Rode vlek op tong, mogelijk tong kanker?

Over hoofd-halskankersoorten.
SK
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 23 Okt 2008 14:43

Rode vlek op tong, mogelijk tong kanker?

Berichtdoor SK » Do 23 Okt 2008 14:59

Hallo.

een paar maanden geleden heb ik een rare plek op mijn tong ontdekt.
Ik dacht er niks geks bij en heb wat extra vitamine ingenomen omdat ik altijd heb begrepen dat plekjes in de mond veroorzaakt worden door vitamine gebrek.
laatste tijd merkte ik dat ik regelmatig vanuit mijn tongspier richting mijn oor steken heb die ervoor zorgen dat ik oorpijn krijg. dit is de kant waar die plek ook zit. Nou was ik zomaar aan het googlen op 'rode vlek/plek op zijkant tong' en schrok best wel van de resultaten die daaruit kwamen. namelijk tongkanker. ik had er nog nooit van gehoord.
verder loop ik al jaren en jaren te tobben met mijn gezondheid.
voornamelijk vermoeidheid, last van spieren en gewrichten (niet soepel kunnen bewegen van het bewegings apparaat) dat wordt 'afgeschoven' op onverklaarde lichamelijke klachten.

Nu mijn eigen huisarts op vakantie is en ik liever niet naar een andere huisarts ga. zou ik graag hier willen vragen of er mensen zijn die tong kanker hebben, wat hun symptomen zijn/waren en misschien indien het niet te zwaar weegt een foto van de tong kunnen plaatsen?

Hierbij ook wat foto's van mijn tong.
http://www.mijnalbum.nl/Album=3V3AVCKY


Alvast bedankt

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 24 Okt 2008 12:48

Helaas denk ik dat het weinig zin heeft om aan anderen te vragen wat ze van jouw tong vinden.
Echt, de enige die hier iets zinnigs over kan zeggen is een arts.
Ga naar een dokter of blijf je zorgen maken.
Het is zonde van je energie om je gek te laten maken door internet, terwijl er heel veel kans is dat er iets onschuldigs aan de hand is.
Door niet naar een arts te gaan, ontneem je jezelf de kans om aan de weet te komen wat het is.


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten