mondkanker

Over hoofd-halskankersoorten.
Aila
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 25 Apr 2008 00:47

mondkanker

Berichtdoor Aila » Vr 25 Apr 2008 11:01

Begin maart kreeg ik pijn klachten aan mijn bovenkaak. Ik dacht dat mijn gebit de veroorzaker was. Na drie weken was het zo erg dat ik toch maar naar de tandtechnieker ben gegaan. Die heeft iets van het bovengebit afgehaald maar de klachten bleven. Het leek op een grote blaar die rondom hard en pijnlijk was. Ben nog 3 x terug geweest maar uiteindelijk doorgestuurd naar de kaakchirurg. Die heeft 2 biopten genomen. Gister de uitslag alle uitslagen waren nog niet binnen maar die er waren die waren niet goed. Mijn vermoeden werd bevestigt. Moet nu allemaal onderzoeken ondergaan MRI scan Botscan CTscan en longfoto's. 13 Mei naar Alkmaar dan is er een heel team en hebben ze alle uitslagen. Dan wordt er een behandelplan opgesteld. Ik heb geen klachten van opgezette lymfe oorpijn hoofdpijn en hoesten en ben ook niet afgevallen.
Wie kan mij hier meer over vertellen zit er helemaal doorheen. In dec. is er nog een botscan gemaakt van mijn kruin tot mijn tenen vanwege een plekje op mijn rug maar daar was niets op te zien. Ik zei toen nog mooi niets op mijn botjes. Maar vraag me nu af wordt dan de hele scan bekeken!!

Alvast bedankt Lia
Laatst gewijzigd door Aila op Ma 28 Apr 2008 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 25 Apr 2008 12:26

Het is altijd mogelijk dat een scan in december 'schoon' is en dat er later toch iets ontstaat.
Gelukkig dat ze je heel serieus nemen. Al roept dit natuurlijk allerlei vragen bij je op.
Je moet je wel realiseren dat er nog steeds de mogelijkheid is dat het niets met kanker te maken heeft.
Echter omdat men geen idee heeft, wordt er zeer uitgebreid onderzoek gedaan om zo sneller te achterhalen wat het is.
Wellicht dat door deze onderzoekswijze achteraf blijkt dat er onnodige onderzoeken zijn gedaan. Ik hoop het zo voor je.
Liever nu wat onderzoeken meer en zeker weten wat het is, dan langer in onzekerheid te moeten blijven.
Deze onderzoeken roepen enorm veel spanning op, dat is niet te vermijden.
Probeer jezelf niet gek te maken. Je hebt nog steeds statisch gezien een veel groter kans op geen kanker dan wel.
Mijn favoriete spreuk: Een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest, maar nimmer op komt dagen.
Veel sterkte.

Aila
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 25 Apr 2008 00:47

Berichtdoor Aila » Do 01 Mei 2008 09:10

Bedankt voor je Mail. Ene moment denk ik positief en andere moment zit ik weer in een diep dal. Vooral dat wachten pfffff. 9mei Mri 13 Mei CTscan Echopuntiehals en Thorax. 14 Mei uitslag hoofd hals spreekuur en behandelplan. De biopten die genomen zijn en onderzocht zijn door de patholoog anatoom waren niet goed. De plek wat ik dacht dat een blaar was maar achteraf niet is moet wel weg. wil zo graag weten wat mij boven mijn hoofd hangt. Zou zo graag eens met mensen praten die dit ook hebben meegemaakt. Eventueel even bellen. De plek zit links achteraan op mijn kaak ter hoogte waar je verstandskies zit. Het is ook pijnlijk .

Mocht iemand mijn kunnen helpen alvast bedankt,

Lia

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 01 Mei 2008 15:49

Tja, geduld hebben is heel moeilijk.
Dat kan iedereen je hier vertellen.
Bij mij was de uitslag van mijn blaar, die op het gehemelte zat ter hoogte van de kiezen, dat het geen kanker was.
Het zou kunnen dat bij mij, door de eierstokkanker, mijn immuunsysteem wat verminderd is,
omdat de blaar de auto-immuumziekte Pemphigus bleek te zijn.
Dat is echter een heel ander verhaal.

Probeer jezelf af te leiden.
Op het internet staan meestal de ergste vormen beschreven, waardoor je je meer ongerust maakt dan nodig is.
Dus mijn advies zou zijn ga pas zoeken op internet als je weet wat het behandelplan wordt.
En dan nog neem het met een grote korrel zout.
Mensen bij wie het allemaal goed verloopt, schrijven zelden op internet.

Sterkte.

Aila
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 25 Apr 2008 00:47

Re: mondkanker

Berichtdoor Aila » Di 20 Jan 2009 21:55

Na lange tijd weer terug. Om een lang verhaal kort te maken ik ben uiteindelijk in het VUmc beland. Alkmaar dacht aan een speekselklier tumor maar ze zijn gaan twijfelen en hebben toen contact opgenomen met professor de Waal in het VUmc. En daar kwan uit een osteosarcoom in de bovenkaak. 2Juni begonnen met chemo behandelingen 3x een week daarna 2x operatie en daarna weer 3x een week chemo. 14 Nov. 2008 was ik klaar met alles. Paar behoorlijke chemo dips gehad. Het is een heel heftig jaar geweest heb totaal 11 weken in het VUmc vertoefd. Heb nu alleen nog niet de goede klosprothese moet nog 5x naar de tandarts in het VUmc voor bijzondere tandheelkunde hulp hoop 16 Febr. klaar te zijn dat zit allemaal tegen. Verder heb ik nu nog rare voeten benen en vingertoppen. Ook heb ik weinig tot geen energie. Maar ik oefen goed want hoop toch weer gauw te gaan werken.

Mochten er mensen zijn die dit ook mee hebben gemaakt kunnen we er misschien over mailen.

Heel veel liefs Lia


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten