Voorstellen

Over hoofd-halskankersoorten.
hatta
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 20 Feb 2006 19:37

Voorstellen

Berichtdoor hatta » Ma 20 Feb 2006 21:01

Vandaag ingeschreven in deze groep. ik ben een getrouwde vrouw van 54 met twee dochters van 24 en 21. Vorig jaar bestraald en chemo ter bestrijding van een agressieve en grote plaveiselceltumor. Precies in het midden van de onderkaak boven de kin. Het duurde nogal lang tot de juiste diagnose gesteld werd. De sterke bestraling heeft geholpen: de tumor is verdwenen en ook geen sporen meer in de halsklieren. Daarna 20 maal in de hyperbare zuurstoftank om de doorbloeding in de kaak te bevorderen. Maar nu blijkt het bestraalde bot helemaal dood te zijn. Het gat is groot en het wachten is dat de kaak/kin breekt. Reconstructie lijkt niet mogelijk omdat ook de rest van de onderkaak slecht van kwaliteit is geworden door de bestraling. Ik ben bang dat ik verder moet leven met twee losse onderkaakdelen, zonder tanden en kiezen ,die zijn al getrokken. Ik weet niet hoe het verder zal gaan. Ik heb ook een oproep gedaan bij lotgenoten. Maar reacties, ervaringen, tips zijn welkom.
Ans

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Ma 20 Feb 2006 22:37

hoi Ans,

ik zag dat je ingeschreven had bij de mailgroep. Het forum en de mailgroep zijn 2 verschillende dingen. Misschien kun je dit berichtje ook in een mailtje sturen naar:

lotgenoten-hoofd-halskanker@diagnosekanker.nl

dat is het adres van de mailgroep. Dan zul je vanzelf het mailtje voorbij zien komen als het goed is!

groetjes Jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten