help!!!!!

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
justme

help!!!!!

Berichtdoor justme » Ma 05 Jan 2004 23:44

hoi
Ik ben een jonge van 20 jaar en heb al sinds een jaar opgezette lymfeklieren in me oksel, hals sleutelbeen, lies.
Sommige zijn haast wel 2 cm lang en ben al naar de dokter geweest ermee. Hij zegt echter dat het gewoon allemaal normaal is en dat je deze klieren bij mij gewoon goed kan voelen omdat ik niet veel vet heb.
Toch was ik nog steeds erg bang en ben trug gegaan. Hij stelde voor om een bloedonderzoek te doen om me gerust te stellen. Er kwam niks ernstigs uit dit onderzoek, het was allemaal normaal zei hij.
Toch ben ik nog steeds heel bang want die lymfeklieren krimpen maar niet :(
komt dit iemand bekent voor???
Dankje

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 06 Jan 2004 07:34

hoi Justme,

ik denk dat je toch moet vertrouwen op je arts. Als het wat kwaadaardigs was; dan hadden ze heel waarschijnlijk wel gegroeid. En je had andere lichamelijke klachten gekregen.

hou het een beetje in de gaten, maar laathet niet je leven beinvloeden! Dat heeft gewoon geen zin, je word er alleen maar slechter van!

sterkte, je hoofd kan rare dingen doen en je helemaal gek maken... maar vecht daar tegen!

jodyi

monika8
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Do 09 Okt 2003 23:01

helpp!!

Berichtdoor monika8 » Zo 18 Jan 2004 12:51

Hoi justme,

Als de klieren echt niet weggaan zou ik me toch door laten sturen naar een internist. Laat die een klier verwijderen om te onderzoeken. Mijn man (36) had ook al 2 jaar opgezette klieren in zijn nek, en dat was volgens de huisarts ook niets. Ook uit het bloedonderzoek kwam niets bijzonders. Nadat we ons hadden laten doorsturen naar een internist zijn er foto's gemaakt, er is een echo gemaakt, er is nog meer bloedonderzoek gedaan en er is een stukje weefsel weggehaald. Hieruit bleek dat er niets aan de hand was. Maar omdat hij toch graag de dikke bult uit zijn nek weg wou hebben, hebben ze dat na veel aandringen van ons gedaan. Toen bleek dus toch dat hij kanker heeft, Non-Hodgkin (laaggradig, stadium 4a). Hij krijgt hier geen behandeling voor, maar wordt wel elke 3 maanden gecontrolleerd, de behandeling is namelijk zolang hij zich goed voelt erger dan de kwaal. Ik wil je niet bang maken, het kan ook iets onschuldigs zijn, maar ik zou het zeker beter laten onderzoeken. Als je meer wilt weten, mag je me altijd mailen. Laat je even weten hoe het afloopt?

groetjes, Monika


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten