Blaaskanker en uitzaaiingen

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Marijke2803
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 10 Jan 2017 22:11

Blaaskanker en uitzaaiingen

Berichtdoor Marijke2803 » Zo 22 Jan 2017 18:21

Bij mijn partner, mijn lieve maatje, werd 2 jaar geleden blaaskanker geconstateerd... 33 bestralingen, 8 chemo''s cisplatin/chemcetabine heeft niet geholpen. Blaas werd verwijderd, en er werd ook wat van het bekken afgeschraapt, tijdens de operatie. Lymfeklieren waren al verwijderd dmv een Da Vinci Robot. Alles in het Antoni van Leeuwenhoek. MIjn vriend kreeg een stoma, een indiana pouch, vanaf dat moment kon hij niet meer werken, en op seksueel gebied kon ook niks meer... maar we hadden dit een plek gegeven.

Afgelopen juni had mijn vriend een scan mri, en alles leek goed. Tot oktober kreeg hij rugklachten, er werd weer een scan gemaakt, en de uitslag hiervan, was een nachtmerrie, overal uitzaaiingen, ongeneeslijk. Hij doet nog chemo om een paar maanden extra te leven. Cisplatin zijn ze mee gestopt, hij krijgt nu Carboplatin chemo, omdat Cisplatin zijn gehoor heel erg beschadigde, als hij zou doorgaan hiermee, zou hij helemaal doof worden.

De carboplatin is het broertje van Cisplatin, minder zwaar...

Wie heeft ook blaaskanker met uitzaaiingen, en krijgt een palliatieve behandeling. Bij mijn vriend werd vanaf de diagnose uitzaaiingen november 2016 gezegd zonder chemo geven je nog 5 maanden, en als je wel chemo ondergaat, komen daar nog eens vijf maanden bovenop... dit viel ons heel koud op ons dak!!! Hadden zo gehoopt in jaren!!! De internist zei dat hier wel ging om een gemiddelde, maar dan nog, je leven staat compleet op zijn kop...

Wie heeft ook blaaskanker met uitzaaiingen, en krijgt een palliatieve behandeling, heb zo behoefte aan praten hierover

Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten