Diagnose Zaadbalkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
PasMat
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 11 Dec 2014 15:44
Locatie: Breda

Diagnose Zaadbalkanker

Berichtdoor PasMat » Do 11 Dec 2014 16:00

Hallo hier,

Ben Pascal, 27 jaar en woonachtig in Breda. 27 november jl. is er bij mij een testiscarcinoom geconstateerd. Ben 28-11 meteen geopereerd en hierbij is de betreffende bal verwijderd. 1-12 ben ik direct in de CT-scan gemoeten met contrastvloeistof. Zeer snelle handeling van het ziekenhuis waar ik respect voor heb.
Afgelopen dinsdag, 9-12, heb ik van mijn urolooge te horen gekregen dat er geen afwijkingen te zien waren op de CT-scan en dat mijn bloedwaardes goed zijn. Omdat het om een zeer agressieve non-seminoom gaat is er in overleg met Erasmus MC besloten om voor de zekerheid een chemokuur op te volgen. Hiervoor moet ik volgende week 17-12 voor op consult komen.

Ik liep al ruim 4 maanden met een zeer pijnlijke bal, deze werd groter. Omdat ik nogal koppig ben uiteraard later naar de dokter gegaan en deze wees op een ontsteking. Peniciline kuur meekregen, pijn werd minder en dacht ohh fijn. De bal bleef echter groot en werd groter. Door omstandigheden; lang verhaal, toch door blijven lopen tot ik ontzettende steken kreeg in mijn lies met uitstralingen naar mijn knie toe. Nog steeds niet denkend aan kanker. 25-11 zat ik bij de huisarts, 28-11 was de probleem bal weg wat een ontzettende opluchting voor mij is.

Voor nu ben ik ontzettend bang voor de uitwerking van de chemo dit omdat ik helaas van jongs af bekend ben met een progressieve spierdystrofie. De anhestisie was een ontzettende klap op mijn lichaam en op moment van schrijven heb ik nog steeds ontzettend vermoeide spieren in mijn heupen. Ben opgegroeit met ziekenhuizen en revalidatiecentrums en was al bekend met onbegrip van mensen maar met deze diagnose merk ik dat mensen echt niet weten wat ze er mee moeten, mensen lopen weg of proberen er zich een weg in te vinden. Wat ik zelf persoonlijk denk is dat wijsheid is om met mensen in contact te komen die ervaring hebben met deze ziekte en met de chemo en dergelijke.

Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten