mondkanker

Over hoofd-halskankersoorten.
nadia
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 10 Feb 2006 22:49

mondkanker

Berichtdoor nadia » Vr 10 Feb 2006 22:55

ik ben moeder van twee kinderen , een van 15 jaar en een van 10 jaar.

eind 2003 werd er mondkanker geconstateerd in mijn rechterkaak. Niet levensbedreigend maar van zeer agressieve vorm. dat opereren noodzakelijk was. Ik ben tot vier keer toe geopereerd. Een bot uit de heup verwijderd en geplaatst in de kaak. De eerste keer is het mislukt vanwege een ontsteking en moest weer verwijderd worden. ik ben dus aan beide heupen geopereerd. binnekort moet ik weer voor implantaten. Ik heb nu nog last van mijn heup. ben onder de pijnstillers en kan slecht lopen. wie heeft een soort vorm van mondkanker ondervonden?

nadia

Tin@

Re: mondkanker

Berichtdoor Tin@ » Zo 19 Feb 2006 13:48

Hallo Nadia,

Ik weet niet om welke vorm van kanker het gaat, maar bij mijn zoontje is eind 2003 ook een groot gedeelte van zijn rechteronderkaak verwijderd inclusief tandvlees en ondertanden/kiezen. Bij hem hebben ze ribben gebruikt i.p.v. heup. Hij is ook verschillende keren geopereerd, de eerste keer hebben de ribben niet "gepakt", w.s. t.g.v. de chemotherapie. De reconstructie moet bij hem nog volgen, omdat hij nu nog volop in de groei is (8 jaar). Als hij uitgegroeid is, gaan de artsen zijn onderkaak ophogen d.m.v. een stuk heup en daarin worden dan de tandprotheses geplaatst.
Trouwens hij had agressieve fibromatose in zijn kaak. Een tumor die agressief is, overal doorheen groeit en structuren verwoest.
Als je wil ben je van harte welkom om op zijn website te komen kijken.
We hebben daar de behandeling tot nu toe beschreven en onder links kun je informatie over de tumor lezen.

http://members.home.nl/denzel98/index.htm

Ik wens jou verder veel sterkte toe met alles en hoop nog van je te horen.

Groetjes,

Albertina (moeder van Denzel)



nadia schreef:ik ben moeder van twee kinderen , een van 15 jaar en een van 10 jaar.

eind 2003 werd er mondkanker geconstateerd in mijn rechterkaak. Niet levensbedreigend maar van zeer agressieve vorm. dat opereren noodzakelijk was. Ik ben tot vier keer toe geopereerd. Een bot uit de heup verwijderd en geplaatst in de kaak. De eerste keer is het mislukt vanwege een ontsteking en moest weer verwijderd worden. ik ben dus aan beide heupen geopereerd. binnekort moet ik weer voor implantaten. Ik heb nu nog last van mijn heup. ben onder de pijnstillers en kan slecht lopen. wie heeft een soort vorm van mondkanker ondervonden?

nadia

nadia
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 10 Feb 2006 22:49

Re: mondkanker

Berichtdoor nadia » Zo 19 Feb 2006 20:43

hallo Albertina,

Ik heb een zeer agressieve vorm van mondkanker gehad. Mijn hele onderkaak was aangetast en moest dus verwijderd worden. Bij het verwijderen ervan hebben ze een zenuw geraakt, waardoor mijn onderlip en kaak gevoelloos zijn en zo blijft. Ik vond het voor mezelf al vrij zwaar en pittig de afgelopen jaren . Voor Denzel is het helemaal zwaar geweest. Voor jullie als gezin natuurlijk ook, dat joch kon het volgens mij niet bevatten waarom het hem overkwam.

sterkte en hoop nog eens wat van jullie te horen.

groetjes,
nadia

Tin@

Re: mondkanker

Berichtdoor Tin@ » Zo 19 Feb 2006 21:24

Beste Nadia,

Als ik dit lees, dan denk ik wat moet dat voor jou ook zwaar zijn geweest en zeer ingrijpend! Ik wens je dan ook heel veel sterkte toe met de verdere behandeling!
En bedankt voor jouw lieve berichtje in Denzel's gastenboek!

Groetjes,

Albertina

nadia schreef:hallo Albertina,

Ik heb een zeer agressieve vorm van mondkanker gehad. Mijn hele onderkaak was aangetast en moest dus verwijderd worden. Bij het verwijderen ervan hebben ze een zenuw geraakt, waardoor mijn onderlip en kaak gevoelloos zijn en zo blijft. Ik vond het voor mezelf al vrij zwaar en pittig de afgelopen jaren . Voor Denzel is het helemaal zwaar geweest. Voor jullie als gezin natuurlijk ook, dat joch kon het volgens mij niet bevatten waarom het hem overkwam.

sterkte en hoop nog eens wat van jullie te horen.

groetjes,
nadia

Maarten

Re: mondkanker

Berichtdoor Maarten » Za 18 Mar 2006 19:01

Zou ik mogen vragen hoe je erachter was gekomen, welke verschijnselen en dergelijke.


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten