stappen

Euthanasie, soms een uitkomst.
starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

stappen

Berichtdoor starfleet » Zo 24 Sep 2006 01:51

Ik vind nog te vaak dat ik verhalen hoor dat mensen eigenlijk graag euthenasie hadden gewild maar te laat of niet voldeden aan het protocol wat artsen nou eenmaal ook moeten handhaven.

Word lid van de NVVE
Vraag verklaringen aan en vul die in
Ben je al ernstig ziek, maak een afspraak met de huisarts over hoe die staat tegenover euthenasie.
Zorg dat een kopie van je verklaring in je dossier komt en liefst nog een eigenhandig geschreven tekst erbij.

Wacht niet tot het laatst. Spreek tijdig met je arts over euthenasie. Als je niet wil is het gemakkelijk nee zeggen, maar als je niets geregeld hebt is het lastig om in de laatste fase alles snel voor elkaar te krijgen.

Spreek duidelijk uit. Niet "U laat me toch niet in de steek", maar wees concreet.

Ik voel me net een schooljuf maar ik lees iets te vaak nare verhalen over dat mensen er eerder wilden uitstappen, maar dat er niets geregeld was. Het feit dat je euthenasie hebt geregeld en besproken betekent niet dat je daar gebruik van hoeft te maken. Als je goed geregeld hebt kan euthenasie in principe altijd, ook in een ziekenhuis of in een hospice, Het gaat om jou en je huisarts en duidelijke afspraken van te voren.

Anne

Terug naar “Euthanasie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten