Mensen gezocht met Diagnose Mesothelioom

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
Harmke
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 02 Okt 2012 19:33

Mensen gezocht met Diagnose Mesothelioom

Berichtdoor Harmke » Di 02 Okt 2012 20:17

Hallo,

Ik zal mij allereerst even voorstellen:
Mijn naam is Harmke, ik ben 26 jaar en ben bezig met het afronden van mijn studie Sociaal Juridische dienstverlening (HBO).

Ik wil mijn afstudeeronderzoek doen naar het volgende: De bewijslast (om te bewijzen dat je ziek bent geworden door asbest) ligt bij het slachtoffer. Nu wil ik onderzoeken welke invloed dit feit heeft op asbestslachtoffers met Mesothelioom in hun beslissing om wel of niet een rechtszaak voor schadevergoeding te starten.

Voordat ik hiermee ga beginnen doe ik eerst een verkennend vooronderzoek. Hierin wil ik achterhalen of er voldoende mensen zijn die willen meewerken aan dit onderzoek. Ik kan me goed voorstellen dat het een moeilijk gespreksonderwerp kan zijn maar hoop dat er toch mensen zijn die hierover met mij willen praten.

* Ik richt mij op mensen met de diagnose mesothelioom omdat asbest de enige oorzaak van deze ziekte wordt gezien en om het onderzoek niet te breed te maken i.v.m. de beperkte onderzoekstijd

Indien er voldoende mensen zijn voor een deugdelijk onderzoek zal ik mij verder verdiepen op deze vraag in mijn afstudeeronderzoek. Ik denk dat de uitkomsten van dit onderzoek zeer nuttig kunnen zijn omdat zij inzichtelijk maken wat deze rechtsregel in de praktijk voor mensen betekent.

Ik hoop dat er mensen zijn die hier een bijdrage aan willen en kunnen leveren. Gesprekken kunnen bij u thuis of op een andere gewenste locatie worden gehouden of op een andere wijze, geheel naar wens. Namen zullen worden gefingeerd.
Uiteraard ben ik bereikbaar voor alle vragen en ook opgeven kan via 89162@student.saxion.nl. Ook tips waar ik mogelijk mensen kan vinden die hier aan mee zouden willen werken zijn zeer welkom! Hartelijk Dank!

Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten