Berichtdoor jodyi » Zo 21 Okt 2007 14:50
oke, ik wilde veel weten, nouja alles weten! De verpleegkundige die ik een paar keer had tijdens de chemo las uit het boekje de precieze mogelijk bijwerkingen voor, ik vond dat heel prettig. Verder was ik de 1e keer behoorlijk angstig, omdat je niet weet wat er gaat gebeuren. Want het goedje dat in je aderen loopt, daarvan is je zojuist verteld dat je er behoorlijk ziek van kan worden.
De 1e kuur moest ik 1 nachtje blijven. S nachts werd ik behoorlijk angstig, gewoon van de onzekere situatie, je voelt je gek, is dat normaal? hoort dat erbij ? Is het iets anders wat door de kanker nog veroorzaakt wordt? Toen heeft de verpleegster die nachtdienst had, zo'n 1,5 uur aan m'n bed gezeten (uiteraard met af en toe rondjes weg) maar het feit dat er iemand was hielp al enorm. We hebben over koetjes en kalfjes gekletst en de afleiding deed gewoon zijn werk.
Latere kuren merkte ik dat er een volgorde zat in alles, ook in de bijwerkingen, de angst werd minder maar wel was ik erg sjacherijnig de dagen voor de kuur en tijdens de kuur zelf, puur van de spanning, omdat je weet dat je weer 'moet' . Het is emotioneel ook behoorlijk uitputtend vond ik.
maar oke, dit was het wel eventjes..
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*