Speekselklier

Over hoofd-halskankersoorten.
Maarten

Speekselklier

Berichtdoor Maarten » Ma 14 Nov 2005 20:48

Hallo!

Ik ben een jongen van 16 jaar en doe veel aan sport en eet eigenlijk niet ongezond.
Sinds een paar dagen voel ik een klein knobbeltje op mijn speekselklier onder mijn oor. Het is niet echt een groot knobbeltje, ik voel hem echt maar net als ik met mijn vinger over dat kliertje ga. Nu kan het te maken hebben met mijn kiespijn. Ik heb namelijk nogal veel kiespijn aan een bepaalde kies. Maar ik ben zelf altijd bang voor het ergste. Kan dit speekselklier kanker zijn? of is dit zeer zeldzaam op mijn leeftijd?
Het spijt me dat ik mij misschien zo aanstel maar ik ben altijd bang voor het ergste bij elk pijntje, dat zit gewoon in me :cry:
Hopelijk kan iemand mij hier goed duidelijk maken dat ik helemaal niet ongerust hoef te zijn ofzo, want ik vind het erg irritant worden dat ik altijd zo bang moet zijn.

Alvast bedankt!

Groeten maarten

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Re: Speekselklier

Berichtdoor sjelly » Vr 18 Nov 2005 16:26

Maarten schreef:Hallo!

Ik ben een jongen van 16 jaar en doe veel aan sport en eet eigenlijk niet ongezond.
Sinds een paar dagen voel ik een klein knobbeltje op mijn speekselklier onder mijn oor. Het is niet echt een groot knobbeltje, ik voel hem echt maar net als ik met mijn vinger over dat kliertje ga. Nu kan het te maken hebben met mijn kiespijn. Ik heb namelijk nogal veel kiespijn aan een bepaalde kies. Maar ik ben zelf altijd bang voor het ergste. Kan dit speekselklier kanker zijn? of is dit zeer zeldzaam op mijn leeftijd?
Het spijt me dat ik mij misschien zo aanstel maar ik ben altijd bang voor het ergste bij elk pijntje, dat zit gewoon in me :cry:
Hopelijk kan iemand mij hier goed duidelijk maken dat ik helemaal niet ongerust hoef te zijn ofzo, want ik vind het erg irritant worden dat ik altijd zo bang moet zijn.

Alvast bedankt!

Groeten maarten


wat dacht je ervan om eerst na de tantarts te gaan :?:
die kan je doorsturen na een kaakchirurg en verder

niet gelijk aan het ergste denken

sterkte :wink:
begin de dag met een lach

Benita1

speekselklier

Berichtdoor Benita1 » Ma 21 Nov 2005 12:33

Hallo, als ik jou was, ging ik naar de huisarts en liet hem een diagnose geven. Als je zo blijft doorgaan, blijf je onzeker. Waarschijnlijk is het een opgezet lymphekliertje veroorzaakt door een ontsteking aan je kies. Op zo'n jonge leeftijd als speekselklierkanker lijkt me wel ver gezocht.
Sterkte gewenst en snel doen hoor!
Benita1


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten