mondkanker tongbasiscarcinoom

Over hoofd-halskankersoorten.
grietjeve
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 27 Jul 2010 00:12

mondkanker tongbasiscarcinoom

Berichtdoor grietjeve » Di 27 Jul 2010 00:48

Hallo

zolang de artsen nog bezig zijn, en er een mogelijkheid is om te genezen moet je positief blijven.
Mijn man ontdekte in 2006 een bultje in de hals. na onderzoek bleek dit uiteindelijk een tongbasiscarcinoom te zijn.
na 6 weken dagelijks bestralen, waar hij heel ziek van is geweest heeft hij nog 3 goede jaren gehad. volop genoten van het leven
in september 2009 sloeg de kanker opnieuw toe. na veel onderzoek bleek dit nu ongeneeslijk te zijn. een gigantische klap!!!
Tot april 2010 heeft hij n og geen klachten gehad........ maar, toen werd hij hees en later ook kortademig.
Hij kreeg het behoorlijk benauwd en werd toen nog palliatief geopereerd en bestraald.
Helaas heeft dit tot nu toe nog niet het gewenste resultaat.
hij zou nog zo graag willen leven, maar helaas worden de klachten steeds erger en is er geen kwaliteit van leven meer.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mondkanker tongbasiscarcinoom

Berichtdoor liddy » Di 27 Jul 2010 11:54

Het is verschrikkelijk om in dit stadium te zijn.
Even heel praktisch; weet je wat zijn wensen zijn als hij over is?
Je zegt het is geen kwaliteit van leven meer.
Hebben jullie het al over zijn einde gehad, is euthanasie, actief of passief, besproken?
Je wilt zoveel voor hem en je bent zo beperkt in wat je kunt, tenminste dat was mijn ervaring.
Bijv. ik moest steeds in de gaten houden waar ik hem aanraakte, zodat het geen pijn deed.
Heb je zelf hulp om hier allemaal mee om te gaan?
Heel veel sterkte.


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten