speekselklierkanker met uitzaaiiingen naar de longen..

Over hoofd-halskankersoorten.
Anne
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 07 Apr 2006 17:24
Locatie: Denekamp

speekselklierkanker met uitzaaiiingen naar de longen..

Berichtdoor Anne » Vr 21 Apr 2006 16:26

Is iemand hier bekend mee??? Mijn vader zal toch wel niet de enige van heel Nederland zijn?

Xanne : :cry:
verdrietig

yvonne1965
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 06 Mar 2007 13:21

Speeksleklierkanker

Berichtdoor yvonne1965 » Di 06 Mar 2007 13:28

Hallo Verdrietig,

Mijn vader is in 2004 overleden aan de gevolgen van uitzaaingen bij speekselklierkanker.
Hij was geopereerd en bestraald, in principe was hij schoon verklaard tot de dag en dat was kort na de laatste bestraling dat hij slechter ging lopen.
Na een lange weg bleek dat mijn vader uitzaaiengen had naar zijn ruggewervels en later ook in de hersenen.
Na een gesprek met de radioloog bleek dit zeer zeldzaam te zijn, wel kende hij uitzaaiengen naar de longen bij deze ziekte.
Het duurde dus even eer de link met de speekselklierkanker gelegd werd en toen dat eenmaal duidelijk was bleek het te laat voor behandeling te zijn.
Uiteindelijk overleed mijn vader een half jaar nadat hij slechter begon te lopen en met een dwarsleasie op bed lag.

Het is dus wel een bekend fenomeen dat deze kanker uitzaait naar de longen dat het echter naar ruggemerg en hersenen uitzaaide was minder bekend.

Ik wens je heel veel sterkte toe, is een moeilijke tijd.

Groetjes Yvonne

mariavanboxtel
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 13 Mei 2007 19:49
Locatie: Berlicum

Re: speekselklierkanker met uitzaaiiingen naar de longen..

Berichtdoor mariavanboxtel » Za 28 Mar 2009 20:34

Hallo

Bij mij is in 2001 speekselklierkanker geconstateerd in een kwaadaardige vorm. Ik ben in 2002 eerst geopereerd en daarna bestraald.
Na 5 jaar kreeg ik ineens uitval aan de rechterkant van mijn gezicht.
Na diverse scans kreeg ik een PET-scan. Hieruit bleek dat er uitzaaingen op beide longen zaten.
Ik kreeg moest om de 3 maanden een scan laten maken. Hieruit blijkt dus dat vlekjes minimaal, 1 tot 2 mm., groeien.
Op dit moment krijg ik op mijn verzoek elk halfjaar een scan.
Weet iemand hoe het verloop van deze vorm van kanker is?
Het enige wat ik weet is dat ik er niet oud mee zal worden.

Maria


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten