anuskanker

Over zeldzame kankersoorten.
schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Di 26 Jul 2011 14:07

ben vrouw van 50 winters oud.

genezen van anuskanker :lol:
na 33 bestralingen en chemo via pomje 24 uur per dag 7 weken lang met port-a-cath door mijn lichaam.

heb geen partner/heb het er behoorlijk moeilijk mee gehad hoewel ik de behandelingen vrijgoed doorstaan heb [al zeg ik het zelf]

nu heb ik vorige week poliep weg laten halen die in endeldarm zat.
heeft iemand hier ook ervaring mee :?:
krijg aanstaande maandag hierover uitslag.

groetjes schorpioentje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: anuskanker

Berichtdoor liddy » Do 28 Jul 2011 11:23

Da's een heel lastige plaats om kanker te hebben.
De meeste poliepen zijn onschuldig, echter ze hebben de neiging om in een later stadium alsnog kwaadaardig te worden.
Vandaar dat poliepen uit voorzorg verwijderd worden, zeker bij iemand met jouw historie.
Op zich is het dus een voorzorgsmaatregel. Regel is dat al het verwijderde weefsel onderzocht wordt om zeker te weten wat het is.
Degene die ik ken, krijgt iedere paar jaar een dergelijk onderzoek en zo nodig wordt een dan een poliep verwijderd.
Het is altijd weer spannend, vanaf de voorbereiding met die heerlijke drankjes tot de uitslag toe.
Nog een paar dagen en dan heb je je uitslag.
Zoek vooral afleiding, dan gaan de dagen vlugger voorbij.

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Do 28 Jul 2011 12:52

hoi hoi ,

op de eerste plaats bedankt voor je berichtje :D

want het is toch een vrij zeldzame aandoening die ik heb [gehad]
3 x aan anus in en uitwendig operatie gehad.
nee dat valt niet mee zo aan je poepertje en dan ook nog die 33 bestralingen erop :shock:
heb zelf wel het gevoel dat het allemaal wel weer goed komt hoor mede dankzij dr van dielen mmc veldhoven/eindhoven.
zo een dr die het je recht voor je raap zegt en je ook geruststelling geeft hoewel hij zegt dat het vrij zeldzaam is.

heeft een hele goede kijk op wat er kwaadaardig uit ziet of wat niet , tja en heeft het nog altijd bij het rechte eind gehad :D

dus als er personen zijn die er met mij over willen praten op deze site ik zou zeggen doen doen vooral doen ook al is het nogal genant :oops: ik trek je er wel doorheen.

want zeg nou zelf het is een hele opluchting als je met zo een zeldzame aandoening even je hartje kan luchten.

en zie ik ben het levende bewijs :D ik kan nog lachen ondanks gedoe aan mijn poepertje

heel veel lieve groetjes schorpioentje

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: anuskanker

Berichtdoor sonjas » Vr 29 Jul 2011 16:23

Mijn vader heeft jaren geleden een tumor in zijn darm gehad. Verder geen uitzaiingen oid.
Hij moet nog steeds regelmatig terug op controle, de laatste keer hebben ze ook 7 poliepen weggehaald.
Ze waren allemaal 'goed', maar regelmatige controle is wel belangrijk!

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Vr 29 Jul 2011 16:58

hoi hoi,

wouw 7 poliepen
als ik vragen mag hoeveel keer per jaar controleren ze op poliepen ?
dit is namenlijk de eerste keer bij mij en hebben operatief poliep weggenomen.
poliep was ongeveer 2cm .

ps gaat het trouwens wel goed met je vader ?
hoop het wel.

bij mij zat ie in endeldarm vlakbij anus.
en hebben hem met proctoscopi ondekt.
en mriscan gaf aan dat daar iets zat hebben paar keer mriscan gemaakt van de kleine bekken.

bedankt alvast voor je reactie.

vele lieve groetjes schorpioentje

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: anuskanker

Berichtdoor sonjas » Za 30 Jul 2011 10:39

Mijn vader hoefde nog maar 1x in de 5 jaar geloof ik. Nu er zoveel gevonden zijn zal hij weer elk jaar of om de 2 jaar moeten. Hij krijgt dan altijd een inwendig onderzoek, met een camera'tje. (hoe dat heet weet ik niet..) Wat zichzelf betreft gaat het wel goed met hem, hij beseft ook wel dat het weer terug kan komen. Mijn moeder is 1,5 maand geleden overleden, dat is een heel ander verhaal..

Gr Sonjas

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Za 30 Jul 2011 14:52

hoi hoi sonjas,

op de eerste plaats heel veel sterkte met het verlies van je moeder,ook voor je vader en andere familieleden.

fijn dat je reactie geeft op mijn onderwerp.
jij bedoelt denk ik endoscoop, dat heb ik niet gehad .
bij mij keken ze met metalen buis met lampje in laatste stukje van endeldarm.

ik had zelf eerder het idee dat controle op poliepen meerdere malen per jaar zouden plaats vinden ?
dat is maar weinig dan.
wil het er met chirurg dan toch nog wel over hebben.
heeft jou vader niet veel last gehad na verwijderen van poliepen ?

nogmaals heel veel sterkte komende tijd ,
weet wat het is om je moeder te verliezen, mijn moeder is in 1997 heengegaan.

heel veel warme groetjes schorpioentje

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: anuskanker

Berichtdoor sonjas » Zo 31 Jul 2011 19:13

Op zich heeft hij er nooit last van, de laatste keer zijn ze alleen zó aan het rommelen geweest in zijn darmen dat ze later op de dag stil zijn gaan liggen. Toen moest hij 2 nachten blijven. Maar dat is wel een uitzondering hoor!! ;-)

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Zo 31 Jul 2011 22:22

hoi hoi sonjas,

oke toen ik poliep had heb ik niets gemerkt.
maar nu die eruit is wel vooral na ontlasting schrijnt het van binnen.
moet ik eventjes 5 min bijkomen
maar hij zat ook tegen anus aan en hebben tevens aan buitenkant ook nog klein stukje meegenomen.
en morgen de uitslag :?
heb ik het er meteen even over.

toch alvast bedankt voor het reageren en ondanks dat je zelf zo in een vervelende situatie zit je toch even tijd en moeite neemt om iemand gerust te stellen BEDANKT

ik laat morgen nog wat van me horen over uitslag.

heel veel lieve groetjes schorpioentje

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Ma 01 Aug 2011 23:34

hoi hoi sonjas,

heb vandaag weer heel goed bericht gekregen :D
geen verontrustende uitslag.
poliep was wel iets wat met anuskanker te maken heeft maar geen kanker :D
moet over half jaar terug op controle en daarna jaarlijks zodat als er weer iets de kop opsteekt ze het meteen weghalen maar dan zonder echte operatie.
heb vandaag chirurg gesproken die de poliep ook weggenomen heeft een heel aardig en zeer vriendelijk persoon.
dr repelaer van driel van het mmc veldhoven/eindhoven een toppie man
en tevens wil ik er nog even bij vermelden dat dr van dielen van het mmc veldhoven/eindhoven die poliep ondekt heeft [die de operatie zelf niet kon doen wegens vakantie]dat ik die daarvoor dankbaar ben.

dus sonjas ik zal hopenlijk zelf niet veel meer te melden hebben.

maar dat ik via dit forum ook personen kan helpen op hun vragen.

ik dank je wel voor je reacties.

ik hoop dan ook dat het ondanks je verdriet van het verlies van je moeder je het verder goed mag gaan.
en dat je je vader nog lang bij je mag houden.

heel veel lieve groetjes schorpioentje

lovelyke
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 22 Feb 2012 13:40

Re: anuskanker

Berichtdoor lovelyke » Wo 22 Feb 2012 13:51

hallo schorpioentje,

er werd vorige week bij mij anuskanker vastgesteld ik ben heel bang .
wat zijn de overlevingkansen kan je me even mailen christele@msn.com

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Vr 24 Feb 2012 23:45

hoi hoi ,

ben al lang niet meer op dit forum geweest ging iets niet helemaal goed maar ik ben er weer

wil jullie toch nog even laten weten dat alles verder goed gaat op paar beperkingen na maar heeft niets met anuskanker te maken
want dat heb ik niet meer met andere woorden ja er zijn overlevings kansen :D

heb contact met lovelyke en hoop dan ook van harte dat ik een grote steun voor haar kan zijn

ik weet wat ze doormaakt op dit moment want het is echt een zeldzame aandoening hoewel er jammer genoeg steeds meer mensen zijn die het krijgen

daarom geneer je niet maar ga met elk klein ding wat je ziet aan anus naar de dokter het lijkt op aambeien tenminste mri-scan ziet het verschil niet tussen aambeien of anuscarcinoom
maar een goede huisarts of chirurg wel eentje die over darmen en anus gaat in mijn geval had ik zo'n goede chirurg dr van dielen mmc veldhoven/eindhoven
heb hem in die tijd ook oren van zijn hoofd zitten zeuren met vragen [sorry] maar wist ook niet waar ik met mijn vragen overal naar toe kon
en/of was het niet helemaal duidelijk want een zegt dit en ander dat ben dan ook maar op mijn eigen gevoel vragen gaan stellen wat er op dat moment in me op kwam

inmiddels heel wat duidelijkheid maar er blijven toch nog paar vragen hangen hoop dat ik aanstaande dinsdag 28 februari meer duidelijkheid krijg

waar een wil is is een weg maar er waren wegwerkzaamheden om mijn weg obstakels
een hele marathon pffffffffff maar ik ben er bijna :lol:

en lovelyke we houden contact

heel veel groetjes schorpioentje

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Ma 16 Apr 2012 00:40

hoi hoi,

er is al heel wat meer duidelijkheid :D
heb nog op andere onderwerpen gekeken hier op forum - ook vrouwen met anuscarcinoom tjee, die hebben het in de anus zitten
- zoals ik lees die vergaan van de pijn tijdens behandelingen
wat mag ik dan van geluk spreken dat het bij mij aan buitenkant zat, heb behandelingen helemaal niet als zo pijnlijk ervaren
en of dat nu komt omdat ik wel 3x op een dag haarfohn gebruikte om het op die plaats droog te houden
ook als ik thuis was na behandeling- klede ik me zo luchtig mogelijk aan onderkant

ja, ook ik liep met bilnaad rond die toch ook kapot was en natuurlijk was het pijnlijk paar weekjes - maar zo heftig als bij andere - nee
wel was ik ontzettend moe had weinig haar uitval - niet misselijk- wel pijnlijk was die port-a-cath
is er inmiddels al van oktober 2010 uit - maar heb nog steeds last van schouderpartij geen pijn meer :D maar wel ontzettend strak gevoel rondom schouder

heb lotgenoot via email - is nu met behandeling begonnen - vrouw vergaat van de pijn en heeft heel veel last van chemo ook bij haar zit het aan de binnenkant
zou dat dan toch het verschil maken - je zou zeggen jawel ook vaginaal kapot door bestraling had ik ook wel - maar echt niet pijnlijk
heb ook daar met haarfohn geblazen - ook voor goede doorstroming van bloed ja wie weet, heeft dat bij mij toch geholpen
heb het aan radiotherapeut gevragen of dat wel mocht waarop ik het antwoord kreeg - dat dat een goed idee was

tja , voor al die anderen - het is toch het proberen waard

vele groetjes schorpioentje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: anuskanker

Berichtdoor liddy » Ma 16 Apr 2012 20:23

Zo te lezen gaat het nu heel redelijk met je, wat fijn.
Lukt het nu om de strakheid van je schouder wat losser te krijgen bij de fysio?
Ik mag zo hopen dat er iets verbetering is.

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Wo 20 Jun 2012 23:51

hoi hoi ,

nee liddy , schouder blijft strak :(
4 juli ga ik terug naar chirurg [gesprek en controle]
inmiddels mijn baan kwijt en vermoeid na inspanning tjonge
naar huisarts geweest - vroeg mij of ik op hb geprikt ben, nee dus, uitslag heb ik ook nog bloedarmoede
al met al te hoge cholestherol-te hoge bloeddruk-suiker en bloedarmoede
gaat het een weer beter - staat het andere voor de deur :roll:

maaaaaar vandaag op controle geweest bij radiotherapeut - en alles voelt glad en soepel aan
ze zei dat het er goed uitziet, over een jaar terug komen
intussen wel in december naar chirurg voor proctoscopie
half jaarlijkse controle dan bij radiotherapeut en dan bij chirurg is me aanbevolen.
kan wel aan buitenkant zien of er weer iets opduikt maar niet aan de binnenkant

dit was mijn verslagje weer voor een tijdje

mijn motto is en blijft
een dag niet gelachen is een dag niet .......

heel veel groetjes schorpioentje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: anuskanker

Berichtdoor liddy » Vr 22 Jun 2012 22:50

Jij ook al je baan kwijt. Helaas ken ik persoonlijk meer mensen die dit is overkomen.
Let goed op wat de reden van het ontslag is.
Ben je nog wel in staat de uren te werken die je werkte voordat je ziek werd?
Zo nee, was je dan gedeeltelijk ziek gemeld?
Je kunt me zo nodig persoonlijk mailen om hier verder op in te gaan.

Heel goed, die controle om en om.
Natuurlijk een protocscopie is nu niet een onderzoek om naar uit te kijken, echter het weten dat alles in orde is,
doet heel veel goeds voor je gemoedsrust.

Ja, er is altijd wel iemand blij met al die regen van dit moment ;)

camilla
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 27 Mar 2012 23:13

Re: anuskanker

Berichtdoor camilla » Ma 18 Mar 2013 22:47

Hallo Allemaal,

ik heb ook anuskanker gehad. September 2011 hoorde ik het nieuws 37 bestralingen en 2 keer chemokuren ondergaan van ieder 2 weken. eerste dag infuus en pillen. Ik heb veel pijn gehad al zat het aan de buitenkant.Door de bestralingen ging alles helemaalkapot ik vond het verschrikkelijk. Maar deed alles wat de verpleegster me als advies gaf. Ze had zoiets ook niet gauw mee gemaakt.eerst wa alles vuurrood en toen sprong alles ineens open. IK heb eigenlijk nooit met lotgenoten erover gesproken. Ik hebmet m,n man mezelf er doorheen gevochten. Ik kreeg alles tegelijk na 3 dagen chemo kreeg ik het heel erg benauwd ik kon niet op mijn rugof linkerzij meerliggen. Wij de huisarts gebeld die dacht aan een paniekaanval, maar ik had een ontsteking aan mijn hartzakje en was al doorgeslagen naarm,n hartspier. Dus daar lag ik in het ziekenhuis in zwolle met alle apparaten.Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld alsop dat moment. Ik dacht dat het door de chemo kwam dus die durfde ik niet meer te nemen. Maar ik was daarvoor net 3 weken ziek geweest van een hardnekkig griepvirus.
Gelukkig is alles goed gekomen na een week mocht ik weer naar huis. En ik voelde me een vrouw van 80 halverwege de trap moest ik al bijkomen.IK heb vandaag mijn controle bij de chirurg gehad en alles zag er rustig uit. Maar ben nog wel erg moe, heb geen idee of dat nog van de behandelingen komt. Ook na de wc gaan en afvegen is inderdaad nog steeds niet fijn. Het is nu anderhalf jaar geleden ik ben op m,n werk nog steeds aan het zoeken wat ik nog wel en niet kan.

Mijn vraag is eigenlijk aan mensen hier wat zijn de na weeen van de chemo en bestraling want soms voel ik me daarin zo onbegrepen. Mijn bedrijfsarts vroeg me van de week of ik niet zelfmedelijden had? IK ben ook gelijk in de overgang gekomen. Ik ben moe vergeetachtig en kan me slecht consentreren. Ik ben een beetje uitgeblust. Graag zou ik wat ervaringen willen van hoe het nu met jullieis en hoe het is vergaan na de behandelingen.

Alvast bedankt groetjes een mede lotgenoot

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: anuskanker

Berichtdoor schorpioen » Vr 12 Apr 2013 09:09

hoi hoi camilla ,

lees de reacties onder maag darm leverkanker eens
daar staat nog een lotgenoot
heb zelf ook anuscarcinoom gehad in 2010
en dat je nog zo moe bent is helemaal niet gek - daar heb ik ook nog veel last van
hoop dat je ook op deze berichtjes wil reageren -samen met ons
kunnen we elkaar steunen

heel veel groetjes schorpioentje

camilla
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 27 Mar 2012 23:13

Re: anuskanker

Berichtdoor camilla » Ma 15 Apr 2013 19:02

Hoi hoi schorpioen en medelezers ...

ik lees net al mijn berichten pas ook van 2012 :? ik dacht dat ik er e-mails van zou krijgen van dit forum dus ik zal wat vaker gewoon hier kijken. Ik lig overhoop met m,n werk en bedrijfsarts omdat ik vrij veel bij huis ben vanwege de moeheid. Maar de afgelopen uitslag van de radioloog was goed. Toch zit er nog wel wat op de plek waar ik bestraald ben wat regelmatig opengaat door afvegen en dan bloed het weer. Toch die schrik dan he? ik merk dat als het ergens koud is dat ook op m'n darmen werkt dan moet ik vaker naar de wc. En die kou van de winter vreselijk, ik kan me niet herinneren dat ik het ooit zo koud heb gehad. Hoe vergaat het jullie de ? Ervaren jullie ook andere dingen na de chemo of radiologie? Ben heel benieuwd ik spreek verder nooit ergens mijn problemen hiermee misschien zou ik dat wat vaker moeten doen. Ben alleen maar moe en verstrooid. groetjes verstrooide proffesor

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: anuskanker

Berichtdoor liddy » Ma 15 Apr 2013 21:17

Onder aan deze bladzijde staat:
Forumoverzicht Abonneer op dit onderwerp Bladwijzer onderwerp

Vink "abonneer op dit onderwerp" aan en dan krijg je bericht als er een reactie is.


Terug naar “Zeldzame kankersoorten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten