 14:21

Re: machteloos toekijken

Berichtdoor ilonavanbeers » Wo 04 Jun 2014 00:17

hoi dominique,
Bedankt voor je lieve email. Ik begrijp als geen ander hoe het is als je je moeder afglijden ziet naar een oud ziek vogeltje. Ik maak het alleen in een rap tempo mee omdat ze bij mijn moeder de primaire tumor niet vinden konden stappen wij meteen door naar de palliatieve zorg. Met chemos en van die dingen maar het slaat niet echt aan wat de verwachting ook al was . Kort verhaal prognose kon niet echt slechter en twijfel of ik er wel goed aan deed om die chemokuur aan haar voor te stellen want ik heb haar immers met me mee naar Belgie genomen omdat ze haar hier opgegeven hadden maar als ik mijn moeder nu zo ziek van de chemo zie liggen hoor ik de woorden van het afscheidsgesprek bij Rotterdam nog goed : de chemo kan niet goed gekozen worden omdat we niet weten waar de uitzaaiingen vandaan zijn gekomen en daardoor zal chemo haar verzwakken.... De arts in Belgie heeft goede hoop dus laten we daaraan vasthouden,,, Is het normaal dat chemos zo slopend zijn dat je het bed de eerste week heel de dag op bed ligt te slapen en misselijk te wezen?


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten