verhemeltekanker (in speekselkliertje)

Over hoofd-halskankersoorten.
Benita1

verhemeltekanker (in speekselkliertje)

Berichtdoor Benita1 » Zo 06 Nov 2005 18:59

Hallo, Ik ben een vrouw van 62 jaar, getrouwd en heb 3 volwassen kinderen.
In juni 2005 werd bij mij eenkwaadaardige tumor ontdekt in een klein speekselkliertje in het gehemelte welke was doorgegroeid tot in het linker neusgat.
De tumor is 25 juli geheel kunnen worden verwijderd. Daarna nog 33 bestralingen gehad. De laatste is net 14 dagen geleden.
Ik heb nu een zg. klos in mijn mond, welke het gehemelte vervangt en doorloopt tot onder de neus en het gat onder mijn wang opvult.
Na enkele weken krijg ik nog een protese met tanden eraan, want ook mijn linkerkiezen en ged. voortanden zijn eruit met een gedeelte van de bovenkaak. Je ziet een heel ingrijpende operatie maar alles is gedaan binnendoor dus vanuit de mond en neus in het A. van Leeuwenhoekziekenhuis. Prima gedaan.
Ik kan nu sinds enkele weken door de bestralingen niet meer kauwen. Wel kan ik goed slikken dus ik drink vloeibaar voedsel. Mijn kaak is wel stijf geworden en ik kan de klos maar moeilijk eruit halen om schoon te maken. Dat is een probleem. Ik heb geen reuk en nauwelijks smaak en totaal geen eetlust.

Mijn vraag is: Wie heeft eerder een klos en protese in zijn mond gehad na een verwijdering van het gehemelte?

Anya
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Di 30 Sep 2008 10:27

Berichtdoor Anya » Wo 08 Okt 2008 14:14

Mijn vader heeft hier alle ervaring mee.
(Als je dit forum nog volgt wil ik er graag over vertellen.)

cpcpb
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 30 Nov 2008 09:56

Berichtdoor cpcpb » Zo 30 Nov 2008 09:59

zou je me iets kunnen vertellen..
Bij mijn vader is donderdag kanker geconstateerd in de sinus maxillaris.
Maar hij heeft al jaren een enorme zwelling bij zijn gehemelte en de kaakchirurg besteedde daar veel aandacht aan afgelopen donderdag..

hij staat nu op de lijst voor een pet/ct scan vrijdag..

bedankt alvast,

Ingrid

Anya
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Di 30 Sep 2008 10:27

Berichtdoor Anya » Do 04 Dec 2008 22:05

Ik heb je antwoord gestuurd, maar het lijkt of er een storing is?! Het ene bericht verdween opeens en de ander lijkt niet verzonden, hangt in de Uitbox??


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten