Erfelijkheid en preventieve verwijdering

Erfelijkheid en kanker, wat betekent dat voor jouw familie?
Heidy van Noort
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 07 Okt 2003 14:30
Locatie: Spijkenisse

Erfelijkheid en preventieve verwijdering

Berichtdoor Heidy van Noort » Di 07 Okt 2003 14:45

Ik ben Heidy van Noort en 32 jaar. Ik weet sinds 2 jaar dat ik drager ben van het BRCA-2 gen. Sinds die tijd loop ik bij de familie-poli van de Daniel den Hoed kliniek voor controles. Ik heb voor mezelf de beslissing genomen om in de toekomst zowel mijn borsten als eierstokken preventief te laten verwijderen. Graag wil ik in contact komen met vrouwen die deze operaties achter de rug hebben. Ik zou graag willen weten hoe je je moet voorbereiden, welke stappen hebben zij genomen, wat zijn de gevolgen voor je lichaam en geest, welke invloed heeft het op je leven gehad e.d. De keuze staat voor mij vast, ik heb hier geen twijfels meer over, ik weet alleen nog niet wanneer ik dit wil doen, ik ben nu met een opleiding bezig en werkzaam in een nieuw beroep. De keuze staat voor mij vast omdat het voor mijn gevoel een levensreddende ingreep is op het gebied van borst- en/of eierstokkkanker.

Met vriendelijke groet,

Heidy van Noort

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 09 Okt 2003 20:40

hoi Heidi,

ken je de site; www.borstkanker.net ? Misschien kun je hier op het forum je vraag ns stellen, er is een speciaal deel ook voor erfelijkheid. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en misschien is hier de mailgroep, erfelijkheid en kanker wat voor je?

gr. Jodyi

Gast

Berichtdoor Gast » Za 18 Okt 2003 17:02

Hallo Heidy, ik ben drager van het BRCA-1 gen en heb beide operaties ondergaan, ben erg blij dat ik het gedaan heb en geniet als nooit tevoren.
Op www.borstenforum.nl dan borstkanker en reconstructie zijn meer vrouwen van jouw leeftijd te vinden, een aantal zijn al geopereerd, een aantal staat op de wachtlijst, een is zwanger en laat zich over een paar jaar opereren.

Janine

erfelijke borst- en eierstokkanker

Berichtdoor Janine » Vr 14 Nov 2003 11:10

Hallo "Gast",
Gelukkig voel je je een stuk beter nu "de boel" verwijderd is. Ik zit echter nog een fase eerder en zou graag van je willen horen wat de gevolgen allemaal voor je waren. Had je bv. veel last van overgangsklachten?

Bedankt!
Janine

Gast

Berichtdoor Gast » Zo 16 Nov 2003 19:51

Hallo Heidy, ik heb nergens last van gehad, heb dus eigelijk alleen positieve verhalen.

lon1979

erfelijkheid

Berichtdoor lon1979 » Do 08 Jan 2004 11:14

Hallo ik zal me veven voorstellen ik ben Lonneke heb net drie maanden een verschrikkelijke opratie gahad van baarmoederhalskanker. Gelukkig heb ik een sparende opratie gehad en ben ik er helemaal weer bovenop gekomen. Maar helaas heb ik voor de opratie een erfelijkheidtest gedaan die was wederom helemaal fout. Omdat ik pas 24 jaar ben wil ik graag zo spoedig mogelijk mijn borsten laten opereren. Mijn eierstokken kunnen pas gaan groeien als ik 35 ben, dus die wil ik later laten verwijden. Kan iemand mij vertelllen waar en hoe pijn het doet zo'n borstoperatie. En wat ik graag wil weten hoe komt alles eruit te zien? Bijvoorbeeld te tepels?[i][b]

Gast

Berichtdoor Gast » Zo 08 Feb 2004 20:09

Hallo lon,wat een zware tijd heb je. Als je andere leden van de " genclan" wilt ontmoeten ga dan naar www.borstenforum.nl Kijk dan bij borstkanker en reconstructie en je komt er vanzelf een aantal tegen. Het is een erg actief forum dus je hoeft geen 24 uur te wachten voor iemand reageert.

Gast

Berichtdoor Gast » Vr 14 Jan 2005 12:48

www.brca.nl hier kun je je ook inschrijven voor een congres dat helemaal gaat over erfelijke borst- en eierstokkanker.


Terug naar “Erfelijkheid en kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten