hersentumoren/ jongeren met kanker

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
marlies

hersentumoren/ jongeren met kanker

Berichtdoor marlies » Wo 07 Mei 2003 11:37


Voor een vak dat ik volg in Groningen bij het intergraal kankercentrum noord nederland zijn wij bezig met een project. We maken een fictieve patient met een hersentumor in de frontaalkwab en willen 'zijn' verhaal vertellen. Ik zu graag willen weten wat het betekent voor jongeren als zij plotseling te horen krijgen dat ze kanker hebben, hoe hun omgeving hierop reageert, hoe het gaat als je dingen moet regelen omdat je bijvoorbeeld studievertraging oploopt, enzovoort.
Misschien kun je me hier wat meer over vertellen?

Miek
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 17 Apr 2003 23:13
Locatie: zuidholland

Berichtdoor Miek » Di 03 Jun 2003 12:44

mijn broer heeft van oorsprong non-hodgkin. maar het is uitgezaaid over zijn gehele lichaam, en zit dus ook in de hersenen.
gezien daar ook emotie etc zit. zijn we er achtergekomen (afgelopen donderdag) dat hij uitzaaingen moet hebben in de frontaalkwab.
het gevolg is dat hij vier zeer zware epilepsie aanvallen heeft gehad binnen een uur. het is een wonder dat hij hieruit is gekoemn en niet is overleden. hij heeft een aantal keer een ademstilstand gehad van ong twee minuten. er zijn geen beschadigingen in de hersenen waarschijnlijk. zaterdag kreeg hij een soort van emotionele aanvan en heeft uren achter elkaar gehuild. ook kreeg hij hallucinaties. het is vrijwel zeker dat dit door de tumor komt die in zijn hersenen zit. misschien heb je hier wat aan/
andres kun je mailen
(ik ben niet super snel met antwoorden, dus verwacht dat niet in 1 dag, mocht je willen mailen)

groetjes mieke

chantalzon

hersentumor

Berichtdoor chantalzon » Di 29 Nov 2005 14:38

heb je nog informatie nodig?

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 29 Nov 2005 15:05

hoi chantal,

ik ga dit berichtje binnekort verwijderen.. het is van 2 jaar terug.. dus ik denk niet dat de schrijver nog terug kijkt hier.. maar om te voorkomen dat je je berichtje kwijt bent eerst dus nog even een reactie van mij; de moderator,

groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten